Pokud si producenti v BBC mysleli, že s novou trojicí moderátorů LeBlanc, Harrisa a Ried skončí všechny potíže, byli tak trochu na omylu. Během natáčení nové série Top Gearu, tentokrát v Norsku, totiž někdo celkem výrazně porušil rychlostní limity. Na to jsou ale v Norsku dost hákliví, takže producentům okamžitě zrušili povolení natáčet.
Celá událost se odehrála během natáčení ve slavném "Atlantic Ocean Tunnel", kde se natáčela scéna do příští generace Top Gearu. Filmaři získali povolení od policie, podle které mohli v tunelu jezdit rychlosti až 87 mp/h (140 km/h), ovšem podle radarů se tunelem někdo prohnal rychlostí 151 mph (243 km/h).
Tento vůz však nebyl jediný. Podle radarů umístěných v tunelech se tudy prohnaly vysokou rychlostí rovnou dva vozy. Jeden jel již výše zmíněných 243 km/h, ten druhý rychlostí 168 až 180 km/h. V Norsku jsou přitom na dodržování limitů velmi hákliví. Už při překročení rychlosti o 40 km/h vám hrozí pokuta až 30,000 Kč a půl roku vězení.
Podle článku umístěného na The Drive tak nyní produkce Top Gearu spolupracuje s tamní policí na vyšetření celého incidentu. Podle prvních zpráv už je však nyní jasné, že Chiss Harris ani Matt LeBlanc, od kterých by se toto dalo čekat, nebyli během incidentu na místě natáčení.
Navíc není zcela jasné, zda za incidentem vůbec stojí někdo z Top Gearu. Podle vyjádření policejní inspektorky Anne Berit Lian totiž plyne, že překračování rychlosti bylo spáchané v oblasti, která byla pro natáčení uzavřena. Nezmiňuje však nic o tom, že v daný moment byl štáb přímo na místě.
Je tak docela možné, že viníky celé kauzy můžou být místní obyvatelé či turisté, kteří jen využili uzavřených silnic k vlastnímu pobavení.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?