Asi každý z nás už někdy slyšel o lékaři, který v pacientovi zapomněl během operace nějaký nástroj. Stávat by se to nemělo, ale děje se to - podobně jako ve světě automobilů a jejich motorů. V tomto případě se však jedná o malý zázrak, neboť malá součástka ležela v motoru 11 let a přesto nenapáchala žádné škody, alespoň dle prvních odhadů.
Celý příběh, který byl popsán na webu Jalopnik, se týká Chrise a jeho Mitsubishi Lancer Evolution MR z roku 2006. Tehdy si Chris koupil vůz takřka nový, neb na tachometru měl pouhé 4 míle. O 11 let později, s nájezdem 64,000 mil (103,000 km) však začal Chris slyšet od motoru zvláštní zvuk, který vycházel z víka ventilů.
Rozhodl se tedy víko ventilů sundat a pokusit se zjistit o co jde. Jakmile se ale pod víko podíval, bylo mu to hned jasné. V motoru totiž uviděl hlavici nástrčného klíče, kterou zde musel před 11 lety zapomenout technik, který motor skládal. Klíč se ale naštěstí zasekl mezi pružinou jednoho z ventilů a stěnou motoru, takže nemohl cestovat a páchat škody.
Když Chris nástrčný klíč vyndal, všiml si, že je na jedné straně výrazně obroušený, za což zřejmě mohla pružina u ventilu, o kterou byla hlavice celých 103.000 kilometrů opřená. To ale bylo štěstí v neštěstí, neboť kdyby se klíč uvolnil, mohl napáchat neopravitelné škody.
Zajímavá je ale i reakce samotné automobilky, o kterou se Chris podělil na fóru Evolution M. Poté, co tam klíč odnesl a ukázal jim kompletní fotografie, zástupci automobilky mu pouze zdarma nabídli diagnostiku která má potvrdit, zda klíč napáchal v motoru nějaké škody.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.