Automobilka Nissan si přichystala pro návštěvníky letošní motoristické akce "Goodwood Festival of Speed" jednu velice zajímavou novinku. Tou je elektrický sportovní vůz BladeGlider, který by dle slov Nissanu měl změnit pohled lidí na ekologické sportovní vozy.
Málokterá automobilka si nechá ujít příležitost prezentovat své nové sportovní vozy na jedné z největších a nejslavnějších motoristických akcí světa, jakou je právě Festival rychlosti v Goodwoodu. Autommobilka Nissan sem však kromě klasických sportovních GT-R přivezla i jednu skutečně exkluzivní záležitost.
Tou je prototyp elektrického sportovní vozu Nissan BladeGlider, který by měl nabízet skutečnou radost z jízdy, neotřelý design, nejmodernější technologie a to vše s nulovými emisemi.
Ačkoliv se vůz již v Evropě ukázal, konkrétně v propagačním spotu, který byl natočen na okruhu v Monacu, nyní jde o první příležitost spatřit vůz v plném nasazení během několika závodů, které se na akci v Goodwoodu budou konat.
Podle informací z CarScoops by se také mělo jednat o první akci, na které se s tímto vozem budou moci projet i motorističtí novináři. V brzké době se tak můžeme těšit i na první poznatky z jízdy od odborníků na slovo vzatých.
Co se technických informací týče, díky spolupráci dvou elektromotorů BladeGlider disponuje výkonem 200 kW (272 k) a točivým momentem 707 Nm. I při své váze 1,300 kg se BladeGlider dostane z 0 na 100 km/h za pouhých 5 vteřin a vyvine maximální rychlost 190 km/h. Energii poskytují lithium-iontové akumulátory s kapacitou 220 kWh.
Jak webu CarScoops řekl Ponz Pandikuthira, viceprezident plánování výroby Nissan Europe, "Automobilka Nissan, jako průkopník elektromobility, chce nadchnout lidi pro vozy s nulovými emisemi. BladeGlider by navržen tak, aby lidem přinesl zábavu, výkon, úspornost a design sportovního vozu."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.