Automobilka Nissan si přichystala pro návštěvníky letošní motoristické akce "Goodwood Festival of Speed" jednu velice zajímavou novinku. Tou je elektrický sportovní vůz BladeGlider, který by dle slov Nissanu měl změnit pohled lidí na ekologické sportovní vozy.
Málokterá automobilka si nechá ujít příležitost prezentovat své nové sportovní vozy na jedné z největších a nejslavnějších motoristických akcí světa, jakou je právě Festival rychlosti v Goodwoodu. Autommobilka Nissan sem však kromě klasických sportovních GT-R přivezla i jednu skutečně exkluzivní záležitost.
Tou je prototyp elektrického sportovní vozu Nissan BladeGlider, který by měl nabízet skutečnou radost z jízdy, neotřelý design, nejmodernější technologie a to vše s nulovými emisemi.
Ačkoliv se vůz již v Evropě ukázal, konkrétně v propagačním spotu, který byl natočen na okruhu v Monacu, nyní jde o první příležitost spatřit vůz v plném nasazení během několika závodů, které se na akci v Goodwoodu budou konat.
Podle informací z CarScoops by se také mělo jednat o první akci, na které se s tímto vozem budou moci projet i motorističtí novináři. V brzké době se tak můžeme těšit i na první poznatky z jízdy od odborníků na slovo vzatých.
Co se technických informací týče, díky spolupráci dvou elektromotorů BladeGlider disponuje výkonem 200 kW (272 k) a točivým momentem 707 Nm. I při své váze 1,300 kg se BladeGlider dostane z 0 na 100 km/h za pouhých 5 vteřin a vyvine maximální rychlost 190 km/h. Energii poskytují lithium-iontové akumulátory s kapacitou 220 kWh.
Jak webu CarScoops řekl Ponz Pandikuthira, viceprezident plánování výroby Nissan Europe, "Automobilka Nissan, jako průkopník elektromobility, chce nadchnout lidi pro vozy s nulovými emisemi. BladeGlider by navržen tak, aby lidem přinesl zábavu, výkon, úspornost a design sportovního vozu."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?