Jakmile se Kia Stinger GT ukázala světu, okamžitě na sebe strhla ohromnou pozornost. Tento prémiový sedan korejské automobilky zvládne konkurovat evropským rivalům nejen vzhledem a výkony, ale pravděpodobně i zábavou za volantem. Vždyť se podívejte, jak je to auto hravé a dravé.
Kia Stinger GT se pravděpodobně stane prodejním hitem. Nejen že vypadá naprosto skvostně, nabízí výkonné motory a moderní propracovaný interiér. Jak se zdá, tahle luxusní Kia bude zřejmě i pěkným zdrojem zábavy na silnicích a okruzích.
Stačí se jen podívat na toto krátké video, na kterém Stinger GT doslova mučí a trhá své zadní pneumatiky, které se díky dostatku výkonu i přítomnosti samosvorného diferenciálu velmi ochotně protáčí a zanechávají za sebou jen bílý dým a černé stopy na asfaltu.
Ostatně není se čemu divit. Pod přední kapotou této nové Kii se totiž objeví pouze dva motory, přičemž každý nabídce více než slušné parametry. Základem je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 kW (259 k) s točivým momentem 353 Nm. Mnohem zajímavější je však dvakrát přeplňovaný 3.3litrový vidlicový šestiválec 272 kW (370 k) s točivým momentem 510 Nm, který se nalézá právě v útrobách vrcholného provedení GT. S šestiválcem pod kapotou zvládá Stinger GT akcelerazi z 0 na 100 km/h za 5,1 vteřiny.
Oba motory jsou standardně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou s možností řazení pádly pod volantem, která může přenášet výkon jen na zadní, nebo na obě nápravy. V případě volby zadokolky však Stinger nabídne i samosvorný diferenciál.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?