V automobilce Volkswagen mají v těchto dnech pádný důvod k oslavám. Za více jak 80 let trvání své existence už totiž automobilka vyprodukovala přes 150.000.000 automobilů a další přibývají každou chvíli. Tím výjimečným kusem se však stal modrý hybridní sportovec VW Golf GT-E, který má být symbolem budoucnosti značky Volkswagen.
Volkswagen zahájil masovou výrobu automobilů 27. prosince 1945, kdy z výrobních pásů začal sjíždět model Type 1 Kafer. Krátce na to začala automobilka z Wolfsburgu silně ovlivňovat celosvětovou výrobu aut se svým modelem Beetle, kterého bylo na světě vyrobeno více než 21,5 milionu kusů.
Nikoho ale nepřekvapí, že rekord Beetlu překonal Golf, který v roce 2007 zaznamenal 25 milionů vyrobených vozidel. V současných dnech už ale z továrny ve Wolfsburgu sjíždí sedmá generace nejoblíbenějšího modelu značky, kterého už bylo po celém světě doručeno více než 34 milionů kusů.
Ředitel automobilky, Dr. Herbert Diess, poděkoval všem zaměstnancům po celém světě za jejich práci, neboť bez nich by nebylo možné takového úspěchu dosáhnout. Zároveň dodal, že 150 milionů vyrobených vozů pro Volkswagen znamená 150 000 splněných snů o vlastním automobilu po celém světě.
V současné době vyrábí automobilka své stroje v 60 různých továrnách ve 14 zemích celého světa a na trhu nabízí přes 60 různých modelů. Kromě úspěšného Golfu a legendárního Beetla vyrobila automobilka přes 20 milionů Passatů, asi 19,5 milionů VW Jetta a takřka 17 milionů VW Polo. Více jak 44 milionů z těchto vozidel bylo navíc vyrobeno v továrnách ve Wolfsburgu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.