Škoda chce dobývat další trhy, chybí ji ale zásadní maličkost

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 18. září 2017, 12:25 Google+

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto byla svým mateřským koncernem VW pověřena vývojem laciných nízko-rozpočtových aut, která mají směřovat na rozvojové trhy - zejména do Indie. Tomu ale brání jedna zásadní maličkost - vhodný partner.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto (laciné evropské auto představuje v mladoboleslavské nabídce model Škoda Citigo)

Ilustrační foto (laciné evropské auto představuje v mladoboleslavské nabídce model Škoda Citigo) | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Na vývoji laciných aut pro rozvojové trhy, zejména ten Indický, měla automobilka Škoda Auto spolupracovat se zavedenou indickou společností Tata Motors, ovšem toto partnerství se poměrně rychle rozpadlo, neboť automobilky nebyly schopny najít společnou řeč.

Rozvojové trhy jsou ale velkým lákadlem jak pro koncern VW, tak pro samotnou automobilku. Nelze se proto divit, že v mladoboleslavských závodech se v posledních týdnech urputně snaží přijít na způsob, jak upravit platformu MQB A0 tak, aby bylo hotové vozidlo obstojným konkurentem pro zavedené značky - zejména co se ceny týče.

Bernhard Maier, výkonný ředitel Škoda Auto, v rozhovoru pro Reuters řekl, že automobilka je stále otevřena partnerstvím, která by přinesla požadovanou technickou i ekonomickou "synergii". Zda se nějaký velký potencionální partner objevil Maier nezmínil, ovšem podle jeho slov vede společnost jednání s několika Indickými dodavateli.

Kolem laciné Škodovky pro rozvojové trhy ovšem stále zůstává řada neznámých, ostatně ještě ani není jisté, zda skutečně dojde k použití platformy MQB A0. Na vině je samozřejmě její cena, na kterou jsou indičtí zákazníci velmi hákliví a která mnohdy rozhoduje.

Vytisknout

Diskuze: Škoda chce dobývat další trhy, chybí ji ale zásadní maličkost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

"Chytrý klíč" k vozům značky BMW vám umožní váš vůz dálkově ovládat, přesto by ho mohl nahradit i běžný Smart Phone

Konec hledání klíčů od auta? Nahradit je má něco, co už dávno nosíme po kapsách

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud