Snad nikdo z nás nemá rád, když ho ráno probudí nepříjemný hluk sekačky, domácího nářadí nebo sousedova uřvaného sporťáku. Nový Ford Mustang GT však nabízí speciální režim, díky kterému se tím otravným sousedem nestanete přímo vy.
Ačkoliv motory V8 v našich končinách nemají příliš dlouhou historii, jejich charakteristické bublání má rád snad každý správný milovník aut. Jsou ale momenty, kdy by bylo lepší jejich bublání neslyšet - například když vyrážíte do práce brzy ráno, nebo se vracíte domů pozdě v noci.
Na to ovšem myslela automobilka Ford, která do nového Fordu Mustang 2018 instalovala speciální "Quiet Mode", díky kterému dokáže aktivní výfukový systém ztišit řev motoru o 10 decibel na výsledných cca 72 decibel.
Aktivní výfukový systém nabízí více výrobců sportovních automobilů, ovšem Ford šel ještě dál - Quiet Mode si totiž můžete naprogramovat na pravidelné hodiny. Majitelé vozů si tak mohou nastavit "Quiet Mode" například v časovém rozpětí 21:00 až 08:00 a spolehlivě se vyhnou nálepce "otravný soused s uřvaným sporťákem".
Nastavení přitom není nijak komplikované, majitelé vše najdou v ovládání aktivního výfukového systému. Pokud se tedy v nočních hodinách dostanete mimo civilizaci, snadno opět zapnete "Sport mode" a můžete si vychutnat pořádné americké bublání.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?