Ferrari ztratilo práva na označení Testarossa. Nový majitel pod ním chce vyrábět holící strojky

Ferrari Testarossa
Ferrari Testarossa, foto: carscoops.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 5. srpna 2017 17:56
Sdílej:

Německý podnikatel Kurt Hesse před několika dny vyhrál soudní spor o označení Testarossa. Název, pod kterým se před desítkami let vyrábělo jedno z nejikoničtějších Ferrari všech dob, by nově měly nést hračky, kola nebo holící strojky.

Německá společnost Autec AG, v jejímž čele stojí podnikatel Kurt Hesse, před několika dny vyhrála spor s automobilkou Ferrari o označení Testarossa. Společnost Autec AG požádala německé a evropské úřady o zrušení ochranné známky Testarossa, neboť automobilka jí v posledních letech již aktivně nepoužívá. To si však italský výrobce exkluzivních sportovních automobilů nenechat líbit a celá věc šla k soudu.

Soud v Düsseldorfu dal však překvapivě za pravdu společnosti Autec. Tiskový mluvčí soudu pak pro německý list Zeit vysvětlil, že Ferrari v posledních pěti letech značku dostatečně nevyužívalo, což vedlo soudce k jeho rozhodnutí. Značku je totiž potřeba aktivně užívat, aby byla chráněna.

Zástupci Ferrari ovšem nesouhlasili a uváděli, že automobilka stále poskytuje servis těchto vozidel a neustále pro ně vyrábí náhradní díly. Podle soudu však díly nebyly vyráběny pod označením Testarossa ale Ferrari. 

Zástupci automobilky sice stále mají možnost odvolat se k vyššímu soudu, ovšem podle několika německých médií je velice nepravděpodobné, že by jim to mohlo pomoci. Ferrari tak zřejmě ztratí práva na označení Testarossa v Německu i Evropě. Dá se ovšem předpokládat, že podnikatel Hesse se ji pokusí připravit o práva na značku celosvětově. 

Tento podnikatel je totiž poměrně dobře známý používáním názvů slavných automobilek pro své produkty. Již dříve totiž jeho společnost vyráběla autodráhy a dálkově řízené modely pod označením Carrera, které je dlouhodobě spjato s automobilkou Porsche. Tehdy se však soudnímu sporu vyhnul.

A k čemu že Kurt Hesse a jeho společnost Autec AG potřebují označení Testarossa? Podle dostupných informací mají v plánu pod tímto označením vyrábět hračky, kola, elektrokola, koloběžky a dokonce snad i holící strojky.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?