Volkswagen dosáhl vynikajících výsledků i v nejnovější sérii nárazových zkoušek Euro NCAP , v nichž si nový Arteon vysloužil nejlepší hodnocení. Nezávislá evropská organizace na ochranu spotřebitelů udělila novému modelu Volkswagen se splývavou zádí nejvyšší, pětihvězdičkové hodnocení. Mimořádně oceněna byla nejen ochrana dospělých cestujících a dětí, ale také sériově dodávané asistenční systémy nového modelu Arteon a oblast „ochrana chodců“.
Odborníci organizace Euro NCAP (European New Car Assessment Programme = Evropský program hodnocení nových vozů) dali pětihvězdičkovým hodnocením najevo, že považují model Arteon za mimořádně bezpečnou volbu v příslušné třídě vozidel. K velmi dobrým výsledkům přispěly inovativní asistenční systémy (mj. sériově dodávaná funkce nouzového brzdění před chodci) a integrovaný bezpečnostní koncept, který v případě kolize zajišťuje maximální ochranu cestujících optimalizovaným skeletem karoserie a velmi účinným souborem zádržných prvků, zahrnujícím bezpečnostní pásy, sedadla a airbagy.
Celkové pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti modelu Arteon se skládá z výsledků ve čtyřech dílčích oblastech. Nové „gran turismo“ obdrželo v oblasti „ochrana dospělých cestujících“ 96 procent maximálního počtu bodů. V oblasti „ochrana dětí“ získal Arteon 85 procent nejvyššího možného počtu bodů.
Mimořádně vysokého hodnocení 85 procent v kategorii „ochrana chodců“ bylo dosaženo účinnou kombinací sériově dodávané funkce nouzového brzdění před chodcem a vysokého potenciálu pasivní ochrany nechráněných účastníků silničního provozu.
Arteon s 82 procenty maximálního počtu bodů v kategorii „bezpečnostní asistenční systémy“ výrazně překonal požadavky na udělení pětihvězdičkového hodnocení. V hodnocení přitom byly zohledněny sériově dodávané prvky výbavy, mezi něž patří upozornění na nepřipnutý bezpečnostní pás na všech sedadlech, tempomat, systém sledování překážek před vozem „Front Assist“ s funkcí nouzového brzdění i před chodci a asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“.
Nový Arteon lze v České republice objednávat již od dubna a jeho sériová výbava zahrnuje velký počet bezpečnostních prvků. Mezi ně patří airbagy pro řidiče a spolujezdce vpředu (s deaktivací airbagu pro spolujezdce vpředu a s kolenním airbagem na straně řidiče), systém hlavových airbagů pro cestující vpředu a na krajních sedadlech vzadu a boční airbagy vpředu.
Kromě toho je Arteon vybaven opěrkami hlavy s optimalizovanou bezpečností, které při nárazu zezadu minimalizují riziko poranění krční páteře, a systém preventivní ochrany cestujících, který rozpoznává kritické situace se zvýšeným rizikem nehody, přitáhne bezpečnostní pásy na sedadlech vpředu a uzavře okna, resp. posuvné střešní okno s ponecháním malé mezery.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?