Svět přišel o další dostupný sporťák. Proč Tata utnula Racemo?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 6. srpna 2017, 12:58 Aktualizováno 6.8.2017, 14:10 Google+

Když indická společnostTata představila na autosalonu v Ženevě koncept dostupného sportovního vozu Racemo, vzbudila tím poměrně velký rozruchu. Nyní však ze světa přicházejí zprávy, že pokus o nejlevnější sportovní automobil světa se konat nebude.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tamo Racemo+

Tamo Racemo+ | foto: Tata

Sdílejte článek

Když v březnu letošního roku představila Tata na autosalonu v Ženevě koncept sportovního automobilu Tamo Racemo, okamžitě dostal přezdívku "Nejlevnější sportovní automobil světa". I přes zajímavý design a příslib slušného výkonu však web Autocar India přinesl informace, podle kterých byl projekt Racemo uložen do šuplíku.

Podle všeho za to můžou špatné prodejní výsledky užitkových vozidel. Místo nákladného vývoje nového sportovního vozu se tak automobilka zaměří na investice do užitkových vozidel a pokusí se zvrátit neustále klesající prodeje.

Pod kapotou kompaktního dvoumístného sportovního vozu se přitom mohl ukrývat motor o výkonu až 190 koní, který by díky nízké hmotnosti dokázal automobil rozpohybovat z 0 na 100 km/h pod 6 vteřin. Výkon z motoru by byl navíc přenášen na tu správnou nápravu - tedy zadní.

Racemo přitom mělo poměrně velký potenciál nejen jako dostupný sporťák. Vůz měl být postaven na zcela nové platformě Moflex, na které by později měl vzniknout i malý městský automobil a elektrický crossover. Stále tak zůstává možnost, že za pár let se Tata projekt Racemo opráší a Mx-5 či Toybaru se dočkají laciného sportovního rivala.

Vytisknout

Diskuze: Svět přišel o další dostupný sporťák. Proč Tata utnula Racemo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Co dělat po nehodě v Chorvatsku? Postup se od Česka liší

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud