Na letecké základně Vandenberg se před pár dny uskutečnil pravděpodobně ten největší závod těch nejexkluzivnějších sportovních vozů, jaké v současné době trh nabízí: "World's Greatest Drag Race 7!", který uspořádal Motor Trend Channel.
Na letecké základně Vandenberg, která disponuje přistávací dráhou o délce 4.5 kilometru, přistávaly od sedmdesátých let raketoplány NASA, ovšem teď se na ní sjelo 12 exkluzivních sportovních vozů, které vybrali právě redaktoři Motor Trend.
Na startu tak vedle sebe stály vozy Alfa Romeo Giulia, Aston Martin DB11, Chevrolet Camaro ZL1 1LE, Chevrolet Corvette Grand Sport, Ferrari 488 GTB, Lexus LC500, McLaren 570GT Mercedes Benz AMG GTR, Nissan GT-R Nismo, Porsche 718 Cayman S, Porsche 911 Turbo S a chybět samozřejmě nesměl ani zástupce elektromobilů: Tesla Model S P100D.
Každý z těchto dvanácti soutěžících měl rozhodně co nabídnout, ovšem vítězem se mohl stát jen jeden - a v tomto případě to bez většího údivu byla Tesla Model S P100D, která díky svým elektromotorům doslova vystřelila ze startu a vzdálenost 1/4 míle (402 m) pokořila v čase 10.5 sekundy, přičemž tachometr ukazoval cca 201 km/h.
V těsném závěsu za Teslou bylo Ferrari 488 GTB, které pokořilo1/4 míle v čase 10.6 sekundy a dosahovalo rychlosti 217 km/h. Na třetím místě pak skončilo Porsche 911 Turbo S s časem 10.6 sekundy a rychlostí 208 km/h. Kdyby tedy dráha byla o něco delší, pravděpodobně by se oba vozy před Teslu dostaly.
První pětici pak uzavíral McLaren 570GT s časem 10.7 sekundy a rychlostí 212 km/h a až s odstupem dalších 3 desetin sekundy dorazila Godzilla, tedy Nissan GTR Nismo s časem 11 sekund a rychlostí 204 km/h.
Vítězství Tesly ovšem jasně ukazuje, jaký potenciál elektromobily mají. Za 68 let co Motor Trend testuje auta se totiž jedná o nejlépe akcelerující sériové auto, jaké kdy měli k dispozici.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.