Izraelští hasiči dostali v návaznosti na memorandum o spolupráci mezi oběma zeměmi zcela novou a unikátní hasičskou Tatru CAS 30 T 158 4x4.1, která by měla hasičům pomoci se zvládáním lesních požárů, které připravily o domovy stovky lidí.
Jen koncem minulého roku se museli izraelští hasiči potýkat s cca 1.800 lesními požáry, přičemž odhadem polovina z nich byla založena úmyslně. V návaznosti na tyto události pak uzavřela ČR s Izraelem memorandum o hasičské pomoci.
V rámci tohoto memoranda by hasiči obou zemí měli společně podstupovat různá cvičení a také absolvovat společné kurzy. Mimo to ale izraelští hasiči obdrželi od MVČR i dar v podobě speciální hasičské Tatry v hodnotě 8,1 milionu.
Na vývoji speciálu se kromě odborníků z ČR podíleli i hasiči z Izraele, kteří do země několikrát přicestovali aby mohli lépe specifikovat své požadavky na vybavení vozu. Třímístný speciál tak dostal zvýšený podvozek s rozvody vody, dva "vyskotlaky" a mnoho dalšího vybavení, které hasičům usnadní práci v náročném terénu.
O daru informovalo Ministerstvo vnitra ČR prostřednictvím tiskové zprávy na svých stránkách, kde uvádí i další podrobnosti o vzájemné spolupráci mezi státy. Z tiskové zprávy byly převzaty i fotografie.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?