Jakmile se Kia Stinger GT ukázala světu, okamžitě na sebe strhla ohromnou pozornost. Tento prémiový sedan korejské automobilky zvládne konkurovat evropským rivalům nejen vzhledem a výkony, ale pravděpodobně i zábavou za volantem. Vždyť se podívejte, jak je to auto hravé a dravé.
Kia Stinger GT se pravděpodobně stane prodejním hitem. Nejen že vypadá naprosto skvostně, nabízí výkonné motory a moderní propracovaný interiér. Jak se zdá, tahle luxusní Kia bude zřejmě i pěkným zdrojem zábavy na silnicích a okruzích.
Stačí se jen podívat na toto krátké video, na kterém Stinger GT doslova mučí a trhá své zadní pneumatiky, které se díky dostatku výkonu i přítomnosti samosvorného diferenciálu velmi ochotně protáčí a zanechávají za sebou jen bílý dým a černé stopy na asfaltu.
Ostatně není se čemu divit. Pod přední kapotou této nové Kii se totiž objeví pouze dva motory, přičemž každý nabídce více než slušné parametry. Základem je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 kW (259 k) s točivým momentem 353 Nm. Mnohem zajímavější je však dvakrát přeplňovaný 3.3litrový vidlicový šestiválec 272 kW (370 k) s točivým momentem 510 Nm, který se nalézá právě v útrobách vrcholného provedení GT. S šestiválcem pod kapotou zvládá Stinger GT akcelerazi z 0 na 100 km/h za 5,1 vteřiny.
Oba motory jsou standardně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou s možností řazení pádly pod volantem, která může přenášet výkon jen na zadní, nebo na obě nápravy. V případě volby zadokolky však Stinger nabídne i samosvorný diferenciál.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.