Automobilka Ferrari už sice ukázala nové Portofino na několika snímcích, ovšem detailní představení si pro veřejnost připravovala až na Frankfurtský autosalon. Ještě před jeho zahájením se ovšem jednomu Car-Spotterovi podařilo natočit zcela nové bílé Portofino přímo v areálu automobilky.
Záběry nového Ferrari Portofino natočil jistý Sam, YouTuber vystupující na kanále Seen Through Glass channel, kterému se podařilo dostat přímo do automobilky, na jejímž parkovišti nádherné bílé Portofino postávalo bez jakéhokoliv dozoru či maskování. Sam tak měl dostatek času pro pořízení několika fotografií i krátkého videa.
Díky bílé barvě vynikl na Portofinu skutečně každý detail, včetně zajímavého přechodu mezi střechou a víkem zavazadelníku, působivé prolisy jak za předním kolem,tak na spodní straně dveří nebo vcelku agresivní zadní difuzor. K dispozici je i snímek z interiéru.
Tou nejdůležitější však zůstává očím skryto, čímž máme na mysli údajně zcela novou hliníkovou platformu, která se stala pro Portofino základem. Díky nové platformě by mělo Portofino oproti Californii nabídnout dvě zásadní inovace - markantní snížení váhy a růst torzní tuhosti, která bývá u kabrioletů velkým problémem.
Také jsme bohužel neviděli zcela nový větrný deflektor, který by měl být schopen snížit proudění vzduchu v kabině až o 30%, díky čemuž by se mělo se staženou střechou cestovat značně komfortněji. Na snímcích je ovšem celkem dobře vidět nový interiér včetně 10,2 palcového displeje infotainmentu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.