Asi každý z nás už někdy slyšel o lékaři, který v pacientovi zapomněl během operace nějaký nástroj. Stávat by se to nemělo, ale děje se to - podobně jako ve světě automobilů a jejich motorů. V tomto případě se však jedná o malý zázrak, neboť malá součástka ležela v motoru 11 let a přesto nenapáchala žádné škody, alespoň dle prvních odhadů.
Celý příběh, který byl popsán na webu Jalopnik, se týká Chrise a jeho Mitsubishi Lancer Evolution MR z roku 2006. Tehdy si Chris koupil vůz takřka nový, neb na tachometru měl pouhé 4 míle. O 11 let později, s nájezdem 64,000 mil (103,000 km) však začal Chris slyšet od motoru zvláštní zvuk, který vycházel z víka ventilů.
Rozhodl se tedy víko ventilů sundat a pokusit se zjistit o co jde. Jakmile se ale pod víko podíval, bylo mu to hned jasné. V motoru totiž uviděl hlavici nástrčného klíče, kterou zde musel před 11 lety zapomenout technik, který motor skládal. Klíč se ale naštěstí zasekl mezi pružinou jednoho z ventilů a stěnou motoru, takže nemohl cestovat a páchat škody.
Když Chris nástrčný klíč vyndal, všiml si, že je na jedné straně výrazně obroušený, za což zřejmě mohla pružina u ventilu, o kterou byla hlavice celých 103.000 kilometrů opřená. To ale bylo štěstí v neštěstí, neboť kdyby se klíč uvolnil, mohl napáchat neopravitelné škody.
Zajímavá je ale i reakce samotné automobilky, o kterou se Chris podělil na fóru Evolution M. Poté, co tam klíč odnesl a ukázal jim kompletní fotografie, zástupci automobilky mu pouze zdarma nabídli diagnostiku která má potvrdit, zda klíč napáchal v motoru nějaké škody.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.