Automobilka Nissan si přichystala pro návštěvníky letošní motoristické akce "Goodwood Festival of Speed" jednu velice zajímavou novinku. Tou je elektrický sportovní vůz BladeGlider, který by dle slov Nissanu měl změnit pohled lidí na ekologické sportovní vozy.
Málokterá automobilka si nechá ujít příležitost prezentovat své nové sportovní vozy na jedné z největších a nejslavnějších motoristických akcí světa, jakou je právě Festival rychlosti v Goodwoodu. Autommobilka Nissan sem však kromě klasických sportovních GT-R přivezla i jednu skutečně exkluzivní záležitost.
Tou je prototyp elektrického sportovní vozu Nissan BladeGlider, který by měl nabízet skutečnou radost z jízdy, neotřelý design, nejmodernější technologie a to vše s nulovými emisemi.
Ačkoliv se vůz již v Evropě ukázal, konkrétně v propagačním spotu, který byl natočen na okruhu v Monacu, nyní jde o první příležitost spatřit vůz v plném nasazení během několika závodů, které se na akci v Goodwoodu budou konat.
Podle informací z CarScoops by se také mělo jednat o první akci, na které se s tímto vozem budou moci projet i motorističtí novináři. V brzké době se tak můžeme těšit i na první poznatky z jízdy od odborníků na slovo vzatých.
Co se technických informací týče, díky spolupráci dvou elektromotorů BladeGlider disponuje výkonem 200 kW (272 k) a točivým momentem 707 Nm. I při své váze 1,300 kg se BladeGlider dostane z 0 na 100 km/h za pouhých 5 vteřin a vyvine maximální rychlost 190 km/h. Energii poskytují lithium-iontové akumulátory s kapacitou 220 kWh.
Jak webu CarScoops řekl Ponz Pandikuthira, viceprezident plánování výroby Nissan Europe, "Automobilka Nissan, jako průkopník elektromobility, chce nadchnout lidi pro vozy s nulovými emisemi. BladeGlider by navržen tak, aby lidem přinesl zábavu, výkon, úspornost a design sportovního vozu."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.