Škoda chce dobývat další trhy, chybí ji ale zásadní maličkost

Ilustrační foto (laciné evropské auto představuje v mladoboleslavské nabídce model Škoda Citigo)
Ilustrační foto (laciné evropské auto představuje v mladoboleslavské nabídce model Škoda Citigo), foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 18. září 2017 12:25
Sdílej:

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto byla svým mateřským koncernem VW pověřena vývojem laciných nízko-rozpočtových aut, která mají směřovat na rozvojové trhy - zejména do Indie. Tomu ale brání jedna zásadní maličkost - vhodný partner.

Na vývoji laciných aut pro rozvojové trhy, zejména ten Indický, měla automobilka Škoda Auto spolupracovat se zavedenou indickou společností Tata Motors, ovšem toto partnerství se poměrně rychle rozpadlo, neboť automobilky nebyly schopny najít společnou řeč.

Rozvojové trhy jsou ale velkým lákadlem jak pro koncern VW, tak pro samotnou automobilku. Nelze se proto divit, že v mladoboleslavských závodech se v posledních týdnech urputně snaží přijít na způsob, jak upravit platformu MQB A0 tak, aby bylo hotové vozidlo obstojným konkurentem pro zavedené značky - zejména co se ceny týče.

Bernhard Maier, výkonný ředitel Škoda Auto, v rozhovoru pro Reuters řekl, že automobilka je stále otevřena partnerstvím, která by přinesla požadovanou technickou i ekonomickou "synergii". Zda se nějaký velký potencionální partner objevil Maier nezmínil, ovšem podle jeho slov vede společnost jednání s několika Indickými dodavateli.

Kolem laciné Škodovky pro rozvojové trhy ovšem stále zůstává řada neznámých, ostatně ještě ani není jisté, zda skutečně dojde k použití platformy MQB A0. Na vině je samozřejmě její cena, na kterou jsou indičtí zákazníci velmi hákliví a která mnohdy rozhoduje.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.