Katastrofální záplavy v Texasu, které způsobil hurikán Harvey, odřízli od civilizace stovky lidí. Jedním z nejhůře postižených měst je Houston, kam musela být povolána i národní garda. Kromě státních záchranných složek se však do Houstonu sjíždí i stovky dobrovolníků, kteří jsou vybaveni čluny nebo speciálně upravenými náklaďáky.
Jedněmi z těchto dobrovolníků jsou i "Rednecks with Paychecks", parta nadšenců provozujících v Texasu off-roadový park, kde se konají různé off-road show, soutěže, závody nebo kurzy jízdy v terénu. Díky tomu tato parta lidí disponuje skutečně netradičními dopravními prostředky, mezi které patří několik monster-trucků, speciální off-roady, terénní náklaďáky i extrémně upravené stroje, které snad ani nelze nijak pojmenovat.
Když slyšeli o tom, co se děje v Houstonu, neváhali a vyrazili na pomoc. V posledních dnech tak pravidelně křižují ulice Houstonu, pomáhají s evakuací, rozvážejí zásoby a snaží se být užiteční kdekoliv můžou.
Během jedné ze svých cest se ale dostali do situace, kdy se svými monster-trucky museli zachraňovat i samotné záchranáře, konkrétně příslušníky národní gardy, jejichž speciální náklaďák LMTV, určený k pohybu v náročném a zaplaveném terénu, uvízl a nebyl schopen se sám dostat na pevninu.
Tihle "vidláci", jak se sami nazývají, ale neváhali a přispěchali na pomoc. K náklaďáku připojili lano a speciálně upraveným monster-truckem, s kabinou z Cadillacu Escadale, začali uvízlý náklaďák vytahovat. Samotný Cadillac ale nebyl schopný vytáhnout náklaďák až na souš, takže se přidal ještě upravený pick-up Ford a za chvíli už byl armádní náklaďák na pevnině.
Redneck Army saves National Guard. #thisisAmerica #HurricaneHarvey #HoustonStrong pic.twitter.com/9gZS493ZeQ
— Michael Keyes (@michaelkeyes) 31. srpna 2017
Z celé události existuje několik záznamů, ovšem žádný neuvádí podrobnější informace k tomu, jak se armádní náklaďák dostal do takové situace, nebo zda byl schopen poté odjet.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?