Automobilka Nissan si přichystala pro návštěvníky letošní motoristické akce "Goodwood Festival of Speed" jednu velice zajímavou novinku. Tou je elektrický sportovní vůz BladeGlider, který by dle slov Nissanu měl změnit pohled lidí na ekologické sportovní vozy.
Málokterá automobilka si nechá ujít příležitost prezentovat své nové sportovní vozy na jedné z největších a nejslavnějších motoristických akcí světa, jakou je právě Festival rychlosti v Goodwoodu. Autommobilka Nissan sem však kromě klasických sportovních GT-R přivezla i jednu skutečně exkluzivní záležitost.
Tou je prototyp elektrického sportovní vozu Nissan BladeGlider, který by měl nabízet skutečnou radost z jízdy, neotřelý design, nejmodernější technologie a to vše s nulovými emisemi.
Ačkoliv se vůz již v Evropě ukázal, konkrétně v propagačním spotu, který byl natočen na okruhu v Monacu, nyní jde o první příležitost spatřit vůz v plném nasazení během několika závodů, které se na akci v Goodwoodu budou konat.
Podle informací z CarScoops by se také mělo jednat o první akci, na které se s tímto vozem budou moci projet i motorističtí novináři. V brzké době se tak můžeme těšit i na první poznatky z jízdy od odborníků na slovo vzatých.
Co se technických informací týče, díky spolupráci dvou elektromotorů BladeGlider disponuje výkonem 200 kW (272 k) a točivým momentem 707 Nm. I při své váze 1,300 kg se BladeGlider dostane z 0 na 100 km/h za pouhých 5 vteřin a vyvine maximální rychlost 190 km/h. Energii poskytují lithium-iontové akumulátory s kapacitou 220 kWh.
Jak webu CarScoops řekl Ponz Pandikuthira, viceprezident plánování výroby Nissan Europe, "Automobilka Nissan, jako průkopník elektromobility, chce nadchnout lidi pro vozy s nulovými emisemi. BladeGlider by navržen tak, aby lidem přinesl zábavu, výkon, úspornost a design sportovního vozu."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?