V automobilce Volkswagen mají v těchto dnech pádný důvod k oslavám. Za více jak 80 let trvání své existence už totiž automobilka vyprodukovala přes 150.000.000 automobilů a další přibývají každou chvíli. Tím výjimečným kusem se však stal modrý hybridní sportovec VW Golf GT-E, který má být symbolem budoucnosti značky Volkswagen.
Volkswagen zahájil masovou výrobu automobilů 27. prosince 1945, kdy z výrobních pásů začal sjíždět model Type 1 Kafer. Krátce na to začala automobilka z Wolfsburgu silně ovlivňovat celosvětovou výrobu aut se svým modelem Beetle, kterého bylo na světě vyrobeno více než 21,5 milionu kusů.
Nikoho ale nepřekvapí, že rekord Beetlu překonal Golf, který v roce 2007 zaznamenal 25 milionů vyrobených vozidel. V současných dnech už ale z továrny ve Wolfsburgu sjíždí sedmá generace nejoblíbenějšího modelu značky, kterého už bylo po celém světě doručeno více než 34 milionů kusů.
Ředitel automobilky, Dr. Herbert Diess, poděkoval všem zaměstnancům po celém světě za jejich práci, neboť bez nich by nebylo možné takového úspěchu dosáhnout. Zároveň dodal, že 150 milionů vyrobených vozů pro Volkswagen znamená 150 000 splněných snů o vlastním automobilu po celém světě.
V současné době vyrábí automobilka své stroje v 60 různých továrnách ve 14 zemích celého světa a na trhu nabízí přes 60 různých modelů. Kromě úspěšného Golfu a legendárního Beetla vyrobila automobilka přes 20 milionů Passatů, asi 19,5 milionů VW Jetta a takřka 17 milionů VW Polo. Více jak 44 milionů z těchto vozidel bylo navíc vyrobeno v továrnách ve Wolfsburgu.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?