Potvrzeno, extrémní Mercedes-AMG Project One se představí ve Frankfurtu

Mercedes-AMG Project One
Mercedes-AMG Project One, foto: Daimler AG
Antonín Marek , AutoRoad.cz 1. září 2017 12:25
Sdílej:

S blížící se premiérou, která se má uskutečnit na letošním autosalonu ve Frankfurtu, nás Mercedes-AMG znovu láká na další snímek svého extrémního sportovního vozu, který známe zatím jen pod označením Project One.

Mercedes už vydal několik podobných "fotografií" tohoto stoje, ovšem na každé je vidět nanejvýš jeho silueta či pár nicneříkajících detailů. Tentokrát ale Mercedes uveřejnil pohled na masku vozu a ukázal alespoň jeho světlomety úzké LED světlomety v masivních blatnících, poněkud přerostlé logo s třícípou hvězdou a pod ním zvýrazněný nápis AMG. Ze střechy pak ční přívod vzduchu k motoru.

Už jen od pohledu se jedná o skutečně extrémní vůz, se kterým vůz přivede na silnice atmosféru závodů v LeMans a technologie ze závodů Formule 1. Pod kapotou vozu jich je totiž použito plno, včetně motoru s hybridním systémem a elektroniky. Ze snímků je také jasné, že technici v AMG nepodcenili ani aerodynamické aspekty karoserie.

Vraťme se ale zpátky pod kapotu. Projekt One by měl být poháněn 1.6 litrovým turbem přeplňovaným motorem V6 s hybridní technologií. Motor má své kořeny v závodech F1, díky čemuž by měl být schopen točit až do 10.000 otáček za minutu. To se však podepíše na životnosti, ovšem podle Mercedesu by vůz měl zvládnou minimálně 50.000 kilometrů, než bude nutné motor přestavět. Kromě spalovacího motoru dostal Project One i čtyři elektromotory, dva pohánějí přední nápravu, dva zadní. Při nejvyšším výkonovém nastavení by tak měl být vůz schopen generovat výkon přes 1000 koňských sil.

Z Mercedes-AMG navíc zaznívají slova o tom, že Project One zkombinuje výjimečný výkon na silnici s každodenně použitelným hybridním systémem Formule 1 a příkladnou efektivností. A my těm slovům plně věříme, stejně jako příslibu, že vůz bez problému dosáhne maximální rychlosti 350 km/h.

Project-One tedy bude skutečně výjimečným vozem, čemuž odpovídá i jeho výjimečná cena - údajně až 2,4 milionu dolarů (52,5 milionu dolarů). Pokud byste ale takovou částku náhodou měli k dispozici, musíme vás zklamat. Vůz bude vyroben v pouhých 275 exemplářích a všechny už jsou zamluveny. První vozy by se ke svým majitelům měly dostat nejdříve v roce 2019.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.