Když v roce 2016 představilo Porsche puristickou 911 R s atmosferickým motorem a manuální převodovkou, strhl se kolem ní obrovský poprask. Produkce modelu však byla limitována na pouhých 991 kusů, což následně vyústilo v neskutečný růst ceny. Vůz s pořizovací cenou necelých 185,000 dolarů se tak během krátké doby začal prodávat i za ceny převyšující jeden milion dolarů.
Teď se myšlenka na výrobu a prodej dostupného ale hlavně puristického Porsche 911 opět vrátila, tentokrát už by ale produkce nemusela být limitována.
Během tiskové konference k představení poslední generace Porsche Caynne se o tom zmínil šéf výzkumného a vývojového centra automobilky Michael Steiner, který v rozhovoru pro Autocar připustil, že výroba modelu bez výrobních omezení by teď mohla být na řadě.
Takové prohlášení je samozřejmě na míle vzdáleno oficiálnímu potvrzení, že by se v Porsche na nějakém podobném modelu v současné chvíli pracovalo. Na druhou stranu nám to ale dává naději, že i lidé z automobilky už si uvědomili, kolik lidí by si rádo vychutnalo syrový zážitek z jízdy, jaký nabízel právě model 911 R.
V současné době se ale od automobilky Porsche očekává spíše představení limitované série modelu Speedster, jehož premiéra by se mohla odehrát již na autosalonu ve Frankfurtu, jak uvádí web Motor1. Kromě toho se také předpokládá, že automobilka má v plánu nejdříve nabídnout zákazníkům model GT3 Touring Package a také vylepšenou variantu modelu GT3 RS.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?