Znáte příběh pravé Eleanor? Rozmlácený Mustang upadl v zapomnění

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 30. srpna 2017, 16:50 Aktualizováno 30.8.2017, 17:08 Google+

Pokud si pod názvem filmu "Gone in 60 Sedonds" představíte pouze Hollywoodský trhák z roku 2000, ve kterém si hlavní roli střihne Nicolas Cage a Ford GT500, pak pro vás máme novinku - jedná se totiž o remake a současně poctu legendárnímu filmu, který vznikl již v roce 1973. Jeho rozpočet byl tehdy napjatý jak tepláky na schůzkách anonymních jedlíků; režii, produkci i hlavní roli obsadil dnes již zapomenutý H.B. Halicki a Eleanor byl Ford Mustang SportsRoof z roku 1971, upravený do podoby Mustang Mach 1 z roku 1973.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Originální Ford Mustang SportsRoof použitý během natáčení původní verze filmu "Gone in 60 Seconds"

Originální Ford Mustang SportsRoof použitý během natáčení původní verze filmu "Gone in 60 Seconds" | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Příběh originálního filmu se od jeho slavnějšího a mladšího "pokračování" vlastně příliš neliší: ukrást padesát několik desítek různých a exotických vozidel během pěti dnů. Automobily pak dostávají kódovaná označení, přičemž na žlutý Ford Mustang Mach 1 připadne jméno Eleanor a s tím vzniká i legenda kolem tohoto jména.

Za vznikem filmu, jeho režií i hlavní postavou stojí jedna a tatáž osoba: kaskadér, režisér a producent H. B. Halicki, který si celý film vysnil. Tehdy nepříliš známý Halicki měl na film skutečně omezený rozpočet, pouhých 150,000 dolarů, ovšem povedlo se mu s nimi natočit skutečně mistrovské dílo, jehož vrcholem je takřka 40 minutová honička s policií, během které je zdemolováno na 93 automobilů.

Během této honičky se Halicki dělí o hlavní roli s žluto-černým Fordem Mustang SportsRoof z roku 1971, který však byl upraven do podoby Mustang Mach 1 modelové verze z roku 1973. Celkem byla během natáčení k dispozici dvě tato vozidla, jejichž podoba byla takřka identická. Uvnitř se však diametrálně lišila.

Zatímco jeden vůz zůstal v sériovém stavu, druhý byl vyztužen, vybaven bezpečnostním rámem, speciálním úchytem na kameru, závodními sedačkami, speciálními pásy, napevno zamčenými dveřmi, upravenou ruční brzdou, odpojovačem elektriky a také speciálním plátem, který chránil podvozek.

Během natáčení filmové honičky pak byly všechny kaskadérské kousky prováděny pouze s jedním vozidlem, zatímco to druhé bylo použito pouze k pár klidným záběrům, včetně záběrů do interiéru. Zajímavostí také je, že silně poškozený kaskadérský vůz přežil až do dnešních dnů, ačkoliv během natáčení zažil několik neplánovaných a skutečně nepříjemných momentů.

Halicki byl ale opravdový profesionál a první na co se ptal poté, co se jeho vůz srazil s vozem jiného kaskadéra, bylo "máme to natočené?". I díky tomu pak výsledný film vypadá tak syrově a realisticky - protože tak byl zkrátka natáčen.

To si ale vybralo i svou daň. Během závěrečného skoku, který měřil takřka 40 metrů, si Halicki poranil desátý obratel a z natáčení odcházel s krunýřem. Útěchou mu ale mohlo být, že film se u obecenstva setkal s obrovským úspěchem.

V plánu dokonce bylo i pokračování, "Gone in 60 Seconds 2", během jeho natáčení však došlo k nehodě, během které Halicki zemřel. Film tak nikdy nebyl dokončen. V roce 1995 prodala jeho manželka práva na film společnosti Disney a filmu se chopil známý producent Jerry Bruckheimer, díky němuž vzniklo stejnojmenné pokračování.

Vytisknout

Diskuze: Znáte příběh pravé Eleanor? Rozmlácený Mustang upadl v zapomnění

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota bZ4X - namísto klasické masky senzory, světla a aerodynamické prvky v údajně „žraločí“ podobě

Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

TMMF zahájení výroby

Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

Honda Monkey 125

Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

Bentley Arnage 4x4

Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

Mercedes-Benz EQV

Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Test: Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

toyota supra

Legendární Supra se objeví v kinech při Rychle a zběsile naživo

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Škoda tvrdí, že elektromobily jsou stejně bezpečné, jako auta s tradičním pohonem

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Nový Volkswagen Polo nabídne jako jeden z prvních modelů ve své třídě částečně automatizovanou jízdu

Volkswagen zjistil únik dat zákazníků

reklama

Doporučujeme

Server Error

Server Error

We're sorry! The server encountered an internal error and was unable to complete your request. Please try again later.

error 500 | 22. 6. 2021 09:51