Automobilka BMW disponuje celou sbírkou vozů z kolekce tzv. "Art Cars", jejíž historie sahá desítky let dozadu. Kromě oficiálních BMW Art Cars však dlouhodobě vznikají i jakési neoficiální umělecké modely, jejichž hodnota však také sahá k neskutečným částkám.
Tento zvláštně vyhlížející elektromobil BMW i30 je právě jedním z těch neoficiálních "Art Cars", jehož hodnota byla vystřelena k astronomickým výšinám jen díky polepu, který prý představuje umění.
Samozřejmě není v našich schopnostech posoudit uměleckou hodnotu "BMW Sphagetti Car", jak se tento skvost jmenuje, ovšem můžeme vám alespoň prozradit čásku, za kterou se během aukce na "4th Annual Leonardo DiCaprio Foundation Gala" prodal.
Po údajně velmi intenzivním přihazování totiž vůz skončil ve sbírce švýcarského sběratele, který za něj zaplatil neuvěřitelných 117.000 dolarů, tedy cca 2,6 milionu korun! Pokud si ale myslíte, že vůz byl výjimečný ještě něčím jiným než polepem z dílny "Maurizio Cattelan & Pierpaolo Ferrar", musíme vás zklamat.
Kromě značně extravagantního polepu s velmi detailním záběrem na špagety a nápisu "Toiletpaper" se jedná o naprosto základní model BMW i3, který v zahraničí začíná na částce cca 50,000 dolarů, tedy 1,1 milionu korun. Alespoň trochu uklidňující je ale fakt, že peníze z prodeje šly na charitativní účely.
Elektromobil v této podobě původně vznikl pro akci "Rencontres d’Arles Festival of Photography" konanou v roce 2016. Po této akci však měl být zničen - na to ovšem nedošlo.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?