Každý den se na internetu objeví minimálně jedno video dokazující, že jen pár set kilometrů od našich východních hranic se vám může stát kdykoliv cokoliv. Tamní obyvatelé už to však tuší a proto si houfně instalují do svých vozů palubní kamery, o jejichž záznamy se se s námi poté dělí.
Bohužel neznáme kompletní pozadí tohoto příběhu, ovšem ať už posádka vozu jela po polní cestě kamkoliv, rozhodně je nenapadlo, že jim cestu zahradí stará dodávka UAZ a dvojice mužů vyzbrojená baseballovými pálkami.
Jakmile se vůz s kamerou přiblížil k zátarasu, přistoupil k němu jeden z mužů s baseballovou pálkou a požadoval po řidiči aby vystoupil z vozu. Ten si zachoval klidnou hlavu, upozornil zloděje na to že je natáčen a začal s vozem pomalu couvat.
To se zloději samozřejmě nelíbilo a povolal si na pomoc i svého kumpána a oba se dožadovali otevření vozu. Řidič však stále zůstal v klidu a neustále couval. Celá situace se však zvrtla v momentě, kdy se spolujezdkyně zřejmě pokusila otevřít dveře.
V ten moment řidiči nezbývalo nic jiného než šlápnout na plyn a snažit se zloděje setřást alespoň svou jízdou. Během té je z kabiny slyšet různé pokřikování, ovšem co se dělo za kamerou nevíme. Po krátké jízdě ale vůz opět zpomaluje a záznam končí - vzhledem k tomu že se dostal na internet ale předpokládáme, že majitel svůj vůz uhájil.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.