Škoda Octavia pokořila další milník. Vyroben byl již šestimiliontý vůz

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. června 2017, 06:00 Aktualizováno 28.6.2017, 09:42 Google+

Dnes sjel z výrobního pásu v Mladé Boleslavi již šestimiliontý vůz Škoda Octavia. Od svého uvedení v roce 1996 se Octavia vyvinula v celosvětový prodejní hit a bestseller české automobilky je až do dnešních dní. Pojďme si tedy společně připomenout, jak to vše začalo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dnes byla vyrobena šestimiliontá Škoda Octavia

Dnes byla vyrobena šestimiliontá Škoda Octavia | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

„Žádný jiný model nesjel z výrobních linek společnosti ŠKODA AUTO ve větším počtu než OCTAVIA,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky. „Je srdcem naší značky a synonymem vysoké výkonnosti výroby a logistiky ŠKODA AUTO. Model OCTAVIA podstatnou měrou přispěl k tomu, že se ŠKODA stala světovou značkou,“ dodává Oeljeklaus.

ŠKODA OCTAVIA je symbolem úspěchů značky v uplynulých dvou desetiletích. Byl to první nový model značky ŠKODA, zcela vyvinutý po pádu železné opony a po vstupu automobilky ŠKODA do koncernu Volkswagen. Jeho uvedení bylo rozhodujícím impulsem pro vzestup ŠKODA AUTO do pozice globální společnosti, která je dnes etablována mezi automobilovými značkami.

První OCTAVIA a její prapředek
ŠKODA OCTAVIA byla představena na podzim roku 1996 na autosalonu v Paříži. Tehdy nový liftback nižší střední třídy okamžitě přesvědčil publikum svou moderní technikou, velmi dobrou kvalitou a vynikajícím poměrem ceny a užitné hodnoty. Se svou bohatou nabídkou prostoru definovala OCTAVIA od samého počátku měřítka ve svém segmentu. Vůz, který navrhl tehdejší šéfdesigner značky ŠKODA Dirk van Braeckel, také zaujal svým nadčasovým designem. Výrazný vzhled s velkou maskou chladiče oživil obraz našich silnic devadesátých let minulého století.

Jméno nového vozu hledala ŠKODA ve své vlastní historii. V letech 1959 až 1971 vyráběla automobilka model OCTAVIA, který dostatkem prostoru a na svou dobu moderní technikou oslovil mnoho zákazníků. Jméno OCTAVIA vycházelo z latinského slova pro číslovku osm: „Octo.“

Historická OCTAVIA byla po modelu POPULAR ve variantách 420, 995, 995 OHV a 110 OHV a modelem ŠKODA 1101, 1200 a 400 osmým modelem české automobilky, vyráběným po druhé světové válce. V roce 1961 na trh přišla karosářská verze kombi. Za 22 let vyrobila značka ŠKODA 365 400 vozů této oblíbené modelové řady.

„Novodobá“ OCTAVIA nastavila mnohem vyšší laťku. V roce 1997 vyrobila ŠKODA 61 000 vozů řady OCTAVIA, o rok později výroba vzrostla téměř na dvojnásobek – 117 500 vozů. V roce 1998 byla také představena verze ŠKODA OCTAVIA COMBI, která poptávku dále zvýšila. V roce 2010 sjela v závodě ve Vrchlabí z linky poslední z celkem 1 442 100 vyrobených vozů OCTAVIA první generace.

S modelem OCTAVIA II zahájila ŠKODA celosvětovou výrobu
Následník tohoto modelu, který byl poprvé představen v březnu 2004 na ženevském autosalonu, na vítězné tažení svého předchůdce plynule navázal. OCTAVIA II zaujala svým svěžím designem, ještě větší nabídkou místa v interiéru i v zavazadlovém prostoru a nejmodernějšími technologiemi. Také zážehové motory s přímým vstřikováním paliva měly svou premiéru v tomto modelu. Objevily se nové šestistupňové manuální a automatické převodovky – mimo jiné i přímo řazená převodovka DSG. Jízdní komfort zvýšila nová víceprvková zadní náprava. Bezpečnost vozu zajišťoval mimo jiné systém ABS s brzdovým asistentem, který se pro evropské země dodával jako součást sériové výbavy, čtyři airbagy a nové aktivní hlavové opěrky.

S druhou generací modelu OCTAVIA posílila česká automobilka také svou strategii internacionalizace. V roce 2005 začala výroba modelu OCTAVIA v závodě v indickém Aurangabádu. Od roku 2007 vyrábí model OCTAVIA pro čínský trh také závod Shanghai Volkswagen. Od roku 2009 se pak OCTAVIA vyrábí v ruském závodě společnosti Volkswagen v Kaluze. V roce 2012 měla premiéru třetí generace modelu OCTAVIA. Jen o rok později začal bestseller značky sjíždět i z linek na Ukrajině a v Kazachstánu.

S verzí modelu ŠKODA OCTAVIA, výrazně přepracovanou v únoru 2017, chce značka pokračovat v úspěšném příběhu všech předchozích generací a dále posilovat svou pozici na mezinárodním trhu. Aktuální ŠKODA OCTAVIA působí díky přepracované přídi a zádi, výraznějším liniím a
širšímu rozchodu ještě dynamičtějším dojmem než dosud. Nové provedení tohoto kompaktního modelu přesvědčuje svými osvědčenými přednostmi a definuje ve svém segmentu nová měřítka prostornosti, funkčnosti, bezpečnosti, komfortu a poměru ceny a užitné hodnoty. Jako první
OCTAVIA kromě toho také disponuje mobilními online-službami ŠKODA Connect. S pokročilou nabídkou konektivity je bestseller značky nyní vybaven i pro éru digitalizace.

Výroba modelu Škoda Octavia
Generace: Počet vyrobených kusů
OCTAVIA (1959 – 1971) 365 400
OCTAVIA I (1996 – 2010) 1 442 100
OCTAVIA II (2004 – 2013) 2 604 100
OCTAVIA III (2012 – dosud) 1 588 400
Celkem: 6 000 000 

Zdroj: Škoda Auto

Vytisknout

Diskuze: Škoda Octavia pokořila další milník. Vyroben byl již šestimiliontý vůz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Aston Martin DB11 s motorem V8 od AMG

Aston Martin DB11 dostal nadupaný motor z dílny Mercedes-AMG

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud