Nová Kia Stinger GT je pěkně divoká. Podívejte se, jak trhá pneumatiky na kusy

Nová Kia Stinger GT předvedla, jak ostrá umí být
Nová Kia Stinger GT předvedla, jak ostrá umí být, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 10. července 2017 13:15
Sdílej:

Jakmile se Kia Stinger GT ukázala světu, okamžitě na sebe strhla ohromnou pozornost. Tento prémiový sedan korejské automobilky zvládne konkurovat evropským rivalům nejen vzhledem a výkony, ale pravděpodobně i zábavou za volantem. Vždyť se podívejte, jak je to auto hravé a dravé.

Kia Stinger GT se pravděpodobně stane prodejním hitem. Nejen že vypadá naprosto skvostně, nabízí výkonné motory a moderní propracovaný interiér. Jak se zdá, tahle luxusní Kia bude zřejmě i pěkným zdrojem zábavy na silnicích a okruzích.

Stačí se jen podívat na toto krátké video, na kterém Stinger GT doslova mučí a trhá své zadní pneumatiky, které se díky dostatku výkonu i přítomnosti samosvorného diferenciálu velmi ochotně protáčí a zanechávají za sebou jen bílý dým a černé stopy na asfaltu.

Ostatně není se čemu divit. Pod přední kapotou této nové Kii se totiž objeví pouze dva motory, přičemž každý nabídce více než slušné parametry. Základem je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 kW (259 k) s točivým momentem 353 Nm. Mnohem zajímavější je však dvakrát přeplňovaný 3.3litrový vidlicový šestiválec 272 kW (370 k) s točivým momentem 510 Nm, který se nalézá právě v útrobách vrcholného provedení GT. S šestiválcem pod kapotou zvládá Stinger GT akcelerazi z 0 na 100 km/h za 5,1 vteřiny.

Oba motory jsou standardně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou s možností řazení pádly pod volantem, která může přenášet výkon jen na zadní, nebo na obě nápravy. V případě volby zadokolky však Stinger nabídne i samosvorný diferenciál.

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?