Spojené státy se ještě nevzpamatovaly z následků hurikánu Harvey a už se na ně žene další pohroma v podobě hurikánu Irma. Na prvním místě je samozřejmě snaha ochránit životy tisíců obyvatel v postižených oblastech, ovšem ti se zase snaží zachránit svůj majetek.
Dům si člověk před velkou vodou ochrání jen těžko, vybavení může přesunout do vyšších pater nebo alespoň co nejvýš nad podlahu - ale co s autem? Pokud už nemáte možnost ze zasažené oblasti odjet, zbývá vám pouze sledovat jak voda stoupá a ničí automobil v hodnotě statisíců korun.
Tomu by ovšem měl zabránit nový "Flood Guard", který se v oblasti Floridy zřejmě brzy stane prodejním trhákem. Jedná se totiž o speciální "vak na auto", díky kterému váš vůz zůstane v suchu a relativním bezpečí, ať už voda vystoupá jakkoliv vysoko.
Celý princip je přitom velice jednoduchý - pouze s vozem zajedete do speciálního vaku, který následně uzavřete zipem a zajistíte třemi popruhy. Takové jištění ovšem stačí k tomu, aby se kolem vašeho vozu vytvořila vzduchová bublina, díky které se bude váš vůz nad velkou vodou doslova vznášet.
S tím je ovšem spojena nutnost využít alespoň dva ze čtyř popruhů a automobil zajistit tak, aby vám neuplaval. Vak by měl být vyroben ze silné a odolné folie, takže by se neměl jen tak protrhnout. Navíc je možné ho doplnit o speciální "nárazníky", které by měly zabránit poškození vozu v případě, kdy by se v zatopené garáži až příliš divoce pohyboval.
Cena středního vaku "FloodGuard" pro většinu sedanů a kompaktních SUV startuje v přepočtu na částce 5,000 Kč, za větší verzi pro velká SUV a Pick-upy dáte něco přes 6,000 Kč + samozřejmě poštovné. Prodejci i na webu avizují, že posílají své FloodBagy i do USA, kde o ně po posledních týdnech zřejmě budou mít vcelku slušný zájem.
Jen pro zajímavost, první odhady počítaly s tím, že Hurikán Harvey zničil v Texasu cca půl milionu aut, ovšem ty poslední už se blíží milionu vozidel. Toho se samozřejmě pokusí využít nekalí obchodníci, kteří už na některých místech pomalu šroubují ceny.
Mnoho automobilek už ovšem přislíbilo zvýšení dodávek nových vozů do zasažených oblastí a nabídlo výhodné financování. Jednou z nich je například Nissan, který lidem ze zasažených oblastí nabídl odklad splátek či úpravu financování.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.