Pokud si myslíte, že vrcholní manažeři společnosti Shell se prohání v luxusních limuzínách spalujících hektolitry paliva ročně, pak vás zřejmě překvapíme. Dokonce už i majitelé ropných společností totiž ve velkém přecházejí na elektřinu.
Samotný Ben Van Beurden, ředitel společnosti Royal Dutch Shell, se nijak netají tím, že se v brzké době hodlá zbavit svého dieselového vozu a nahradí ho moderním plug-in hybridem Mercedes-Benz S500 E. Ačkoliv se stále jedná pouze o hybrid s čistě elektrickým dojezdem necelých 20 kilometrů, rozhodně se jedná o krok čistším směrem.
Ještě dál však zašla Jessica Uhl, finanční ředitelka Shell, která usedá za volant BMW i3. V tomto případě už se totiž skutečně bavíme o moderním a hlavně ekologickém elektromobilu.
Posun směrem k elektromobilitě se však netýká jen vedení společnosti Shell, ale i celého směřování společnosti. Tradiční benzínové pumpy se znakem Mušle totiž čeká modernizace a již v blízké době by mohly nabídnout i možnost dobíjení elektromobilů. Shell však není jediná společnost s těmito plány, podle webu InsideEvs se k podobnému kroku chystá například i společnost Total.
Kromě toho však společnost podniká i další kroky, k zajištění hladkého přechodu z fosilních paliv na alternativní zdroje. Jedním z nich byla i mnohamilionová investice do skupiny BG, díky které se Shell dostal na trh se zemními plyny. I díky tomuto nákupu se pak Shell stal druhou největší energetickou společností na světě.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?