Ferrari LaFerrari Aperta je vskutku unikátní vůz, jehož výroba byla striktně omezena na "pouhých" 209 kusů. Poptávka po tomto stroji byla tak obrovská, že si Ferrari samo vybíralo komu dá šanci stroj vlastnit a na řadu zámožných zájemců se nedostalo. Když se ale objevili zprávy o tom, že vznikne Aperta s číslem 210, nikdo nepochyboval o tom, že zájemci budou ochotni zaplatit desítky milionů. Výslednou sumu ale nikdo neočekával.
Jak už jsme vás informovali v minulý týden, poslední vyrobené LaFerrari Aperta vzniklo pro zvláštní aukci konanou v sídle automobilky, kde se budou dražit ty největší světové skvosty se vzpínajícím se koněm ve znaku. Výnosy z prodeje poslední Aperty však nepůjdou do kapsy automobilky, ale na účet charitativní organizace "Save the Children".
Aby se poslední vyrobené Ferrari odlišilo, dostalo z výroby speciální rudý lak "Rosso Corsa" se dvěma bílými závodnímu pruhy, jak jinak než ve speciálním odstínu laku. Interiér se pak dočkal kombinace kůže, Alcantary, karbonu a červeného prošívání.
Aukční síň RM Sotheby, která celou aukci pořádala, odhadovala prodejní cenu tohoto exkluzivního kousku v rozmezí 3 až 4 milionů Euro, ovšem tento odhad se později ukázal být jako značně podhodnocený. Po urputné přihazovací bitvě totiž poslední Aperta našla svého majitele, který za ni byl ochoten zaplatit 8,3 milionu Euro, tedy cca 216 milionů korun.
Mezinárodní vzdělávací programy, které charitativní organizace "Save the Children" provozuje, tak určitě nebudou pár let strádat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?