Na letecké základně Vandenberg se před pár dny uskutečnil pravděpodobně ten největší závod těch nejexkluzivnějších sportovních vozů, jaké v současné době trh nabízí: "World's Greatest Drag Race 7!", který uspořádal Motor Trend Channel.
Na letecké základně Vandenberg, která disponuje přistávací dráhou o délce 4.5 kilometru, přistávaly od sedmdesátých let raketoplány NASA, ovšem teď se na ní sjelo 12 exkluzivních sportovních vozů, které vybrali právě redaktoři Motor Trend.
Na startu tak vedle sebe stály vozy Alfa Romeo Giulia, Aston Martin DB11, Chevrolet Camaro ZL1 1LE, Chevrolet Corvette Grand Sport, Ferrari 488 GTB, Lexus LC500, McLaren 570GT Mercedes Benz AMG GTR, Nissan GT-R Nismo, Porsche 718 Cayman S, Porsche 911 Turbo S a chybět samozřejmě nesměl ani zástupce elektromobilů: Tesla Model S P100D.
Každý z těchto dvanácti soutěžících měl rozhodně co nabídnout, ovšem vítězem se mohl stát jen jeden - a v tomto případě to bez většího údivu byla Tesla Model S P100D, která díky svým elektromotorům doslova vystřelila ze startu a vzdálenost 1/4 míle (402 m) pokořila v čase 10.5 sekundy, přičemž tachometr ukazoval cca 201 km/h.
V těsném závěsu za Teslou bylo Ferrari 488 GTB, které pokořilo1/4 míle v čase 10.6 sekundy a dosahovalo rychlosti 217 km/h. Na třetím místě pak skončilo Porsche 911 Turbo S s časem 10.6 sekundy a rychlostí 208 km/h. Kdyby tedy dráha byla o něco delší, pravděpodobně by se oba vozy před Teslu dostaly.
První pětici pak uzavíral McLaren 570GT s časem 10.7 sekundy a rychlostí 212 km/h a až s odstupem dalších 3 desetin sekundy dorazila Godzilla, tedy Nissan GTR Nismo s časem 11 sekund a rychlostí 204 km/h.
Vítězství Tesly ovšem jasně ukazuje, jaký potenciál elektromobily mají. Za 68 let co Motor Trend testuje auta se totiž jedná o nejlépe akcelerující sériové auto, jaké kdy měli k dispozici.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?