Mercedes-Benz 190, také označován W201, nepatří s 1,8 milionem vyrobených kusů k příliš vzácným strojům. Totéž už se však nedá říct o jeho ostré variantě "Evolution", která byla vyrobena pouze v 502 kusech pro homologační účely a vidět ji na trati je nevšední zážitek, kterého se však nedostane každému.
Aby však automobilka udělala radost svým fanouškům, sáhla po nevšedním řešení. Vyrobila totiž starý-nový sporťák. Pod kapotou tohoto vozu se však neskrývá pouze motor 2.5-16 z modelu Evolution II, ale kompletní vybavení vozů specifikace skupiny A.
Vůz byl vyroben zvláštním oddělením automobilky speciálně pro různé akce, prezentace a výstavy. Jedna z takových akcí se bude například konat již příští víkend na okruhu Zolder v Belgii, kde si budou moci fanoušci prohlédnou tento stroj zblízka a dokonce se v něm možná i svézt, jak upozornil web CarScoops.
První generace Mercedesů 190E s motory 2.3-16 měla být odpovědí na úspěchy BMW M3. První generace Mercedesů měla pod kapotou 2.3 litrový čtyřválec Cosworth se čtyřmi ventily na válec a výkonem 185 koní - to byl však pouze začátek. Později dorazila 2.5 litrová verze o výkonu 200 koní a nakonec přišly extrémní modely Evolution.
Nejsilnějším z nich bylo Evolution II, které pod kapotou ukrývalo motor o výkonu 235 koní a neslo velice výrazný body-kit s nezaměnitelným zadním křídlem, které velice významným způsobem zlepšovalo aerodynamiku celého vozu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?