Ferrari LaFerrari Aperta je vskutku unikátní vůz, jehož výroba byla striktně omezena na "pouhých" 209 kusů. Poptávka po tomto stroji byla tak obrovská, že si Ferrari samo vybíralo komu dá šanci stroj vlastnit a na řadu zámožných zájemců se nedostalo. Když se ale objevili zprávy o tom, že vznikne Aperta s číslem 210, nikdo nepochyboval o tom, že zájemci budou ochotni zaplatit desítky milionů. Výslednou sumu ale nikdo neočekával.
Jak už jsme vás informovali v minulý týden, poslední vyrobené LaFerrari Aperta vzniklo pro zvláštní aukci konanou v sídle automobilky, kde se budou dražit ty největší světové skvosty se vzpínajícím se koněm ve znaku. Výnosy z prodeje poslední Aperty však nepůjdou do kapsy automobilky, ale na účet charitativní organizace "Save the Children".
Aby se poslední vyrobené Ferrari odlišilo, dostalo z výroby speciální rudý lak "Rosso Corsa" se dvěma bílými závodnímu pruhy, jak jinak než ve speciálním odstínu laku. Interiér se pak dočkal kombinace kůže, Alcantary, karbonu a červeného prošívání.
Aukční síň RM Sotheby, která celou aukci pořádala, odhadovala prodejní cenu tohoto exkluzivního kousku v rozmezí 3 až 4 milionů Euro, ovšem tento odhad se později ukázal být jako značně podhodnocený. Po urputné přihazovací bitvě totiž poslední Aperta našla svého majitele, který za ni byl ochoten zaplatit 8,3 milionu Euro, tedy cca 216 milionů korun.
Mezinárodní vzdělávací programy, které charitativní organizace "Save the Children" provozuje, tak určitě nebudou pár let strádat.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?