Nádherná sbírka 13 Ferrari byla vydražena za neuvěřitelných 365,2 milionu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 21. srpna 2017, 16:26 Google+

Není to tak dlouho co jsme vás informovali o chystané aukci 13 vozů Ferrari, kterou měla pořádat světoznámá aukční síň RM Sothebys během motoristické akce Pebble Beach Concours d’Elegance. Akce proběhla úspěšně a spolu s ní i aukce, která nakonec vynesla úctyhodných 16,5 milionu dolarů, tedy cca 365,2 milionu korun.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Do aukce míří fascinující sbírka 13 vozů Ferrari

Do aukce míří fascinující sbírka 13 vozů Ferrari | foto: Rm Auctions

Sdílejte článek

Akce Pebble Beach Concours d’Elegance byla pro RM Sotheby skutečně úspěšnou, neboť kromě sbírky vozů Ferrari se povedla vydražit i vzácný a jedinečný Aston Martin DBR1, za který nakonec majitel zaplatil neskutečných 22,6 milionu dolarů, čímž se vůz stal nejdražším britským vozem na světě.

My se ale pojďme vrátit ke sbírce 13 Ferrari, mezi kterými nechybí nejvýznamnější a nejexkluzivnější vozy z Maranela za posledních padesát let. Vozy nebyly prodány najednou, jako celá sbírka, ale postupně.

Jak už napovídaly odhady mnohých odborníků, nejcennějším se stal model 250 GT SWB z roku 1961, za který jeho majitel zaplatil 8.3 milionu dolarů (183,7 milionu) - čemuž ale předcházela doslova přihazovací bitva, jak informoval web Motor1. Tuto pozornost si ale vůz bezpochyby zaslouží, neboť prošel kompletní renovací, je v naprosto původní stavu a jedná se o 110 kus z celkem 165 vyrobených.

Další úspěšnou dražbou pak byla dražba modelu 275 GTB/4 z roku 1967, jehož cena se vyšplhala na 3.25 milionu dolarů (71,9 milionu), díky čemuž se vůz dostal do TOP10 nejcennějších prodaných vozů RM Sotheby. Vůz byl do USA dopraven již v roce své výroby a od té doby prošel pouze drobnou korekcí laku, jinak je naprosto originální a perfektní.

Za zmínku ale stojí i prodej legendární F40 z roku 1991, jejíž cena se vyšplhala na 1.53 milionu dolarů, model 275 GTB/6 v ceně 3.57 milionu dolarů nebo Daytona Spider z roku 1972 v ceně 2.17 milionu dolarů. Celkem se všech 13 vozů vydražilo za 16.5 milionu dolarů, tedy cca 365.2 milionu korun.

Kromě této sbírky se ale na akci objevili i jiné modely Ferrari a zájem o ně byl skutečně působivý. Například LaFerrari 2015 našlo nového majitele za 3.41 milionu a Ferrari 121 LM Spider z roku 1955 cestovalo do nové garáže za cenu 5.72 milionu dolarů.

Vytisknout

Diskuze: Nádherná sbírka 13 Ferrari byla vydražena za neuvěřitelných 365,2 milionu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nové disky a brzdy vyvíjené společností Continental

Proč Continental znovu vymýšlí kolo? Mohou za to elektromobily

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud