V automobilce Volkswagen mají v těchto dnech pádný důvod k oslavám. Za více jak 80 let trvání své existence už totiž automobilka vyprodukovala přes 150.000.000 automobilů a další přibývají každou chvíli. Tím výjimečným kusem se však stal modrý hybridní sportovec VW Golf GT-E, který má být symbolem budoucnosti značky Volkswagen.
Volkswagen zahájil masovou výrobu automobilů 27. prosince 1945, kdy z výrobních pásů začal sjíždět model Type 1 Kafer. Krátce na to začala automobilka z Wolfsburgu silně ovlivňovat celosvětovou výrobu aut se svým modelem Beetle, kterého bylo na světě vyrobeno více než 21,5 milionu kusů.
Nikoho ale nepřekvapí, že rekord Beetlu překonal Golf, který v roce 2007 zaznamenal 25 milionů vyrobených vozidel. V současných dnech už ale z továrny ve Wolfsburgu sjíždí sedmá generace nejoblíbenějšího modelu značky, kterého už bylo po celém světě doručeno více než 34 milionů kusů.
Ředitel automobilky, Dr. Herbert Diess, poděkoval všem zaměstnancům po celém světě za jejich práci, neboť bez nich by nebylo možné takového úspěchu dosáhnout. Zároveň dodal, že 150 milionů vyrobených vozů pro Volkswagen znamená 150 000 splněných snů o vlastním automobilu po celém světě.
V současné době vyrábí automobilka své stroje v 60 různých továrnách ve 14 zemích celého světa a na trhu nabízí přes 60 různých modelů. Kromě úspěšného Golfu a legendárního Beetla vyrobila automobilka přes 20 milionů Passatů, asi 19,5 milionů VW Jetta a takřka 17 milionů VW Polo. Více jak 44 milionů z těchto vozidel bylo navíc vyrobeno v továrnách ve Wolfsburgu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!