Ferrari LaFerrari Aperta je vskutku unikátní vůz, jehož výroba byla striktně omezena na "pouhých" 209 kusů. Poptávka po tomto stroji byla tak obrovská, že si Ferrari samo vybíralo komu dá šanci stroj vlastnit a na řadu zámožných zájemců se nedostalo. Když se ale objevili zprávy o tom, že vznikne Aperta s číslem 210, nikdo nepochyboval o tom, že zájemci budou ochotni zaplatit desítky milionů. Výslednou sumu ale nikdo neočekával.
Jak už jsme vás informovali v minulý týden, poslední vyrobené LaFerrari Aperta vzniklo pro zvláštní aukci konanou v sídle automobilky, kde se budou dražit ty největší světové skvosty se vzpínajícím se koněm ve znaku. Výnosy z prodeje poslední Aperty však nepůjdou do kapsy automobilky, ale na účet charitativní organizace "Save the Children".
Aby se poslední vyrobené Ferrari odlišilo, dostalo z výroby speciální rudý lak "Rosso Corsa" se dvěma bílými závodnímu pruhy, jak jinak než ve speciálním odstínu laku. Interiér se pak dočkal kombinace kůže, Alcantary, karbonu a červeného prošívání.
Aukční síň RM Sotheby, která celou aukci pořádala, odhadovala prodejní cenu tohoto exkluzivního kousku v rozmezí 3 až 4 milionů Euro, ovšem tento odhad se později ukázal být jako značně podhodnocený. Po urputné přihazovací bitvě totiž poslední Aperta našla svého majitele, který za ni byl ochoten zaplatit 8,3 milionu Euro, tedy cca 216 milionů korun.
Mezinárodní vzdělávací programy, které charitativní organizace "Save the Children" provozuje, tak určitě nebudou pár let strádat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.