Už jste někdy slyšeli o stroji jménem Terradyne Gurkha? Ne? Nedivíme se, tenhle extrémní vůz s masivním pancéřováním totiž vznikl modifikací Fordu F550 XL a po světě se prohání pouze dva exempláře. Každý z nich se ale může pochlubit neskutečnou odolností.
Pokud žijete v opravdu nebezpečném sousedství, kde se běžně střílí nebo létají Molotovovy koktejly, pak jistě hledáte odolný dopravní prostředek. Přesně takový, jako je třeba Terradyne Gurkha, který zvládne snad vše, co po něm hodíte nebo vystřelíte.
Podle inzerátu na Jamesedition, kde je vůz vystaven, se jeho karoserie chlubí balistickou odolností na úrovni 7. My nejsme balističtí experti, ale podle všeho by vůz měl zvládnout i zásahy ze zbraní ráže .50 (12,7 mm), nebo opakované zásahy z jakýchkoliv menších kalibrů.
A pokud byste se do vozu chtěli dostat jinak než s klíčem, pak budete potřebovat minimálně plazmový hořák. Pokud tedy nastane Apokalypsa, posádka tohoto vozu nejspíš přežije ze všech nejdéle.
Jak už jsme psali v úvodu, celkem vznikly pouze dva vozy Terradyne Gurkha, přičemž oba jsou poháněny 6.7 litrovým turbo-dieselem V8 z Fordu F550 XL, který produkuje výkon cca 300 koní a točivý moment 895 Nm. Pohon všech kol je samozřejmostí.
Kromě masivní ochrany nabídne vůz své posádce i několik střešních světlometů, naviják, run-flat terénní pneumatiky Continental, hlasité sirény a šest "střílen" na boku a zádi vozu. Interiér sice nepůsobí nikterak pohodlně, ovšem nabídne i osvětlení červeným světlem.
Výbavě vozu ale odpovídá i jeho cena. Na James Edition se totiž prodává za 699,900 dolarů. Tedy cca 15,3 milionu korun.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.