Není to tak dlouho co jsme vás informovali o chystané aukci 13 vozů Ferrari, kterou měla pořádat světoznámá aukční síň RM Sothebys během motoristické akce Pebble Beach Concours d’Elegance. Akce proběhla úspěšně a spolu s ní i aukce, která nakonec vynesla úctyhodných 16,5 milionu dolarů, tedy cca 365,2 milionu korun.
Akce Pebble Beach Concours d’Elegance byla pro RM Sotheby skutečně úspěšnou, neboť kromě sbírky vozů Ferrari se povedla vydražit i vzácný a jedinečný Aston Martin DBR1, za který nakonec majitel zaplatil neskutečných 22,6 milionu dolarů, čímž se vůz stal nejdražším britským vozem na světě.
My se ale pojďme vrátit ke sbírce 13 Ferrari, mezi kterými nechybí nejvýznamnější a nejexkluzivnější vozy z Maranela za posledních padesát let. Vozy nebyly prodány najednou, jako celá sbírka, ale postupně.
Jak už napovídaly odhady mnohých odborníků, nejcennějším se stal model 250 GT SWB z roku 1961, za který jeho majitel zaplatil 8.3 milionu dolarů (183,7 milionu) - čemuž ale předcházela doslova přihazovací bitva, jak informoval web Motor1. Tuto pozornost si ale vůz bezpochyby zaslouží, neboť prošel kompletní renovací, je v naprosto původní stavu a jedná se o 110 kus z celkem 165 vyrobených.
Další úspěšnou dražbou pak byla dražba modelu 275 GTB/4 z roku 1967, jehož cena se vyšplhala na 3.25 milionu dolarů (71,9 milionu), díky čemuž se vůz dostal do TOP10 nejcennějších prodaných vozů RM Sotheby. Vůz byl do USA dopraven již v roce své výroby a od té doby prošel pouze drobnou korekcí laku, jinak je naprosto originální a perfektní.
Za zmínku ale stojí i prodej legendární F40 z roku 1991, jejíž cena se vyšplhala na 1.53 milionu dolarů, model 275 GTB/6 v ceně 3.57 milionu dolarů nebo Daytona Spider z roku 1972 v ceně 2.17 milionu dolarů. Celkem se všech 13 vozů vydražilo za 16.5 milionu dolarů, tedy cca 365.2 milionu korun.
Kromě této sbírky se ale na akci objevili i jiné modely Ferrari a zájem o ně byl skutečně působivý. Například LaFerrari 2015 našlo nového majitele za 3.41 milionu a Ferrari 121 LM Spider z roku 1955 cestovalo do nové garáže za cenu 5.72 milionu dolarů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?