Na letecké základně Vandenberg se před pár dny uskutečnil pravděpodobně ten největší závod těch nejexkluzivnějších sportovních vozů, jaké v současné době trh nabízí: "World's Greatest Drag Race 7!", který uspořádal Motor Trend Channel.
Na letecké základně Vandenberg, která disponuje přistávací dráhou o délce 4.5 kilometru, přistávaly od sedmdesátých let raketoplány NASA, ovšem teď se na ní sjelo 12 exkluzivních sportovních vozů, které vybrali právě redaktoři Motor Trend.
Na startu tak vedle sebe stály vozy Alfa Romeo Giulia, Aston Martin DB11, Chevrolet Camaro ZL1 1LE, Chevrolet Corvette Grand Sport, Ferrari 488 GTB, Lexus LC500, McLaren 570GT Mercedes Benz AMG GTR, Nissan GT-R Nismo, Porsche 718 Cayman S, Porsche 911 Turbo S a chybět samozřejmě nesměl ani zástupce elektromobilů: Tesla Model S P100D.
Každý z těchto dvanácti soutěžících měl rozhodně co nabídnout, ovšem vítězem se mohl stát jen jeden - a v tomto případě to bez většího údivu byla Tesla Model S P100D, která díky svým elektromotorům doslova vystřelila ze startu a vzdálenost 1/4 míle (402 m) pokořila v čase 10.5 sekundy, přičemž tachometr ukazoval cca 201 km/h.
V těsném závěsu za Teslou bylo Ferrari 488 GTB, které pokořilo1/4 míle v čase 10.6 sekundy a dosahovalo rychlosti 217 km/h. Na třetím místě pak skončilo Porsche 911 Turbo S s časem 10.6 sekundy a rychlostí 208 km/h. Kdyby tedy dráha byla o něco delší, pravděpodobně by se oba vozy před Teslu dostaly.
První pětici pak uzavíral McLaren 570GT s časem 10.7 sekundy a rychlostí 212 km/h a až s odstupem dalších 3 desetin sekundy dorazila Godzilla, tedy Nissan GTR Nismo s časem 11 sekund a rychlostí 204 km/h.
Vítězství Tesly ovšem jasně ukazuje, jaký potenciál elektromobily mají. Za 68 let co Motor Trend testuje auta se totiž jedná o nejlépe akcelerující sériové auto, jaké kdy měli k dispozici.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?