S blížící se premiérou, která se má uskutečnit na letošním autosalonu ve Frankfurtu, nás Mercedes-AMG znovu láká na další snímek svého extrémního sportovního vozu, který známe zatím jen pod označením Project One.
Mercedes už vydal několik podobných "fotografií" tohoto stoje, ovšem na každé je vidět nanejvýš jeho silueta či pár nicneříkajících detailů. Tentokrát ale Mercedes uveřejnil pohled na masku vozu a ukázal alespoň jeho světlomety úzké LED světlomety v masivních blatnících, poněkud přerostlé logo s třícípou hvězdou a pod ním zvýrazněný nápis AMG. Ze střechy pak ční přívod vzduchu k motoru.
Už jen od pohledu se jedná o skutečně extrémní vůz, se kterým vůz přivede na silnice atmosféru závodů v LeMans a technologie ze závodů Formule 1. Pod kapotou vozu jich je totiž použito plno, včetně motoru s hybridním systémem a elektroniky. Ze snímků je také jasné, že technici v AMG nepodcenili ani aerodynamické aspekty karoserie.
Vraťme se ale zpátky pod kapotu. Projekt One by měl být poháněn 1.6 litrovým turbem přeplňovaným motorem V6 s hybridní technologií. Motor má své kořeny v závodech F1, díky čemuž by měl být schopen točit až do 10.000 otáček za minutu. To se však podepíše na životnosti, ovšem podle Mercedesu by vůz měl zvládnou minimálně 50.000 kilometrů, než bude nutné motor přestavět. Kromě spalovacího motoru dostal Project One i čtyři elektromotory, dva pohánějí přední nápravu, dva zadní. Při nejvyšším výkonovém nastavení by tak měl být vůz schopen generovat výkon přes 1000 koňských sil.
Z Mercedes-AMG navíc zaznívají slova o tom, že Project One zkombinuje výjimečný výkon na silnici s každodenně použitelným hybridním systémem Formule 1 a příkladnou efektivností. A my těm slovům plně věříme, stejně jako příslibu, že vůz bez problému dosáhne maximální rychlosti 350 km/h.
Project-One tedy bude skutečně výjimečným vozem, čemuž odpovídá i jeho výjimečná cena - údajně až 2,4 milionu dolarů (52,5 milionu dolarů). Pokud byste ale takovou částku náhodou měli k dispozici, musíme vás zklamat. Vůz bude vyroben v pouhých 275 exemplářích a všechny už jsou zamluveny. První vozy by se ke svým majitelům měly dostat nejdříve v roce 2019.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?