Když indická společnostTata představila na autosalonu v Ženevě koncept dostupného sportovního vozu Racemo, vzbudila tím poměrně velký rozruchu. Nyní však ze světa přicházejí zprávy, že pokus o nejlevnější sportovní automobil světa se konat nebude.
Když v březnu letošního roku představila Tata na autosalonu v Ženevě koncept sportovního automobilu Tamo Racemo, okamžitě dostal přezdívku "Nejlevnější sportovní automobil světa". I přes zajímavý design a příslib slušného výkonu však web Autocar India přinesl informace, podle kterých byl projekt Racemo uložen do šuplíku.
Podle všeho za to můžou špatné prodejní výsledky užitkových vozidel. Místo nákladného vývoje nového sportovního vozu se tak automobilka zaměří na investice do užitkových vozidel a pokusí se zvrátit neustále klesající prodeje.
Pod kapotou kompaktního dvoumístného sportovního vozu se přitom mohl ukrývat motor o výkonu až 190 koní, který by díky nízké hmotnosti dokázal automobil rozpohybovat z 0 na 100 km/h pod 6 vteřin. Výkon z motoru by byl navíc přenášen na tu správnou nápravu - tedy zadní.
Racemo přitom mělo poměrně velký potenciál nejen jako dostupný sporťák. Vůz měl být postaven na zcela nové platformě Moflex, na které by později měl vzniknout i malý městský automobil a elektrický crossover. Stále tak zůstává možnost, že za pár let se Tata projekt Racemo opráší a Mx-5 či Toybaru se dočkají laciného sportovního rivala.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.