Říká se, že špatná reklama je také reklama, ovšem čínské zastoupení Audi si svým posledním počinem poměrně zavařilo. V reakci na jejich poslední kampaň, vztahující se k ojetým vozům, totiž lidé na sociálních sítích volají po bojkotu značky.
Krátký reklamní spot začíná vcelku nevinně. Dvojice stojí před oltářem a zřejmě odpočítává poslední desítky vteřin do uzavření manželství. V tom momentě se však na scéně objevuje matka ženicha a celý obřad se zastavuje.
Starší dáma rychle přiběhne k nevěstě a začne si jí prohlížet dosti nevybíravým způsobem, který zahrnuje tahání za nos, uši a dokonce dojde i na prohlídku zubů a úst. Nakonec však svému synovi dává znamení, že nevěsta "vyhovuje", ale právě v tom momentě si všimne nevěstina nevýrazného hrudníku.
Celou reklamu nakonec uzavírá záběr na vůz Audi a slogan, který se dá přeložit jako "Důležitá rozhodnutí musí být zvážena pečlivě". Audi se tak snaží propagovat svůj prodej ojetých vozidel, která jsou zkontrolována řádně vyškolenými odborníky.
Ačkoliv měla být reklama pojata s humorem a odlehčeně, mezi lidmi vyvolala velké pozdvižení, neboť přirovnává ženy k ojetým vozům. My se celému humbuku na sociálních sítích ani příliš nedivíme, neboť ona kontroverzní scéna připomíná spíše záběry z filmů, na kterých si otrokář vybírá nové otroky pro práci na svých plantážích.
Ačkoliv se případ stal v Číně, všiml si ho i Whashington Post, který celou kauzu zdokumentoval, včetně reakcí na sociálních sítích. Zastoupení Audi však reklamu nestáhlo, ale místo toho vydalo druhou verzi, na které je podobným způsobem zkoumán naopak nápadník slečny.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?