Opravdu netradiční automobilový kousek se povedl čínskému kaskadérovi Han Yueovi. Ten se nedávno spojil s německou společností spravující legendární okruh Nürburgring, aby se pokusil zapsat do Guinnessovi knihy rekordů jednou z nejnáročnějších automobilových disciplín.
V červeném Mini Cooperu pak Han zajel nejrychlejší kolo na Nürburgringu. Ovšem, na rozdíl od všech ostatních, kteří se za svými nejrychlejšími časy zvláštně v poslední době neustále honí, Han Yue jel celou dobu po dvou kolech. A to je hodně slušný výkon!
46-letý kaskadér tak absolvoval všech 73 zatáček Nürburgringu (který bývá dostatečně velkou výzvou i pro běžné řidiče na čtyřech kolech), aniž by se po celou dobu dotkla zbylá dvě kola země. Legendární trať v Porýní (označovanou též severní smyčka) dlouhou téměř 21 kilometrů projel tímto netradičním způsobem za 45 minut a 59 vteřin.
Po úspěšném absolvování rekordu Han řekl: „Zelené peklo (přezdívka okruhu) dnes dosáhlo svého jména. Mokrá dráha i ostré sluneční paprsky byly dost nepříjemné. Nordschleife byl ale dlouhodobý sen, který se nyní povedlo splnit. Jsem opravdu šťastný.“
Micro Markfort, výkonný ředitel společnosti spravující Nürburgring, dodal: „S velkým zájmem jsme sledovali měsíce příprav na světový rekord, a jsme velmi hrdí na to, že si Yue Han vybral zrovna Nordschleife, dost možná nejtěžší a nejnáročnější závodní dráhu na světě.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.