Málokterý z majitelů Hondy ještě neslyšel jednu z klasických narážek ve stylu "Proč sis místo auta koupil sekačku?", ovšem ani to nemohlo Hondu zastavit ve výrobě speciální edice jejích robotických sekaček Miimo v edici Type-R
Rozsah produktů, které nesou značku Honda, je skutečně úchvatný. V repertoáru japonské značky bychom našli motorky, rodinná auta, sporťáky, SUV, lodě a dokonce i soukromá letadla. Společnosti se ovšem daří i na trhu s menšími spotřebiči, kde bodují její elektrické generátory, elektrické nářadí nebo právě sekačky.
S jejich výrobou je na tom dokonce Honda tak daleko, že od roku 2014 drží rekord za nejrychlejší sekačku na trávu. Její speciálně upravený "stroj" totiž dosáhl na testovací dráze rychlosti 187 km/h - a za volantem neseděl nikdo jiný, než Stig.
Poslední novinkou v tomto segmentu jsou pak bateriemi napájené robotické sekačky Miimo, které web Autoevolution označuje za "přerostlý iRobot Roomba, který dostal povolení jít si hrát ven a sekat trávu, místo vysávání domácnosti".
A právě tato robotická sekačka, respektive několik těchto sekaček, dostalo speciální "karoserii", která odkazuje na výročí 25 let od vzniku motocyklu Honda Fireblade (CBR900RR) a prvního použití označení Type-R. Celkem tedy vznikly dva typy - červený převzal vzhled motorky, bílý se nechal inspirovat u poslední generace Hondy Type R.
Pokud si ale nyní říkáte že bez něčeho takového nemůžete žít, máme pro vás špatnou zprávu: tyto sekačky jsou pouhými koncepty, které vznikly k oslavě tohoto pětadvacetiletého výročí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?