Opravdu netradiční automobilový kousek se povedl čínskému kaskadérovi Han Yueovi. Ten se nedávno spojil s německou společností spravující legendární okruh Nürburgring, aby se pokusil zapsat do Guinnessovi knihy rekordů jednou z nejnáročnějších automobilových disciplín.
V červeném Mini Cooperu pak Han zajel nejrychlejší kolo na Nürburgringu. Ovšem, na rozdíl od všech ostatních, kteří se za svými nejrychlejšími časy zvláštně v poslední době neustále honí, Han Yue jel celou dobu po dvou kolech. A to je hodně slušný výkon!
46-letý kaskadér tak absolvoval všech 73 zatáček Nürburgringu (který bývá dostatečně velkou výzvou i pro běžné řidiče na čtyřech kolech), aniž by se po celou dobu dotkla zbylá dvě kola země. Legendární trať v Porýní (označovanou též severní smyčka) dlouhou téměř 21 kilometrů projel tímto netradičním způsobem za 45 minut a 59 vteřin.
Po úspěšném absolvování rekordu Han řekl: „Zelené peklo (přezdívka okruhu) dnes dosáhlo svého jména. Mokrá dráha i ostré sluneční paprsky byly dost nepříjemné. Nordschleife byl ale dlouhodobý sen, který se nyní povedlo splnit. Jsem opravdu šťastný.“
Micro Markfort, výkonný ředitel společnosti spravující Nürburgring, dodal: „S velkým zájmem jsme sledovali měsíce příprav na světový rekord, a jsme velmi hrdí na to, že si Yue Han vybral zrovna Nordschleife, dost možná nejtěžší a nejnáročnější závodní dráhu na světě.“
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?