O kuriózní dopravní předpisy není ve světě nouze. Ostatně jiný kraj – jiný mrav, jak se říká. A přirozeně se to svým způsobem vztahuje i na dopravní předpisy, povinnou výbavu, maximální rychlost, povolenou hladinu alkoholu i výši pokut.
Asi nikoho už příliš nepřekvapí, že například do Polska, ale i dalších zemí, musíte vyrazit s hasicím přístrojem ve voze. Ovšem v pobaltských republikách se můžete setkat s tím, že pokud zaparkujete auto ve svahu, musíte kola zajistit klínem. Tudíž byste sebou měli mít onu „zarážku“. V zemích jako je Turecko musíte mít dva výstražné trojúhelníky, které při nehodě nebo poruše postavíte za i před svůj vůz. No, a ve Španělsku, pokud máte v řidičském průkazu uvedeno, že pro řízení musíte používat dioptrické brýle, druhé musíte mít ve voze tak zvaně po ruce. To kdyby se jedny poškodily.
Že ale musíte mít sebou v autě zbraň, to asi i znalce zahraničních dopravních předpisů zaskočí. Má to ale svoji logiku. Pokud se totiž žena v americkém státě Kentucky rozhodne jet oblečena jen do plavek – má k tomu plné právo - v takovém případě totiž musí mít zbraň pro případ nutné obrany, aby se ubránila motoristům opačného pohlaví. Nebo její auto musí doprovázet dvojice policistů.
Naopak v zemích jako je Černá Hora nebo Thajsko není přípustné nejen pro ženy, ale ani pro muže, řídit dopravní prostředek bez horní části oděvu. Za takovéto „obscénní chování“ hrozí pokuta. Ostatně tak je tomu i v případě nedostatečného oblečení při chůzi ve městech jako je Hvar, Pag a dalších letoviscích Chorvatska. Formálně naopak můžete jezdit v zásadě nazí v Německu, protože soukromý vůz je váš osobní prostor. Má to ale háček, jednak nesmíte nazí vystoupit a za druhé takovéto oblečení, či přesněji „vyslečení“, může být považováno za čin vyvolávající veřejné pobouření, a tedy pokutováno.
A když mluvíme o tom, jak má být řidič vybaven na jízdu, pak například, světe div se, v americké Alabamě je zakázáno řídit motorové vozidlo se zavázanýma očima. Pokud je máte otevřené a uvidíte na silnici velblouda, pak vězte, že v Saudské Arábii má toto zvíře stejná práva pohybu po silnici, jako vozidlo. Takže až ho budete předjíždět, tak hezky se zapnutými směrovými světly a jen tam, kde není plná čára, jinak… V této zemi si vůbec dávejte pozor.
Například se ujistěte, že po rychlostní silnici, kterou míříte k Mekce, vůbec smíte jet. Pro muslimy je totiž určena jedna a pro jinověrce jiná. Samozřejmostí v muslimských zemích je mimo turistické resorty naprostý zákaz pití alkoholu nebo značně omezený a ztížený. Takže za volantem si rozhodně také nepřihýbejte. Ostatně to například v Kypru nedoporučujeme ani v případě, že v láhvi, kterou držíte v ruce, je voda. Pití za řízení se totiž považuje za přestupek, stejně jako byste telefonovali. Takže znovu opakujeme – jiná země jiný mrav.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?