Colin Furze je skutečně svérázný britský kutil a vynálezce, který svět zásobuje svými neuvěřitelnými vynálezy skrze svůj YouTube kanál "ColinFurze". Jeho poslední dílo ovšem musí zaujmout každého motoristu: funkční BMW e30 kabrio upravené na funkční vířivku!
Základem pro tuto "přestavbu" se stalo postarší BMW řady 3 generace e30, u kterého Furze zavařil prakticky vše co mohl, jen aby vůz utěsnil. Kde nemohl svářet, tam použil pryskyřici, případně ve spojení se skelným vláknem. Tímto způsobem utěsnil i veškerou elektroniku v automobilu.
Jakmile byl interiér utěsněn, dostalo se na řadu vyhřívání. O to se stará žebříkový radiátor umístěný na podlaze vozu, který je přímo připojen k chladiči. Jedná se tedy o velmi elegantní cestu, jak využívat teplo motoru a zároveň ho chladit. A protože ve vířivce nesmí chybět bublinky, připevnil Furze za sedadlo řidiče i spolujezdce fukar na listí, který vhání vzduch pod sedačky.
S vodou v interiéru ovšem vznikl jeden drobný problém: vysoká hmotnost. Zatímco motor pod kapotou by s rozpohybováním kolosu nemusel mít problém, pružiny svou práci poměrně rychle vzdaly a automobily si doslova sedl na zem - to ale kutil vyřešil zdvojením pružin, díky čemuž si je BMW schopno uchovat si svou světlou výšku i jakousi schopnost tlumení.
Tím ale úpravy stále nekončily. Vířivka přeci není jen o vodě s bublinkami, ale taky o příjemné atmosféře s přáteli a třeba i u grilu - proto Furze zabudoval do kufru plynový gril, který mu zbyl z jiného projektu. Dojem zahradní slavnosti pak ještě umocnil polepením karoserie umělou trávou a instalací dekoračního dřevěného obložení.
Jakmile byl vůz hotov, zbývalo ho jen vyzkoušet - a to Furze samozřejmě také natočil - a výsledek rozhodně stojí za to. Nejen že automobil jezdí a těsní - tedy dokud neprojede zatáčku, ale vše funguje jak má: topení, vířivka, gril - zkrátka vše.
Tento projekt, který si automaticky vysloužil jména jako "Spa Car, BMBubbleU, Jacruzii, Convertapool", ale nevznikl jen z dlouhé chvíle. Měl by se totiž brzy objevit v nové reklamní kampani Google.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.