Snad nikdo z nás nemá rád, když ho ráno probudí nepříjemný hluk sekačky, domácího nářadí nebo sousedova uřvaného sporťáku. Nový Ford Mustang GT však nabízí speciální režim, díky kterému se tím otravným sousedem nestanete přímo vy.
Ačkoliv motory V8 v našich končinách nemají příliš dlouhou historii, jejich charakteristické bublání má rád snad každý správný milovník aut. Jsou ale momenty, kdy by bylo lepší jejich bublání neslyšet - například když vyrážíte do práce brzy ráno, nebo se vracíte domů pozdě v noci.
Na to ovšem myslela automobilka Ford, která do nového Fordu Mustang 2018 instalovala speciální "Quiet Mode", díky kterému dokáže aktivní výfukový systém ztišit řev motoru o 10 decibel na výsledných cca 72 decibel.
Aktivní výfukový systém nabízí více výrobců sportovních automobilů, ovšem Ford šel ještě dál - Quiet Mode si totiž můžete naprogramovat na pravidelné hodiny. Majitelé vozů si tak mohou nastavit "Quiet Mode" například v časovém rozpětí 21:00 až 08:00 a spolehlivě se vyhnou nálepce "otravný soused s uřvaným sporťákem".
Nastavení přitom není nijak komplikované, majitelé vše najdou v ovládání aktivního výfukového systému. Pokud se tedy v nočních hodinách dostanete mimo civilizaci, snadno opět zapnete "Sport mode" a můžete si vychutnat pořádné americké bublání.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?