Snad nikdo z nás nemá rád, když ho ráno probudí nepříjemný hluk sekačky, domácího nářadí nebo sousedova uřvaného sporťáku. Nový Ford Mustang GT však nabízí speciální režim, díky kterému se tím otravným sousedem nestanete přímo vy.
Ačkoliv motory V8 v našich končinách nemají příliš dlouhou historii, jejich charakteristické bublání má rád snad každý správný milovník aut. Jsou ale momenty, kdy by bylo lepší jejich bublání neslyšet - například když vyrážíte do práce brzy ráno, nebo se vracíte domů pozdě v noci.
Na to ovšem myslela automobilka Ford, která do nového Fordu Mustang 2018 instalovala speciální "Quiet Mode", díky kterému dokáže aktivní výfukový systém ztišit řev motoru o 10 decibel na výsledných cca 72 decibel.
Aktivní výfukový systém nabízí více výrobců sportovních automobilů, ovšem Ford šel ještě dál - Quiet Mode si totiž můžete naprogramovat na pravidelné hodiny. Majitelé vozů si tak mohou nastavit "Quiet Mode" například v časovém rozpětí 21:00 až 08:00 a spolehlivě se vyhnou nálepce "otravný soused s uřvaným sporťákem".
Nastavení přitom není nijak komplikované, majitelé vše najdou v ovládání aktivního výfukového systému. Pokud se tedy v nočních hodinách dostanete mimo civilizaci, snadno opět zapnete "Sport mode" a můžete si vychutnat pořádné americké bublání.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?