Německý podnikatel Kurt Hesse před několika dny vyhrál soudní spor o označení Testarossa. Název, pod kterým se před desítkami let vyrábělo jedno z nejikoničtějších Ferrari všech dob, by nově měly nést hračky, kola nebo holící strojky.
Německá společnost Autec AG, v jejímž čele stojí podnikatel Kurt Hesse, před několika dny vyhrála spor s automobilkou Ferrari o označení Testarossa. Společnost Autec AG požádala německé a evropské úřady o zrušení ochranné známky Testarossa, neboť automobilka jí v posledních letech již aktivně nepoužívá. To si však italský výrobce exkluzivních sportovních automobilů nenechat líbit a celá věc šla k soudu.
Soud v Düsseldorfu dal však překvapivě za pravdu společnosti Autec. Tiskový mluvčí soudu pak pro německý list Zeit vysvětlil, že Ferrari v posledních pěti letech značku dostatečně nevyužívalo, což vedlo soudce k jeho rozhodnutí. Značku je totiž potřeba aktivně užívat, aby byla chráněna.
Zástupci Ferrari ovšem nesouhlasili a uváděli, že automobilka stále poskytuje servis těchto vozidel a neustále pro ně vyrábí náhradní díly. Podle soudu však díly nebyly vyráběny pod označením Testarossa ale Ferrari.
Zástupci automobilky sice stále mají možnost odvolat se k vyššímu soudu, ovšem podle několika německých médií je velice nepravděpodobné, že by jim to mohlo pomoci. Ferrari tak zřejmě ztratí práva na označení Testarossa v Německu i Evropě. Dá se ovšem předpokládat, že podnikatel Hesse se ji pokusí připravit o práva na značku celosvětově.
Tento podnikatel je totiž poměrně dobře známý používáním názvů slavných automobilek pro své produkty. Již dříve totiž jeho společnost vyráběla autodráhy a dálkově řízené modely pod označením Carrera, které je dlouhodobě spjato s automobilkou Porsche. Tehdy se však soudnímu sporu vyhnul.
A k čemu že Kurt Hesse a jeho společnost Autec AG potřebují označení Testarossa? Podle dostupných informací mají v plánu pod tímto označením vyrábět hračky, kola, elektrokola, koloběžky a dokonce snad i holící strojky.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.