Asi každý z nás už někdy slyšel o lékaři, který v pacientovi zapomněl během operace nějaký nástroj. Stávat by se to nemělo, ale děje se to - podobně jako ve světě automobilů a jejich motorů. V tomto případě se však jedná o malý zázrak, neboť malá součástka ležela v motoru 11 let a přesto nenapáchala žádné škody, alespoň dle prvních odhadů.
Celý příběh, který byl popsán na webu Jalopnik, se týká Chrise a jeho Mitsubishi Lancer Evolution MR z roku 2006. Tehdy si Chris koupil vůz takřka nový, neb na tachometru měl pouhé 4 míle. O 11 let později, s nájezdem 64,000 mil (103,000 km) však začal Chris slyšet od motoru zvláštní zvuk, který vycházel z víka ventilů.
Rozhodl se tedy víko ventilů sundat a pokusit se zjistit o co jde. Jakmile se ale pod víko podíval, bylo mu to hned jasné. V motoru totiž uviděl hlavici nástrčného klíče, kterou zde musel před 11 lety zapomenout technik, který motor skládal. Klíč se ale naštěstí zasekl mezi pružinou jednoho z ventilů a stěnou motoru, takže nemohl cestovat a páchat škody.
Když Chris nástrčný klíč vyndal, všiml si, že je na jedné straně výrazně obroušený, za což zřejmě mohla pružina u ventilu, o kterou byla hlavice celých 103.000 kilometrů opřená. To ale bylo štěstí v neštěstí, neboť kdyby se klíč uvolnil, mohl napáchat neopravitelné škody.
Zajímavá je ale i reakce samotné automobilky, o kterou se Chris podělil na fóru Evolution M. Poté, co tam klíč odnesl a ukázal jim kompletní fotografie, zástupci automobilky mu pouze zdarma nabídli diagnostiku která má potvrdit, zda klíč napáchal v motoru nějaké škody.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.