Italská automobilka Ferrari stojí za vznikem řady exkluzivních a nezapomenutelných vozidel, které se zapsaly do srdcí i paměti milionům lidí po celém světě. Jedním z nejčastěji obdivovaných modelů je ale Ferrari F40, jehož vzniku bylo věnováno právě toto video, za kterým stojí magazín Gentlemen Drivers Japan
Vlastně se jedná o dvě videa, přičemž jedno rozebírá historii a vzájemnou propojenost modelů Ferrari 288 GTO a Ferrari F40, zatímco druhé video je věnováno pouze vozu F40, který se v civilním i závodním provedení z vesela prohání po okruhu.
Ve videu je například vysvětlen osud Ferrari 280 GTO Evoluzione, které vzniklo v pouhých pěti provedeních a právě tento vůz se stal předlohou pro vývoj legendárního F40, které ve světě supersportovních automobilů stanovilo zcela novou laťku.
Exteriér 288 GTO Evoluzione sice není tak poutavý jako v případě F40, ale jsou zde vidět poměrně jasné charakteristické rysy, jako například prolisy přívodu vzduchu k motoru na dveřích, vyklápěcí světla, ventilační otvory na kapotě, atd. Hlavní předností 288 GTO Evoluzione se však stal jeho motor, 2.9 litrový dvakrát přeplňovaný V8, jehož výkon se povedlo technikům vyšroubovat až na 650 koňských sil.
Video se poté věnuje i Ferrari F40 Compatitione, které přebralo po modelu 288 závodní pochodeň. Poté, co se vůz objevil na závodní trati, automobilka Ferrari byla doslova zavalena žádostmi svých klientů o podobně vyhlížející a fungující stroj.
Celkem tedy vzniklo 17 vozů Ferrari F40 LM, často také označovaných Comptetizione, které v současnosti patří k tomu nejvzácnějšímu z nabídky klasických sportovních vozů automobilky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.