Pokud jste s objednávkou hypersportovního automobilu Italdesign Zerouno otáleli, máte smůlu. Po všech pěti kusech prvního modelu této nové automobilky už se zaprášilo. Dobrou zprávou však je, že dříve či později se objeví další vozy Italdesign Zerouno, tentokrát ovšem bez střechy.
Zerouno je první model mladé italské automobilky Automobili Speciali, která je divizí karosářské společnosti Italdesign, za jejímž vznikem stojí samotný Giorgetto Giugiaro, legenda italského designu. Zerouno se poprvé objevilo tento rok na ženevském autosalonu, kde dokázalo zaujmout vším od agresivní ale lehké karoserie až po motor.Tím navíc není nic menšího, než 5.2 litrová jednotka V10 z Lamborghini Huracan či Audi R8.
Pokud by vás ale zajímalo, jak se malá italská společnost dostala k tomu 610 koňovému monstru, pak odpověď je více než snadná. Italdesign je stejně jako Lamborghini či Audi součástí koncernu VW.
Pro automobilku je však skutečný úspěch, že i přes nemalou cenu (podle Autocaru 1,3 až 2 miliony liber - 37,6 až 57,8 mil. korun) už se všechny automobily vyprodaly. Na oslavu proto bude druhý vyrobený kus vystaven na motoristické akci v Pebble Beach. Na rozdíl od prvního kusu, zdobeného trikolorou, je druhý nalakován v tmavě červené barvě, ze které vystupují černé karbonové doplňky. Stejně jako tři následující vozy, i tento už byl na zakázku postaven pro nového majitele.
Jörg Astalosch, CEO společnosti Italdesign, považuje za důležité nabízet zákazníkům malosériové exkluzivní vozy. Tyto vozy, vyráběné s ohledem na design, techniku i výrobní kapacitu, by měly být jasným důkazem, že projekty značky Zerouno dokáží naslouchat zákazníkovi a umí mu plně vyjít vstříc.
Co bude společnost dělat nyní, když jsou vozy vyprodány? Předně se musí zaměřit na výrobu a dodání dalších 3 rozpracovaných kusů. Poté však bude s největší pravděpodobností následovat vývoj dalšího hyper-sportovního vozu. V mezidobí se však nabízí i možnost nabídnout zákazníkům model Zerouno bez střechy, tedy ve verzi Roadster. Pokud byste však měli zájem, nenechte si vůz vyprodat před nosem.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.