Mercedes-Benz 190, také označován W201, nepatří s 1,8 milionem vyrobených kusů k příliš vzácným strojům. Totéž už se však nedá říct o jeho ostré variantě "Evolution", která byla vyrobena pouze v 502 kusech pro homologační účely a vidět ji na trati je nevšední zážitek, kterého se však nedostane každému.
Aby však automobilka udělala radost svým fanouškům, sáhla po nevšedním řešení. Vyrobila totiž starý-nový sporťák. Pod kapotou tohoto vozu se však neskrývá pouze motor 2.5-16 z modelu Evolution II, ale kompletní vybavení vozů specifikace skupiny A.
Vůz byl vyroben zvláštním oddělením automobilky speciálně pro různé akce, prezentace a výstavy. Jedna z takových akcí se bude například konat již příští víkend na okruhu Zolder v Belgii, kde si budou moci fanoušci prohlédnou tento stroj zblízka a dokonce se v něm možná i svézt, jak upozornil web CarScoops.
První generace Mercedesů 190E s motory 2.3-16 měla být odpovědí na úspěchy BMW M3. První generace Mercedesů měla pod kapotou 2.3 litrový čtyřválec Cosworth se čtyřmi ventily na válec a výkonem 185 koní - to byl však pouze začátek. Později dorazila 2.5 litrová verze o výkonu 200 koní a nakonec přišly extrémní modely Evolution.
Nejsilnějším z nich bylo Evolution II, které pod kapotou ukrývalo motor o výkonu 235 koní a neslo velice výrazný body-kit s nezaměnitelným zadním křídlem, které velice významným způsobem zlepšovalo aerodynamiku celého vozu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.