Pokud každou zimu odhazujete ze své příjezdové cesty metrové závěje sněhu, máme pro vás skvělý tip, na jehož realizaci je právě ten nejvyšší čas. Pokud si chcete tuhle zimu užít v klidu, bez hrabla a lopaty, můžete začít uvažovat o pořízení této speciální rohože pod asfalt.
Pokud bydlíte ve výše položených oblastech, jistě se během zimy děsíte každého rána a následující rozcvičky s lopatou, během které musíte uklidit příjezdovou cestu ke garáži, abyste se vůbec dostali na silnici. V zámoří však tyto problémy řeší jinak - sníh na cestách prostě rozpouští.
Vše má na svědomí speciální elektricky vyhřívaná rohož, která se pokládá mezi dvě vrstvy asfaltu. Rohož je poté připojena na zdroj elektrické energie z domu a díky senzorům dokáže sama automaticky rozpouštět sníh na cestě- Ráno si tak můžete přispat a z domu vyjedete za všech okolností.
Instalace tohoto systému je přitom poměrně jednoduchá. Vše začíná jako pokládání klasické asfaltované příjezdové cesty s tou výjimkou, že po položení první vrstvy asfaltu těžkou technikou se na cestu umístí speciální rohož, zajistí se kolíky, překryje se další vrstvou asfaltu, umístí se speciální senzory a celý systém se připojí k domácí elektrické síti. Systém se dá navíc umístit i pod jiné druhy povrchu, jak dokazuj mnohá videa na Youtube.
Systém má samozřejmě i jednu drobnou nevýhodu, kterou představuje vyšší energetická náročnost. Pokud si však rádi přispíte a nesnášíte bolest zad po odhazování sněhu od garáže, máte touto dobou nejvyšší čas začít systém shánět a objednávat schopné řemeslníky, kteří se o jeho instalaci postarají.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.