Na světě existuje pouze jediná Alfa Romeo 6C 3000 CM (Competizione Maggiorata), jedná se totiž o prototyp, jehož karoserii má na svědomí sám mistr Pininfarina. Nyní je však unikátní šance tento skvost vidět, vystaven bude na akci Chubb Insurance Concours d'Elegance ve Velké Británii
Tato nádherná Alfa Romeo 6C 3000 CM z roku 1960 bude aspirovat na hlavní hvězdu akce "Chubb Insurance Concours d'Elegance", která se bude konat ve Velké Británii.
Vůz měl být původně určen k vytrvalostním závodům, tudíž byl vyrobeno pouze osm kusů. Dva z nich se však dostaly do rukou mistři karosáři Boano a Pininfarina, kteří si vozy přestavěli a nechali je homologovat pro silniční použití.
Tento konkrétní vůz si během přestavby prošel několika fázemi. V té první, která byla označována Superflow, bylo použito plexisklo k překrytí světlometů a vytvoření výlisků na střeše. U druhé verze byla ještě přepracována příď, která dostala ostřejší tvary a verze Superflow III měla otevřenou střechu.
Čtvrtá, současná podoba vozu, se poprvé představila v roce 1960 na Ženevském autosalonu. Zůstala ji ostrá příď, světlomety jsou schovány pod plexisklem ale novinkou jsou odnímatelné střešní panely z plexiskla, díky čemuž lze z vozu udělat elegantní Spyder i sportovní Kupé.
Ředitel výstavy, Andrew Bagley, je podle svých slov poctěn, že se povedlo sehnat na první ročník britské "Concours d'Elegance" vůz jako je právě Alfa Romeo 6C 3000. Tento automobil totiž představuje významný milník jak v historii automobilky samotné, tak v historii karosárny Pininfarina.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?