Mercedes-Benz 190, také označován W201, nepatří s 1,8 milionem vyrobených kusů k příliš vzácným strojům. Totéž už se však nedá říct o jeho ostré variantě "Evolution", která byla vyrobena pouze v 502 kusech pro homologační účely a vidět ji na trati je nevšední zážitek, kterého se však nedostane každému.
Aby však automobilka udělala radost svým fanouškům, sáhla po nevšedním řešení. Vyrobila totiž starý-nový sporťák. Pod kapotou tohoto vozu se však neskrývá pouze motor 2.5-16 z modelu Evolution II, ale kompletní vybavení vozů specifikace skupiny A.
Vůz byl vyroben zvláštním oddělením automobilky speciálně pro různé akce, prezentace a výstavy. Jedna z takových akcí se bude například konat již příští víkend na okruhu Zolder v Belgii, kde si budou moci fanoušci prohlédnou tento stroj zblízka a dokonce se v něm možná i svézt, jak upozornil web CarScoops.
První generace Mercedesů 190E s motory 2.3-16 měla být odpovědí na úspěchy BMW M3. První generace Mercedesů měla pod kapotou 2.3 litrový čtyřválec Cosworth se čtyřmi ventily na válec a výkonem 185 koní - to byl však pouze začátek. Později dorazila 2.5 litrová verze o výkonu 200 koní a nakonec přišly extrémní modely Evolution.
Nejsilnějším z nich bylo Evolution II, které pod kapotou ukrývalo motor o výkonu 235 koní a neslo velice výrazný body-kit s nezaměnitelným zadním křídlem, které velice významným způsobem zlepšovalo aerodynamiku celého vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?