Nevinnému pošťuchování mezi automobilkami Rolls-Royce a Bentley je zřejmě konec. CEO Rolls-Royce Torsten Müller-Ötvös totiž v nedávném rozhovoru označil prémiové SUV Bentley Bentagya za maskovanou Audi Q7, což si Bentley jistě nenechá líbit.
Stalo se tak v rozhovoru pro Automotive News, kdy Müller-Ötvös řekl, že Rolls-Royce nevyužívá ke stavbě svých vozidel masově vyráběné platformy. To totiž omezuje možnost designu a podkopává exkluzivitu vozidel. V segmentu exkluzivních SUV by tedy zákazníci neměli chtít maskovanou Audi Q7, měli by chtít pravá Rolls-Royce.
Tím narážel právě na svého největšího konkurenta v segmentu luxusních SUV, Bentley Bentagya. Ten totiž stojí na platformě MLB Evo, kterou sdílí s vozy Audi Q7, Porsche Cayenne nebo v současnosti vyvíjeným Lamborghini Urus. Naopak Rolls-Royce Cullinan bude díky své jedinečné platformě mnohem exkluzivnější záležitostí.
Více toho o prvním SUV automobilky Rolls-Royce Müller-Ötvös říci nechtěl, ovšem podle webu CarScoops by Cullinan mohl pod kapotou ukrývat dvakrát přeplňovaný 6.75 litrový motor V12 o výkonu 430 kW (585 k) s točivým momentem 900 Nm.
Exkluzivní výbava by pak mohla zahrnovat například laserové světlomety, nebo samostatně se vyrovnávající vzduchový podvozek, který každou vteřinu provádí miliony výpočtů a je schopen reagovat na zatáčení, akceleraci nebo údaje dostupné z kamer.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?