Pokud každou zimu odhazujete ze své příjezdové cesty metrové závěje sněhu, máme pro vás skvělý tip, na jehož realizaci je právě ten nejvyšší čas. Pokud si chcete tuhle zimu užít v klidu, bez hrabla a lopaty, můžete začít uvažovat o pořízení této speciální rohože pod asfalt.
Pokud bydlíte ve výše položených oblastech, jistě se během zimy děsíte každého rána a následující rozcvičky s lopatou, během které musíte uklidit příjezdovou cestu ke garáži, abyste se vůbec dostali na silnici. V zámoří však tyto problémy řeší jinak - sníh na cestách prostě rozpouští.
Vše má na svědomí speciální elektricky vyhřívaná rohož, která se pokládá mezi dvě vrstvy asfaltu. Rohož je poté připojena na zdroj elektrické energie z domu a díky senzorům dokáže sama automaticky rozpouštět sníh na cestě- Ráno si tak můžete přispat a z domu vyjedete za všech okolností.
Instalace tohoto systému je přitom poměrně jednoduchá. Vše začíná jako pokládání klasické asfaltované příjezdové cesty s tou výjimkou, že po položení první vrstvy asfaltu těžkou technikou se na cestu umístí speciální rohož, zajistí se kolíky, překryje se další vrstvou asfaltu, umístí se speciální senzory a celý systém se připojí k domácí elektrické síti. Systém se dá navíc umístit i pod jiné druhy povrchu, jak dokazuj mnohá videa na Youtube.
Systém má samozřejmě i jednu drobnou nevýhodu, kterou představuje vyšší energetická náročnost. Pokud si však rádi přispíte a nesnášíte bolest zad po odhazování sněhu od garáže, máte touto dobou nejvyšší čas začít systém shánět a objednávat schopné řemeslníky, kteří se o jeho instalaci postarají.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.