S blížící se premiérou, která se má uskutečnit na letošním autosalonu ve Frankfurtu, nás Mercedes-AMG znovu láká na další snímek svého extrémního sportovního vozu, který známe zatím jen pod označením Project One.
Mercedes už vydal několik podobných "fotografií" tohoto stoje, ovšem na každé je vidět nanejvýš jeho silueta či pár nicneříkajících detailů. Tentokrát ale Mercedes uveřejnil pohled na masku vozu a ukázal alespoň jeho světlomety úzké LED světlomety v masivních blatnících, poněkud přerostlé logo s třícípou hvězdou a pod ním zvýrazněný nápis AMG. Ze střechy pak ční přívod vzduchu k motoru.
Už jen od pohledu se jedná o skutečně extrémní vůz, se kterým vůz přivede na silnice atmosféru závodů v LeMans a technologie ze závodů Formule 1. Pod kapotou vozu jich je totiž použito plno, včetně motoru s hybridním systémem a elektroniky. Ze snímků je také jasné, že technici v AMG nepodcenili ani aerodynamické aspekty karoserie.
Vraťme se ale zpátky pod kapotu. Projekt One by měl být poháněn 1.6 litrovým turbem přeplňovaným motorem V6 s hybridní technologií. Motor má své kořeny v závodech F1, díky čemuž by měl být schopen točit až do 10.000 otáček za minutu. To se však podepíše na životnosti, ovšem podle Mercedesu by vůz měl zvládnou minimálně 50.000 kilometrů, než bude nutné motor přestavět. Kromě spalovacího motoru dostal Project One i čtyři elektromotory, dva pohánějí přední nápravu, dva zadní. Při nejvyšším výkonovém nastavení by tak měl být vůz schopen generovat výkon přes 1000 koňských sil.
Z Mercedes-AMG navíc zaznívají slova o tom, že Project One zkombinuje výjimečný výkon na silnici s každodenně použitelným hybridním systémem Formule 1 a příkladnou efektivností. A my těm slovům plně věříme, stejně jako příslibu, že vůz bez problému dosáhne maximální rychlosti 350 km/h.
Project-One tedy bude skutečně výjimečným vozem, čemuž odpovídá i jeho výjimečná cena - údajně až 2,4 milionu dolarů (52,5 milionu dolarů). Pokud byste ale takovou částku náhodou měli k dispozici, musíme vás zklamat. Vůz bude vyroben v pouhých 275 exemplářích a všechny už jsou zamluveny. První vozy by se ke svým majitelům měly dostat nejdříve v roce 2019.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.