Když v roce 2016 představilo Porsche puristickou 911 R s atmosferickým motorem a manuální převodovkou, strhl se kolem ní obrovský poprask. Produkce modelu však byla limitována na pouhých 991 kusů, což následně vyústilo v neskutečný růst ceny. Vůz s pořizovací cenou necelých 185,000 dolarů se tak během krátké doby začal prodávat i za ceny převyšující jeden milion dolarů.
Teď se myšlenka na výrobu a prodej dostupného ale hlavně puristického Porsche 911 opět vrátila, tentokrát už by ale produkce nemusela být limitována.
Během tiskové konference k představení poslední generace Porsche Caynne se o tom zmínil šéf výzkumného a vývojového centra automobilky Michael Steiner, který v rozhovoru pro Autocar připustil, že výroba modelu bez výrobních omezení by teď mohla být na řadě.
Takové prohlášení je samozřejmě na míle vzdáleno oficiálnímu potvrzení, že by se v Porsche na nějakém podobném modelu v současné chvíli pracovalo. Na druhou stranu nám to ale dává naději, že i lidé z automobilky už si uvědomili, kolik lidí by si rádo vychutnalo syrový zážitek z jízdy, jaký nabízel právě model 911 R.
V současné době se ale od automobilky Porsche očekává spíše představení limitované série modelu Speedster, jehož premiéra by se mohla odehrát již na autosalonu ve Frankfurtu, jak uvádí web Motor1. Kromě toho se také předpokládá, že automobilka má v plánu nejdříve nabídnout zákazníkům model GT3 Touring Package a také vylepšenou variantu modelu GT3 RS.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.