Německý podnikatel Kurt Hesse před několika dny vyhrál soudní spor o označení Testarossa. Název, pod kterým se před desítkami let vyrábělo jedno z nejikoničtějších Ferrari všech dob, by nově měly nést hračky, kola nebo holící strojky.
Německá společnost Autec AG, v jejímž čele stojí podnikatel Kurt Hesse, před několika dny vyhrála spor s automobilkou Ferrari o označení Testarossa. Společnost Autec AG požádala německé a evropské úřady o zrušení ochranné známky Testarossa, neboť automobilka jí v posledních letech již aktivně nepoužívá. To si však italský výrobce exkluzivních sportovních automobilů nenechat líbit a celá věc šla k soudu.
Soud v Düsseldorfu dal však překvapivě za pravdu společnosti Autec. Tiskový mluvčí soudu pak pro německý list Zeit vysvětlil, že Ferrari v posledních pěti letech značku dostatečně nevyužívalo, což vedlo soudce k jeho rozhodnutí. Značku je totiž potřeba aktivně užívat, aby byla chráněna.
Zástupci Ferrari ovšem nesouhlasili a uváděli, že automobilka stále poskytuje servis těchto vozidel a neustále pro ně vyrábí náhradní díly. Podle soudu však díly nebyly vyráběny pod označením Testarossa ale Ferrari.
Zástupci automobilky sice stále mají možnost odvolat se k vyššímu soudu, ovšem podle několika německých médií je velice nepravděpodobné, že by jim to mohlo pomoci. Ferrari tak zřejmě ztratí práva na označení Testarossa v Německu i Evropě. Dá se ovšem předpokládat, že podnikatel Hesse se ji pokusí připravit o práva na značku celosvětově.
Tento podnikatel je totiž poměrně dobře známý používáním názvů slavných automobilek pro své produkty. Již dříve totiž jeho společnost vyráběla autodráhy a dálkově řízené modely pod označením Carrera, které je dlouhodobě spjato s automobilkou Porsche. Tehdy se však soudnímu sporu vyhnul.
A k čemu že Kurt Hesse a jeho společnost Autec AG potřebují označení Testarossa? Podle dostupných informací mají v plánu pod tímto označením vyrábět hračky, kola, elektrokola, koloběžky a dokonce snad i holící strojky.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?