Pokud si pod názvem filmu "Gone in 60 Sedonds" představíte pouze Hollywoodský trhák z roku 2000, ve kterém si hlavní roli střihne Nicolas Cage a Ford GT500, pak pro vás máme novinku - jedná se totiž o remake a současně poctu legendárnímu filmu, který vznikl již v roce 1973. Jeho rozpočet byl tehdy napjatý jak tepláky na schůzkách anonymních jedlíků; režii, produkci i hlavní roli obsadil dnes již zapomenutý H.B. Halicki a Eleanor byl Ford Mustang SportsRoof z roku 1971, upravený do podoby Mustang Mach 1 z roku 1973.
Příběh originálního filmu se od jeho slavnějšího a mladšího "pokračování" vlastně příliš neliší: ukrást padesát několik desítek různých a exotických vozidel během pěti dnů. Automobily pak dostávají kódovaná označení, přičemž na žlutý Ford Mustang Mach 1 připadne jméno Eleanor a s tím vzniká i legenda kolem tohoto jména.
Za vznikem filmu, jeho režií i hlavní postavou stojí jedna a tatáž osoba: kaskadér, režisér a producent H. B. Halicki, který si celý film vysnil. Tehdy nepříliš známý Halicki měl na film skutečně omezený rozpočet, pouhých 150,000 dolarů, ovšem povedlo se mu s nimi natočit skutečně mistrovské dílo, jehož vrcholem je takřka 40 minutová honička s policií, během které je zdemolováno na 93 automobilů.
Během této honičky se Halicki dělí o hlavní roli s žluto-černým Fordem Mustang SportsRoof z roku 1971, který však byl upraven do podoby Mustang Mach 1 modelové verze z roku 1973. Celkem byla během natáčení k dispozici dvě tato vozidla, jejichž podoba byla takřka identická. Uvnitř se však diametrálně lišila.
Zatímco jeden vůz zůstal v sériovém stavu, druhý byl vyztužen, vybaven bezpečnostním rámem, speciálním úchytem na kameru, závodními sedačkami, speciálními pásy, napevno zamčenými dveřmi, upravenou ruční brzdou, odpojovačem elektriky a také speciálním plátem, který chránil podvozek.
Během natáčení filmové honičky pak byly všechny kaskadérské kousky prováděny pouze s jedním vozidlem, zatímco to druhé bylo použito pouze k pár klidným záběrům, včetně záběrů do interiéru. Zajímavostí také je, že silně poškozený kaskadérský vůz přežil až do dnešních dnů, ačkoliv během natáčení zažil několik neplánovaných a skutečně nepříjemných momentů.
Halicki byl ale opravdový profesionál a první na co se ptal poté, co se jeho vůz srazil s vozem jiného kaskadéra, bylo "máme to natočené?". I díky tomu pak výsledný film vypadá tak syrově a realisticky - protože tak byl zkrátka natáčen.
To si ale vybralo i svou daň. Během závěrečného skoku, který měřil takřka 40 metrů, si Halicki poranil desátý obratel a z natáčení odcházel s krunýřem. Útěchou mu ale mohlo být, že film se u obecenstva setkal s obrovským úspěchem.
V plánu dokonce bylo i pokračování, "Gone in 60 Seconds 2", během jeho natáčení však došlo k nehodě, během které Halicki zemřel. Film tak nikdy nebyl dokončen. V roce 1995 prodala jeho manželka práva na film společnosti Disney a filmu se chopil známý producent Jerry Bruckheimer, díky němuž vzniklo stejnojmenné pokračování.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?