Na světě existuje pouze jediná Alfa Romeo 6C 3000 CM (Competizione Maggiorata), jedná se totiž o prototyp, jehož karoserii má na svědomí sám mistr Pininfarina. Nyní je však unikátní šance tento skvost vidět, vystaven bude na akci Chubb Insurance Concours d'Elegance ve Velké Británii
Tato nádherná Alfa Romeo 6C 3000 CM z roku 1960 bude aspirovat na hlavní hvězdu akce "Chubb Insurance Concours d'Elegance", která se bude konat ve Velké Británii.
Vůz měl být původně určen k vytrvalostním závodům, tudíž byl vyrobeno pouze osm kusů. Dva z nich se však dostaly do rukou mistři karosáři Boano a Pininfarina, kteří si vozy přestavěli a nechali je homologovat pro silniční použití.
Tento konkrétní vůz si během přestavby prošel několika fázemi. V té první, která byla označována Superflow, bylo použito plexisklo k překrytí světlometů a vytvoření výlisků na střeše. U druhé verze byla ještě přepracována příď, která dostala ostřejší tvary a verze Superflow III měla otevřenou střechu.
Čtvrtá, současná podoba vozu, se poprvé představila v roce 1960 na Ženevském autosalonu. Zůstala ji ostrá příď, světlomety jsou schovány pod plexisklem ale novinkou jsou odnímatelné střešní panely z plexiskla, díky čemuž lze z vozu udělat elegantní Spyder i sportovní Kupé.
Ředitel výstavy, Andrew Bagley, je podle svých slov poctěn, že se povedlo sehnat na první ročník britské "Concours d'Elegance" vůz jako je právě Alfa Romeo 6C 3000. Tento automobil totiž představuje významný milník jak v historii automobilky samotné, tak v historii karosárny Pininfarina.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.