Na světě existuje pouze jediná Alfa Romeo 6C 3000 CM (Competizione Maggiorata), jedná se totiž o prototyp, jehož karoserii má na svědomí sám mistr Pininfarina. Nyní je však unikátní šance tento skvost vidět, vystaven bude na akci Chubb Insurance Concours d'Elegance ve Velké Británii
Tato nádherná Alfa Romeo 6C 3000 CM z roku 1960 bude aspirovat na hlavní hvězdu akce "Chubb Insurance Concours d'Elegance", která se bude konat ve Velké Británii.
Vůz měl být původně určen k vytrvalostním závodům, tudíž byl vyrobeno pouze osm kusů. Dva z nich se však dostaly do rukou mistři karosáři Boano a Pininfarina, kteří si vozy přestavěli a nechali je homologovat pro silniční použití.
Tento konkrétní vůz si během přestavby prošel několika fázemi. V té první, která byla označována Superflow, bylo použito plexisklo k překrytí světlometů a vytvoření výlisků na střeše. U druhé verze byla ještě přepracována příď, která dostala ostřejší tvary a verze Superflow III měla otevřenou střechu.
Čtvrtá, současná podoba vozu, se poprvé představila v roce 1960 na Ženevském autosalonu. Zůstala ji ostrá příď, světlomety jsou schovány pod plexisklem ale novinkou jsou odnímatelné střešní panely z plexiskla, díky čemuž lze z vozu udělat elegantní Spyder i sportovní Kupé.
Ředitel výstavy, Andrew Bagley, je podle svých slov poctěn, že se povedlo sehnat na první ročník britské "Concours d'Elegance" vůz jako je právě Alfa Romeo 6C 3000. Tento automobil totiž představuje významný milník jak v historii automobilky samotné, tak v historii karosárny Pininfarina.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.