Už jste někdy slyšeli o stroji jménem Terradyne Gurkha? Ne? Nedivíme se, tenhle extrémní vůz s masivním pancéřováním totiž vznikl modifikací Fordu F550 XL a po světě se prohání pouze dva exempláře. Každý z nich se ale může pochlubit neskutečnou odolností.
Pokud žijete v opravdu nebezpečném sousedství, kde se běžně střílí nebo létají Molotovovy koktejly, pak jistě hledáte odolný dopravní prostředek. Přesně takový, jako je třeba Terradyne Gurkha, který zvládne snad vše, co po něm hodíte nebo vystřelíte.
Podle inzerátu na Jamesedition, kde je vůz vystaven, se jeho karoserie chlubí balistickou odolností na úrovni 7. My nejsme balističtí experti, ale podle všeho by vůz měl zvládnout i zásahy ze zbraní ráže .50 (12,7 mm), nebo opakované zásahy z jakýchkoliv menších kalibrů.
A pokud byste se do vozu chtěli dostat jinak než s klíčem, pak budete potřebovat minimálně plazmový hořák. Pokud tedy nastane Apokalypsa, posádka tohoto vozu nejspíš přežije ze všech nejdéle.
Jak už jsme psali v úvodu, celkem vznikly pouze dva vozy Terradyne Gurkha, přičemž oba jsou poháněny 6.7 litrovým turbo-dieselem V8 z Fordu F550 XL, který produkuje výkon cca 300 koní a točivý moment 895 Nm. Pohon všech kol je samozřejmostí.
Kromě masivní ochrany nabídne vůz své posádce i několik střešních světlometů, naviják, run-flat terénní pneumatiky Continental, hlasité sirény a šest "střílen" na boku a zádi vozu. Interiér sice nepůsobí nikterak pohodlně, ovšem nabídne i osvětlení červeným světlem.
Výbavě vozu ale odpovídá i jeho cena. Na James Edition se totiž prodává za 699,900 dolarů. Tedy cca 15,3 milionu korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?