Zatímco včera jsme vám přinesli pár informací a fotografií o zajímavém Porsche 911 Safari z roku 1978, dnes pro vás máme návrh nové generace těchto speciálních rally strojů. Jedná se však jen o virtuální design z webu Behance, za jehož vznikem stojí Emre Husmen.
S příchodem klasických SUV Cayenne nebo Macan, kombinujících luxus, prostupnost lehkým terénem a brutální výkon, už zájem automobilky Porsche o výrobu modelů Safari opadl. Jak ovšem ukazuje návrh za nímž stojí Emre Husmen, bezpochyby by se jednalo o zajímavé dílo.
Při úpravě této 911 Targa se Emre nechal inspirovat klasickými modely Safari, takže vůz stojí na ohromných kolech, disponuje ochranou podvozku, která by však nyní byla vyrobena nejspíše z plastu místo plechu a stále si zachovává své charakteristické tvary.
Nápad je to samozřejmě šílený, ovšem nic podobného na trhu není. Zatímco ostatní prémiový výrobci vyrábí klasická kompaktní SUV jako BMW X1 či Audi Q3, tahle 911 by mohla zaujmout svými netradičními tvary jak sběratele, tak klasické zákazníky.
I proto je škoda, že se ničeho podobného nejspíš nedočkáme.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?