Pokud bychom měli sestavit seznam zajímavých, vzácných a exkluzivních modelů Ferrari posledních několika let, pak by na něm model 599 GTB Fiorano s manuální převodovkou rozhodně nesměl chybět.
Jak už to tak bývá, vzácnost tohoto modelu spočívá v omezené produkci. Na celém světě totiž naleznete pouze 30 kusů Ferrari 599 GTB vybavených manuální šestistupňovou převodovkou. Pokud už se tedy nějaký objeví na prodej, pak se dá očekávat cena sahajících do astronomických výšin.
A tuhle teorii dokonale potvrzuje tento kanadský kousek, který se momentálně nachází v Ontariu. Prodejce, který vůz vystavil na eBay, si za vůz žádá těžko uvěřitelných 659,500 dolarů - tedy cca 14,4 milionu korun. Nové Ferrari 812 Superfast přitom pořídíte asi za poloviční částku.
Podle prodejce, kterým je společnost Caliber Auto, byl vůz jako nový doručen přímo do Ontaria a za 10 let urazil necelých 4 400 kilometrů. Kromě nízkého nájezdu ale jeho cenu zvedá i bohatá příplatková výbava, která zahrnuje 20 palcové disky Challenge, interiér doplněný karbonem, červené třmeny brzdičů a přední/zadní parkovací senzory.
Pokud by vám ale vůz za tuto částku přišel neprodejný, pak se sluší připomenout, že v roce 2015 bylo v USA vydraženo jiné 599 GTB s manuální převodovkou a nájezdem 6 000 km za 682.000 dolarů, tedy cca o půl milionu korun více.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?