Opravdu netradiční automobilový kousek se povedl čínskému kaskadérovi Han Yueovi. Ten se nedávno spojil s německou společností spravující legendární okruh Nürburgring, aby se pokusil zapsat do Guinnessovi knihy rekordů jednou z nejnáročnějších automobilových disciplín.
V červeném Mini Cooperu pak Han zajel nejrychlejší kolo na Nürburgringu. Ovšem, na rozdíl od všech ostatních, kteří se za svými nejrychlejšími časy zvláštně v poslední době neustále honí, Han Yue jel celou dobu po dvou kolech. A to je hodně slušný výkon!
46-letý kaskadér tak absolvoval všech 73 zatáček Nürburgringu (který bývá dostatečně velkou výzvou i pro běžné řidiče na čtyřech kolech), aniž by se po celou dobu dotkla zbylá dvě kola země. Legendární trať v Porýní (označovanou též severní smyčka) dlouhou téměř 21 kilometrů projel tímto netradičním způsobem za 45 minut a 59 vteřin.
Po úspěšném absolvování rekordu Han řekl: „Zelené peklo (přezdívka okruhu) dnes dosáhlo svého jména. Mokrá dráha i ostré sluneční paprsky byly dost nepříjemné. Nordschleife byl ale dlouhodobý sen, který se nyní povedlo splnit. Jsem opravdu šťastný.“
Micro Markfort, výkonný ředitel společnosti spravující Nürburgring, dodal: „S velkým zájmem jsme sledovali měsíce příprav na světový rekord, a jsme velmi hrdí na to, že si Yue Han vybral zrovna Nordschleife, dost možná nejtěžší a nejnáročnější závodní dráhu na světě.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?