Německý podnikatel Kurt Hesse před několika dny vyhrál soudní spor o označení Testarossa. Název, pod kterým se před desítkami let vyrábělo jedno z nejikoničtějších Ferrari všech dob, by nově měly nést hračky, kola nebo holící strojky.
Německá společnost Autec AG, v jejímž čele stojí podnikatel Kurt Hesse, před několika dny vyhrála spor s automobilkou Ferrari o označení Testarossa. Společnost Autec AG požádala německé a evropské úřady o zrušení ochranné známky Testarossa, neboť automobilka jí v posledních letech již aktivně nepoužívá. To si však italský výrobce exkluzivních sportovních automobilů nenechat líbit a celá věc šla k soudu.
Soud v Düsseldorfu dal však překvapivě za pravdu společnosti Autec. Tiskový mluvčí soudu pak pro německý list Zeit vysvětlil, že Ferrari v posledních pěti letech značku dostatečně nevyužívalo, což vedlo soudce k jeho rozhodnutí. Značku je totiž potřeba aktivně užívat, aby byla chráněna.
Zástupci Ferrari ovšem nesouhlasili a uváděli, že automobilka stále poskytuje servis těchto vozidel a neustále pro ně vyrábí náhradní díly. Podle soudu však díly nebyly vyráběny pod označením Testarossa ale Ferrari.
Zástupci automobilky sice stále mají možnost odvolat se k vyššímu soudu, ovšem podle několika německých médií je velice nepravděpodobné, že by jim to mohlo pomoci. Ferrari tak zřejmě ztratí práva na označení Testarossa v Německu i Evropě. Dá se ovšem předpokládat, že podnikatel Hesse se ji pokusí připravit o práva na značku celosvětově.
Tento podnikatel je totiž poměrně dobře známý používáním názvů slavných automobilek pro své produkty. Již dříve totiž jeho společnost vyráběla autodráhy a dálkově řízené modely pod označením Carrera, které je dlouhodobě spjato s automobilkou Porsche. Tehdy se však soudnímu sporu vyhnul.
A k čemu že Kurt Hesse a jeho společnost Autec AG potřebují označení Testarossa? Podle dostupných informací mají v plánu pod tímto označením vyrábět hračky, kola, elektrokola, koloběžky a dokonce snad i holící strojky.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?