V automobilce Volkswagen mají v těchto dnech pádný důvod k oslavám. Za více jak 80 let trvání své existence už totiž automobilka vyprodukovala přes 150.000.000 automobilů a další přibývají každou chvíli. Tím výjimečným kusem se však stal modrý hybridní sportovec VW Golf GT-E, který má být symbolem budoucnosti značky Volkswagen.
Volkswagen zahájil masovou výrobu automobilů 27. prosince 1945, kdy z výrobních pásů začal sjíždět model Type 1 Kafer. Krátce na to začala automobilka z Wolfsburgu silně ovlivňovat celosvětovou výrobu aut se svým modelem Beetle, kterého bylo na světě vyrobeno více než 21,5 milionu kusů.
Nikoho ale nepřekvapí, že rekord Beetlu překonal Golf, který v roce 2007 zaznamenal 25 milionů vyrobených vozidel. V současných dnech už ale z továrny ve Wolfsburgu sjíždí sedmá generace nejoblíbenějšího modelu značky, kterého už bylo po celém světě doručeno více než 34 milionů kusů.
Ředitel automobilky, Dr. Herbert Diess, poděkoval všem zaměstnancům po celém světě za jejich práci, neboť bez nich by nebylo možné takového úspěchu dosáhnout. Zároveň dodal, že 150 milionů vyrobených vozů pro Volkswagen znamená 150 000 splněných snů o vlastním automobilu po celém světě.
V současné době vyrábí automobilka své stroje v 60 různých továrnách ve 14 zemích celého světa a na trhu nabízí přes 60 různých modelů. Kromě úspěšného Golfu a legendárního Beetla vyrobila automobilka přes 20 milionů Passatů, asi 19,5 milionů VW Jetta a takřka 17 milionů VW Polo. Více jak 44 milionů z těchto vozidel bylo navíc vyrobeno v továrnách ve Wolfsburgu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?