Pokud si myslíte, že vrcholní manažeři společnosti Shell se prohání v luxusních limuzínách spalujících hektolitry paliva ročně, pak vás zřejmě překvapíme. Dokonce už i majitelé ropných společností totiž ve velkém přecházejí na elektřinu.
Samotný Ben Van Beurden, ředitel společnosti Royal Dutch Shell, se nijak netají tím, že se v brzké době hodlá zbavit svého dieselového vozu a nahradí ho moderním plug-in hybridem Mercedes-Benz S500 E. Ačkoliv se stále jedná pouze o hybrid s čistě elektrickým dojezdem necelých 20 kilometrů, rozhodně se jedná o krok čistším směrem.
Ještě dál však zašla Jessica Uhl, finanční ředitelka Shell, která usedá za volant BMW i3. V tomto případě už se totiž skutečně bavíme o moderním a hlavně ekologickém elektromobilu.
Posun směrem k elektromobilitě se však netýká jen vedení společnosti Shell, ale i celého směřování společnosti. Tradiční benzínové pumpy se znakem Mušle totiž čeká modernizace a již v blízké době by mohly nabídnout i možnost dobíjení elektromobilů. Shell však není jediná společnost s těmito plány, podle webu InsideEvs se k podobnému kroku chystá například i společnost Total.
Kromě toho však společnost podniká i další kroky, k zajištění hladkého přechodu z fosilních paliv na alternativní zdroje. Jedním z nich byla i mnohamilionová investice do skupiny BG, díky které se Shell dostal na trh se zemními plyny. I díky tomuto nákupu se pak Shell stal druhou největší energetickou společností na světě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.