Už jste někdy slyšeli o stroji jménem Terradyne Gurkha? Ne? Nedivíme se, tenhle extrémní vůz s masivním pancéřováním totiž vznikl modifikací Fordu F550 XL a po světě se prohání pouze dva exempláře. Každý z nich se ale může pochlubit neskutečnou odolností.
Pokud žijete v opravdu nebezpečném sousedství, kde se běžně střílí nebo létají Molotovovy koktejly, pak jistě hledáte odolný dopravní prostředek. Přesně takový, jako je třeba Terradyne Gurkha, který zvládne snad vše, co po něm hodíte nebo vystřelíte.
Podle inzerátu na Jamesedition, kde je vůz vystaven, se jeho karoserie chlubí balistickou odolností na úrovni 7. My nejsme balističtí experti, ale podle všeho by vůz měl zvládnout i zásahy ze zbraní ráže .50 (12,7 mm), nebo opakované zásahy z jakýchkoliv menších kalibrů.
A pokud byste se do vozu chtěli dostat jinak než s klíčem, pak budete potřebovat minimálně plazmový hořák. Pokud tedy nastane Apokalypsa, posádka tohoto vozu nejspíš přežije ze všech nejdéle.
Jak už jsme psali v úvodu, celkem vznikly pouze dva vozy Terradyne Gurkha, přičemž oba jsou poháněny 6.7 litrovým turbo-dieselem V8 z Fordu F550 XL, který produkuje výkon cca 300 koní a točivý moment 895 Nm. Pohon všech kol je samozřejmostí.
Kromě masivní ochrany nabídne vůz své posádce i několik střešních světlometů, naviják, run-flat terénní pneumatiky Continental, hlasité sirény a šest "střílen" na boku a zádi vozu. Interiér sice nepůsobí nikterak pohodlně, ovšem nabídne i osvětlení červeným světlem.
Výbavě vozu ale odpovídá i jeho cena. Na James Edition se totiž prodává za 699,900 dolarů. Tedy cca 15,3 milionu korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?