Pokud si producenti v BBC mysleli, že s novou trojicí moderátorů LeBlanc, Harrisa a Ried skončí všechny potíže, byli tak trochu na omylu. Během natáčení nové série Top Gearu, tentokrát v Norsku, totiž někdo celkem výrazně porušil rychlostní limity. Na to jsou ale v Norsku dost hákliví, takže producentům okamžitě zrušili povolení natáčet.
Celá událost se odehrála během natáčení ve slavném "Atlantic Ocean Tunnel", kde se natáčela scéna do příští generace Top Gearu. Filmaři získali povolení od policie, podle které mohli v tunelu jezdit rychlosti až 87 mp/h (140 km/h), ovšem podle radarů se tunelem někdo prohnal rychlostí 151 mph (243 km/h).
Tento vůz však nebyl jediný. Podle radarů umístěných v tunelech se tudy prohnaly vysokou rychlostí rovnou dva vozy. Jeden jel již výše zmíněných 243 km/h, ten druhý rychlostí 168 až 180 km/h. V Norsku jsou přitom na dodržování limitů velmi hákliví. Už při překročení rychlosti o 40 km/h vám hrozí pokuta až 30,000 Kč a půl roku vězení.
Podle článku umístěného na The Drive tak nyní produkce Top Gearu spolupracuje s tamní policí na vyšetření celého incidentu. Podle prvních zpráv už je však nyní jasné, že Chiss Harris ani Matt LeBlanc, od kterých by se toto dalo čekat, nebyli během incidentu na místě natáčení.
Navíc není zcela jasné, zda za incidentem vůbec stojí někdo z Top Gearu. Podle vyjádření policejní inspektorky Anne Berit Lian totiž plyne, že překračování rychlosti bylo spáchané v oblasti, která byla pro natáčení uzavřena. Nezmiňuje však nic o tom, že v daný moment byl štáb přímo na místě.
Je tak docela možné, že viníky celé kauzy můžou být místní obyvatelé či turisté, kteří jen využili uzavřených silnic k vlastnímu pobavení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?