Pokud bychom měli sestavit seznam zajímavých, vzácných a exkluzivních modelů Ferrari posledních několika let, pak by na něm model 599 GTB Fiorano s manuální převodovkou rozhodně nesměl chybět.
Jak už to tak bývá, vzácnost tohoto modelu spočívá v omezené produkci. Na celém světě totiž naleznete pouze 30 kusů Ferrari 599 GTB vybavených manuální šestistupňovou převodovkou. Pokud už se tedy nějaký objeví na prodej, pak se dá očekávat cena sahajících do astronomických výšin.
A tuhle teorii dokonale potvrzuje tento kanadský kousek, který se momentálně nachází v Ontariu. Prodejce, který vůz vystavil na eBay, si za vůz žádá těžko uvěřitelných 659,500 dolarů - tedy cca 14,4 milionu korun. Nové Ferrari 812 Superfast přitom pořídíte asi za poloviční částku.
Podle prodejce, kterým je společnost Caliber Auto, byl vůz jako nový doručen přímo do Ontaria a za 10 let urazil necelých 4 400 kilometrů. Kromě nízkého nájezdu ale jeho cenu zvedá i bohatá příplatková výbava, která zahrnuje 20 palcové disky Challenge, interiér doplněný karbonem, červené třmeny brzdičů a přední/zadní parkovací senzory.
Pokud by vám ale vůz za tuto částku přišel neprodejný, pak se sluší připomenout, že v roce 2015 bylo v USA vydraženo jiné 599 GTB s manuální převodovkou a nájezdem 6 000 km za 682.000 dolarů, tedy cca o půl milionu korun více.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?