Volkswagen dosáhl vynikajících výsledků i v nejnovější sérii nárazových zkoušek Euro NCAP , v nichž si nový Arteon vysloužil nejlepší hodnocení. Nezávislá evropská organizace na ochranu spotřebitelů udělila novému modelu Volkswagen se splývavou zádí nejvyšší, pětihvězdičkové hodnocení. Mimořádně oceněna byla nejen ochrana dospělých cestujících a dětí, ale také sériově dodávané asistenční systémy nového modelu Arteon a oblast „ochrana chodců“.
Odborníci organizace Euro NCAP (European New Car Assessment Programme = Evropský program hodnocení nových vozů) dali pětihvězdičkovým hodnocením najevo, že považují model Arteon za mimořádně bezpečnou volbu v příslušné třídě vozidel. K velmi dobrým výsledkům přispěly inovativní asistenční systémy (mj. sériově dodávaná funkce nouzového brzdění před chodci) a integrovaný bezpečnostní koncept, který v případě kolize zajišťuje maximální ochranu cestujících optimalizovaným skeletem karoserie a velmi účinným souborem zádržných prvků, zahrnujícím bezpečnostní pásy, sedadla a airbagy.
Celkové pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti modelu Arteon se skládá z výsledků ve čtyřech dílčích oblastech. Nové „gran turismo“ obdrželo v oblasti „ochrana dospělých cestujících“ 96 procent maximálního počtu bodů. V oblasti „ochrana dětí“ získal Arteon 85 procent nejvyššího možného počtu bodů.
Mimořádně vysokého hodnocení 85 procent v kategorii „ochrana chodců“ bylo dosaženo účinnou kombinací sériově dodávané funkce nouzového brzdění před chodcem a vysokého potenciálu pasivní ochrany nechráněných účastníků silničního provozu.
Arteon s 82 procenty maximálního počtu bodů v kategorii „bezpečnostní asistenční systémy“ výrazně překonal požadavky na udělení pětihvězdičkového hodnocení. V hodnocení přitom byly zohledněny sériově dodávané prvky výbavy, mezi něž patří upozornění na nepřipnutý bezpečnostní pás na všech sedadlech, tempomat, systém sledování překážek před vozem „Front Assist“ s funkcí nouzového brzdění i před chodci a asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“.
Nový Arteon lze v České republice objednávat již od dubna a jeho sériová výbava zahrnuje velký počet bezpečnostních prvků. Mezi ně patří airbagy pro řidiče a spolujezdce vpředu (s deaktivací airbagu pro spolujezdce vpředu a s kolenním airbagem na straně řidiče), systém hlavových airbagů pro cestující vpředu a na krajních sedadlech vzadu a boční airbagy vpředu.
Kromě toho je Arteon vybaven opěrkami hlavy s optimalizovanou bezpečností, které při nárazu zezadu minimalizují riziko poranění krční páteře, a systém preventivní ochrany cestujících, který rozpoznává kritické situace se zvýšeným rizikem nehody, přitáhne bezpečnostní pásy na sedadlech vpředu a uzavře okna, resp. posuvné střešní okno s ponecháním malé mezery.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?