Nevinnému pošťuchování mezi automobilkami Rolls-Royce a Bentley je zřejmě konec. CEO Rolls-Royce Torsten Müller-Ötvös totiž v nedávném rozhovoru označil prémiové SUV Bentley Bentagya za maskovanou Audi Q7, což si Bentley jistě nenechá líbit.
Stalo se tak v rozhovoru pro Automotive News, kdy Müller-Ötvös řekl, že Rolls-Royce nevyužívá ke stavbě svých vozidel masově vyráběné platformy. To totiž omezuje možnost designu a podkopává exkluzivitu vozidel. V segmentu exkluzivních SUV by tedy zákazníci neměli chtít maskovanou Audi Q7, měli by chtít pravá Rolls-Royce.
Tím narážel právě na svého největšího konkurenta v segmentu luxusních SUV, Bentley Bentagya. Ten totiž stojí na platformě MLB Evo, kterou sdílí s vozy Audi Q7, Porsche Cayenne nebo v současnosti vyvíjeným Lamborghini Urus. Naopak Rolls-Royce Cullinan bude díky své jedinečné platformě mnohem exkluzivnější záležitostí.
Více toho o prvním SUV automobilky Rolls-Royce Müller-Ötvös říci nechtěl, ovšem podle webu CarScoops by Cullinan mohl pod kapotou ukrývat dvakrát přeplňovaný 6.75 litrový motor V12 o výkonu 430 kW (585 k) s točivým momentem 900 Nm.
Exkluzivní výbava by pak mohla zahrnovat například laserové světlomety, nebo samostatně se vyrovnávající vzduchový podvozek, který každou vteřinu provádí miliony výpočtů a je schopen reagovat na zatáčení, akceleraci nebo údaje dostupné z kamer.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?