Pokud jste s objednávkou hypersportovního automobilu Italdesign Zerouno otáleli, máte smůlu. Po všech pěti kusech prvního modelu této nové automobilky už se zaprášilo. Dobrou zprávou však je, že dříve či později se objeví další vozy Italdesign Zerouno, tentokrát ovšem bez střechy.
Zerouno je první model mladé italské automobilky Automobili Speciali, která je divizí karosářské společnosti Italdesign, za jejímž vznikem stojí samotný Giorgetto Giugiaro, legenda italského designu. Zerouno se poprvé objevilo tento rok na ženevském autosalonu, kde dokázalo zaujmout vším od agresivní ale lehké karoserie až po motor.Tím navíc není nic menšího, než 5.2 litrová jednotka V10 z Lamborghini Huracan či Audi R8.
Pokud by vás ale zajímalo, jak se malá italská společnost dostala k tomu 610 koňovému monstru, pak odpověď je více než snadná. Italdesign je stejně jako Lamborghini či Audi součástí koncernu VW.
Pro automobilku je však skutečný úspěch, že i přes nemalou cenu (podle Autocaru 1,3 až 2 miliony liber - 37,6 až 57,8 mil. korun) už se všechny automobily vyprodaly. Na oslavu proto bude druhý vyrobený kus vystaven na motoristické akci v Pebble Beach. Na rozdíl od prvního kusu, zdobeného trikolorou, je druhý nalakován v tmavě červené barvě, ze které vystupují černé karbonové doplňky. Stejně jako tři následující vozy, i tento už byl na zakázku postaven pro nového majitele.
Jörg Astalosch, CEO společnosti Italdesign, považuje za důležité nabízet zákazníkům malosériové exkluzivní vozy. Tyto vozy, vyráběné s ohledem na design, techniku i výrobní kapacitu, by měly být jasným důkazem, že projekty značky Zerouno dokáží naslouchat zákazníkovi a umí mu plně vyjít vstříc.
Co bude společnost dělat nyní, když jsou vozy vyprodány? Předně se musí zaměřit na výrobu a dodání dalších 3 rozpracovaných kusů. Poté však bude s největší pravděpodobností následovat vývoj dalšího hyper-sportovního vozu. V mezidobí se však nabízí i možnost nabídnout zákazníkům model Zerouno bez střechy, tedy ve verzi Roadster. Pokud byste však měli zájem, nenechte si vůz vyprodat před nosem.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.