Na světě existuje pouze jediná Alfa Romeo 6C 3000 CM (Competizione Maggiorata), jedná se totiž o prototyp, jehož karoserii má na svědomí sám mistr Pininfarina. Nyní je však unikátní šance tento skvost vidět, vystaven bude na akci Chubb Insurance Concours d'Elegance ve Velké Británii
Tato nádherná Alfa Romeo 6C 3000 CM z roku 1960 bude aspirovat na hlavní hvězdu akce "Chubb Insurance Concours d'Elegance", která se bude konat ve Velké Británii.
Vůz měl být původně určen k vytrvalostním závodům, tudíž byl vyrobeno pouze osm kusů. Dva z nich se však dostaly do rukou mistři karosáři Boano a Pininfarina, kteří si vozy přestavěli a nechali je homologovat pro silniční použití.
Tento konkrétní vůz si během přestavby prošel několika fázemi. V té první, která byla označována Superflow, bylo použito plexisklo k překrytí světlometů a vytvoření výlisků na střeše. U druhé verze byla ještě přepracována příď, která dostala ostřejší tvary a verze Superflow III měla otevřenou střechu.
Čtvrtá, současná podoba vozu, se poprvé představila v roce 1960 na Ženevském autosalonu. Zůstala ji ostrá příď, světlomety jsou schovány pod plexisklem ale novinkou jsou odnímatelné střešní panely z plexiskla, díky čemuž lze z vozu udělat elegantní Spyder i sportovní Kupé.
Ředitel výstavy, Andrew Bagley, je podle svých slov poctěn, že se povedlo sehnat na první ročník britské "Concours d'Elegance" vůz jako je právě Alfa Romeo 6C 3000. Tento automobil totiž představuje významný milník jak v historii automobilky samotné, tak v historii karosárny Pininfarina.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.