Ferrari LaFerrari Aperta je vskutku unikátní vůz, jehož výroba byla striktně omezena na "pouhých" 209 kusů. Poptávka po tomto stroji byla tak obrovská, že si Ferrari samo vybíralo komu dá šanci stroj vlastnit a na řadu zámožných zájemců se nedostalo. Když se ale objevili zprávy o tom, že vznikne Aperta s číslem 210, nikdo nepochyboval o tom, že zájemci budou ochotni zaplatit desítky milionů. Výslednou sumu ale nikdo neočekával.
Jak už jsme vás informovali v minulý týden, poslední vyrobené LaFerrari Aperta vzniklo pro zvláštní aukci konanou v sídle automobilky, kde se budou dražit ty největší světové skvosty se vzpínajícím se koněm ve znaku. Výnosy z prodeje poslední Aperty však nepůjdou do kapsy automobilky, ale na účet charitativní organizace "Save the Children".
Aby se poslední vyrobené Ferrari odlišilo, dostalo z výroby speciální rudý lak "Rosso Corsa" se dvěma bílými závodnímu pruhy, jak jinak než ve speciálním odstínu laku. Interiér se pak dočkal kombinace kůže, Alcantary, karbonu a červeného prošívání.
Aukční síň RM Sotheby, která celou aukci pořádala, odhadovala prodejní cenu tohoto exkluzivního kousku v rozmezí 3 až 4 milionů Euro, ovšem tento odhad se později ukázal být jako značně podhodnocený. Po urputné přihazovací bitvě totiž poslední Aperta našla svého majitele, který za ni byl ochoten zaplatit 8,3 milionu Euro, tedy cca 216 milionů korun.
Mezinárodní vzdělávací programy, které charitativní organizace "Save the Children" provozuje, tak určitě nebudou pár let strádat.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!