Průměrně v Česku "zmizí" kolem šesti tisíc vozů ročně. I když z policejních statistik vyplývá, že se číslo rok od roku zmenšuje, stále to není zrovna málo. Přitom principy krádeží jsou podle policistů nejen jednoduché, ale i mimořádné účinné.
Dostat se do automobilu totiž není nic těžkého. „Vyhlédnuté vozidlo je odemčeno buď stržením či vytržením zámku, nebo v případě bezklíčového mechanizmu pomocí elektronického zařízení, které prodlouží signál karty náležící k vozidlu,“ popisuje Alexander Zajíc z Krajského ředitelství policie Středočeského kraje, která se tímto druhem kriminality dlouhodobě zabývá.
Ve chvíli, kdy je zloděj fyzicky v autě, musí překonat ještě elektronické zabezpečení (například imobilizér), což se provádí buď přeprogramováním řídící jednotky, nebo rovnou výměnou za jinou, která je ke krádeží připravená. Pak následuje chvíle, která rozhoduje o tom, zda se vozidlo najde, či nikoliv. Největší procento ukradených vozidel totiž zloději odvezou jen o pár kilometrů dál, kde ho několik dní sledují.
To zlodějům prozradí, zda je vozidlo vybaveno vyhledávacím zařízením, či nikoliv. Takový způsob zabezpečení nabízí například česká firma Sherlog. Úspěšnost vyhledávání je přes 98 procent a většina vozidel je svému majiteli vrácena do dvou hodin od nahlášení. Po uplynutí několikadenní lhůty se tedy zloděj vrací na místo zanechání automobilu, a pokud tam vůz stále je, ví že může s vozidlem dále manipulovat.
Takové vozidlo bývá odvezeno koncovému odběrateli (většinou v zahraničí) a nebo rozebráno na náhradní díly. Menší část se pak na padělané doklady v Česku znovu zlegalizuje. Použijí se přitom doklady od automobilů z dovozu nebo z havarovaných vozů. Co se týče krádeží na díly, v Česku jednoznačně vede Škoda (modely Octavia a Fabia), následuje Ford a Renault. Do zahraničí se pak nejčastěji odváží na zakázku kradené vozidla značek Land Rover, BMW, Audi či Mercedes.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?