Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto byla svým mateřským koncernem VW pověřena vývojem laciných nízko-rozpočtových aut, která mají směřovat na rozvojové trhy - zejména do Indie. Tomu ale brání jedna zásadní maličkost - vhodný partner.
Na vývoji laciných aut pro rozvojové trhy, zejména ten Indický, měla automobilka Škoda Auto spolupracovat se zavedenou indickou společností Tata Motors, ovšem toto partnerství se poměrně rychle rozpadlo, neboť automobilky nebyly schopny najít společnou řeč.
Rozvojové trhy jsou ale velkým lákadlem jak pro koncern VW, tak pro samotnou automobilku. Nelze se proto divit, že v mladoboleslavských závodech se v posledních týdnech urputně snaží přijít na způsob, jak upravit platformu MQB A0 tak, aby bylo hotové vozidlo obstojným konkurentem pro zavedené značky - zejména co se ceny týče.
Bernhard Maier, výkonný ředitel Škoda Auto, v rozhovoru pro Reuters řekl, že automobilka je stále otevřena partnerstvím, která by přinesla požadovanou technickou i ekonomickou "synergii". Zda se nějaký velký potencionální partner objevil Maier nezmínil, ovšem podle jeho slov vede společnost jednání s několika Indickými dodavateli.
Kolem laciné Škodovky pro rozvojové trhy ovšem stále zůstává řada neznámých, ostatně ještě ani není jisté, zda skutečně dojde k použití platformy MQB A0. Na vině je samozřejmě její cena, na kterou jsou indičtí zákazníci velmi hákliví a která mnohdy rozhoduje.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?