Některé automobilky jsou svými věrnými zákazníky doslova pověstné. Namátkou můžeme jmenovat například Volvo, Subaru nebo Porsche. U značek jako je Mitsubishi se však jedná spíše o vzácné výjimky, jakou je například pan Cliff Hodson z jihozápadní Anglie.
Pan Cliff Hodson z Tewkesbury, malého městečka v jihozápadní Anglii, je zřejmě jeden z nejvěrnějších fanoušků automobilky Mitsubishi v celé velké Británíí, neboť za uplynulých 38 let vystřídal 13 různých automobilů všech typů a tvarů a nedávno si převzal klíčky již od 14 nového modelu.
Prvním automobilem, který si Cliff pořídil, byl v roce 1979 vůz Mitsubishi Colt. Předtím ani neřídil žádný jiný automobil. Poté si s manželkou pořídil modely Sigma, Galant, Lancer, Spacestar, ASX nebo Mirage. Nejoblíbenějším automobilem však v jeho očích zůstal crossover ASX. Velmi si však pochvaloval i EVO, které dokonce vytáhl i na závodní okruh.
Láska k Mitsubishi se navíc šíří i v rodině, neboť jejich dcera řídí Mitsubishi Lancer a vnučka Mitsubishi Colt. Není však jediná, neboť Cliff s manželkou Annou si nedávno převzali klíčky ke zcela novému Mitsubishi Colt, které si převzali od svého dlouholetého dealera vozidel.
A proč právě Mitsubishi? Prý kvůli spolehlivosti. Jediným problémem, který kdy Cliff na autě měl, byly problémy s cívkou na jednom z jeho prvních automobilů. Člověk z asistenční služby, kterého si přivolal na pomoc, mu poté řekl, že předtím u Mitsubishi nikdy nebyl.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?