Když se spojí italská elegance a americký výkon, nemůže z toho vzejít nic špatného. Důkazem budiž právě speciál Iso Grifo r toku 1966, pod jehož kapotou bije srdce V8 z Corvette, ale kabát mu ušil na míru sám mistr Bertone.
Není to tak dávno, co jsme vás informovali o vozu Chrysler Ghia Special z roku 1955, který vznikl díky spolupráci amerických techniků a italských designérů. Tato spolupráce však přivedla na svět více zajímavých projektů.
Dalším z nich je právě tento nádherný Iso Grifo z roku 1966, jehož mistrovský design stvořil Bertone, zatímco motor pod jeho kapotou je klasická americká V8 z Corvette. Celkově však bylo vyrobenou pouze 332 těchto vozů, díky čemuž je Grifo známo a vyhledáváno zejména mezi sběrateli.
Tento konkrétní vůz si objednal dokonce sám Nuccio Bertone a v roce 1966 byl vystaven na 53. autosalonu v Paříži. Vůz byl lakován do odstínu Grigio Astrale (tmavě šedá), luxusní interiér byl očalouněn kůží v odstínu Pelle Avana (světle hnědá) a doplňuje ho dřevěné obložení.
Většinu času strávil vůz na italských a holandských silnicích, ovšem před časem byl transportován do USA, kde prošel celkovou renovací. Poté však strávil většinu času v klimatizované garáži.
Již brzy z ní však vůz vyjede, neboť bude hledat nového majitele na aukci v Monterey, kterou pořádá aukční portál RM Sotheby. Nezbývá tedy než doufat, že tento vůz někoho zaujme stejně jako nás a opět vyjede na silnice, kam podobný skvost bezpochyby patří.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?