Pokud si myslíte, že vrcholní manažeři společnosti Shell se prohání v luxusních limuzínách spalujících hektolitry paliva ročně, pak vás zřejmě překvapíme. Dokonce už i majitelé ropných společností totiž ve velkém přecházejí na elektřinu.
Samotný Ben Van Beurden, ředitel společnosti Royal Dutch Shell, se nijak netají tím, že se v brzké době hodlá zbavit svého dieselového vozu a nahradí ho moderním plug-in hybridem Mercedes-Benz S500 E. Ačkoliv se stále jedná pouze o hybrid s čistě elektrickým dojezdem necelých 20 kilometrů, rozhodně se jedná o krok čistším směrem.
Ještě dál však zašla Jessica Uhl, finanční ředitelka Shell, která usedá za volant BMW i3. V tomto případě už se totiž skutečně bavíme o moderním a hlavně ekologickém elektromobilu.
Posun směrem k elektromobilitě se však netýká jen vedení společnosti Shell, ale i celého směřování společnosti. Tradiční benzínové pumpy se znakem Mušle totiž čeká modernizace a již v blízké době by mohly nabídnout i možnost dobíjení elektromobilů. Shell však není jediná společnost s těmito plány, podle webu InsideEvs se k podobnému kroku chystá například i společnost Total.
Kromě toho však společnost podniká i další kroky, k zajištění hladkého přechodu z fosilních paliv na alternativní zdroje. Jedním z nich byla i mnohamilionová investice do skupiny BG, díky které se Shell dostal na trh se zemními plyny. I díky tomuto nákupu se pak Shell stal druhou největší energetickou společností na světě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?