Colin Furze je skutečně svérázný britský kutil a vynálezce, který svět zásobuje svými neuvěřitelnými vynálezy skrze svůj YouTube kanál "ColinFurze". Jeho poslední dílo ovšem musí zaujmout každého motoristu: funkční BMW e30 kabrio upravené na funkční vířivku!
Základem pro tuto "přestavbu" se stalo postarší BMW řady 3 generace e30, u kterého Furze zavařil prakticky vše co mohl, jen aby vůz utěsnil. Kde nemohl svářet, tam použil pryskyřici, případně ve spojení se skelným vláknem. Tímto způsobem utěsnil i veškerou elektroniku v automobilu.
Jakmile byl interiér utěsněn, dostalo se na řadu vyhřívání. O to se stará žebříkový radiátor umístěný na podlaze vozu, který je přímo připojen k chladiči. Jedná se tedy o velmi elegantní cestu, jak využívat teplo motoru a zároveň ho chladit. A protože ve vířivce nesmí chybět bublinky, připevnil Furze za sedadlo řidiče i spolujezdce fukar na listí, který vhání vzduch pod sedačky.
S vodou v interiéru ovšem vznikl jeden drobný problém: vysoká hmotnost. Zatímco motor pod kapotou by s rozpohybováním kolosu nemusel mít problém, pružiny svou práci poměrně rychle vzdaly a automobily si doslova sedl na zem - to ale kutil vyřešil zdvojením pružin, díky čemuž si je BMW schopno uchovat si svou světlou výšku i jakousi schopnost tlumení.
Tím ale úpravy stále nekončily. Vířivka přeci není jen o vodě s bublinkami, ale taky o příjemné atmosféře s přáteli a třeba i u grilu - proto Furze zabudoval do kufru plynový gril, který mu zbyl z jiného projektu. Dojem zahradní slavnosti pak ještě umocnil polepením karoserie umělou trávou a instalací dekoračního dřevěného obložení.
Jakmile byl vůz hotov, zbývalo ho jen vyzkoušet - a to Furze samozřejmě také natočil - a výsledek rozhodně stojí za to. Nejen že automobil jezdí a těsní - tedy dokud neprojede zatáčku, ale vše funguje jak má: topení, vířivka, gril - zkrátka vše.
Tento projekt, který si automaticky vysloužil jména jako "Spa Car, BMBubbleU, Jacruzii, Convertapool", ale nevznikl jen z dlouhé chvíle. Měl by se totiž brzy objevit v nové reklamní kampani Google.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.