Nevinnému pošťuchování mezi automobilkami Rolls-Royce a Bentley je zřejmě konec. CEO Rolls-Royce Torsten Müller-Ötvös totiž v nedávném rozhovoru označil prémiové SUV Bentley Bentagya za maskovanou Audi Q7, což si Bentley jistě nenechá líbit.
Stalo se tak v rozhovoru pro Automotive News, kdy Müller-Ötvös řekl, že Rolls-Royce nevyužívá ke stavbě svých vozidel masově vyráběné platformy. To totiž omezuje možnost designu a podkopává exkluzivitu vozidel. V segmentu exkluzivních SUV by tedy zákazníci neměli chtít maskovanou Audi Q7, měli by chtít pravá Rolls-Royce.
Tím narážel právě na svého největšího konkurenta v segmentu luxusních SUV, Bentley Bentagya. Ten totiž stojí na platformě MLB Evo, kterou sdílí s vozy Audi Q7, Porsche Cayenne nebo v současnosti vyvíjeným Lamborghini Urus. Naopak Rolls-Royce Cullinan bude díky své jedinečné platformě mnohem exkluzivnější záležitostí.
Více toho o prvním SUV automobilky Rolls-Royce Müller-Ötvös říci nechtěl, ovšem podle webu CarScoops by Cullinan mohl pod kapotou ukrývat dvakrát přeplňovaný 6.75 litrový motor V12 o výkonu 430 kW (585 k) s točivým momentem 900 Nm.
Exkluzivní výbava by pak mohla zahrnovat například laserové světlomety, nebo samostatně se vyrovnávající vzduchový podvozek, který každou vteřinu provádí miliony výpočtů a je schopen reagovat na zatáčení, akceleraci nebo údaje dostupné z kamer.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.