Není to tak dlouho co jsme vás informovali o chystané aukci 13 vozů Ferrari, kterou měla pořádat světoznámá aukční síň RM Sothebys během motoristické akce Pebble Beach Concours d’Elegance. Akce proběhla úspěšně a spolu s ní i aukce, která nakonec vynesla úctyhodných 16,5 milionu dolarů, tedy cca 365,2 milionu korun.
Akce Pebble Beach Concours d’Elegance byla pro RM Sotheby skutečně úspěšnou, neboť kromě sbírky vozů Ferrari se povedla vydražit i vzácný a jedinečný Aston Martin DBR1, za který nakonec majitel zaplatil neskutečných 22,6 milionu dolarů, čímž se vůz stal nejdražším britským vozem na světě.
My se ale pojďme vrátit ke sbírce 13 Ferrari, mezi kterými nechybí nejvýznamnější a nejexkluzivnější vozy z Maranela za posledních padesát let. Vozy nebyly prodány najednou, jako celá sbírka, ale postupně.
Jak už napovídaly odhady mnohých odborníků, nejcennějším se stal model 250 GT SWB z roku 1961, za který jeho majitel zaplatil 8.3 milionu dolarů (183,7 milionu) - čemuž ale předcházela doslova přihazovací bitva, jak informoval web Motor1. Tuto pozornost si ale vůz bezpochyby zaslouží, neboť prošel kompletní renovací, je v naprosto původní stavu a jedná se o 110 kus z celkem 165 vyrobených.
Další úspěšnou dražbou pak byla dražba modelu 275 GTB/4 z roku 1967, jehož cena se vyšplhala na 3.25 milionu dolarů (71,9 milionu), díky čemuž se vůz dostal do TOP10 nejcennějších prodaných vozů RM Sotheby. Vůz byl do USA dopraven již v roce své výroby a od té doby prošel pouze drobnou korekcí laku, jinak je naprosto originální a perfektní.
Za zmínku ale stojí i prodej legendární F40 z roku 1991, jejíž cena se vyšplhala na 1.53 milionu dolarů, model 275 GTB/6 v ceně 3.57 milionu dolarů nebo Daytona Spider z roku 1972 v ceně 2.17 milionu dolarů. Celkem se všech 13 vozů vydražilo za 16.5 milionu dolarů, tedy cca 365.2 milionu korun.
Kromě této sbírky se ale na akci objevili i jiné modely Ferrari a zájem o ně byl skutečně působivý. Například LaFerrari 2015 našlo nového majitele za 3.41 milionu a Ferrari 121 LM Spider z roku 1955 cestovalo do nové garáže za cenu 5.72 milionu dolarů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.