Život Elvise je neodmyslitelně spojen s Rock'n'Rollem i vozy Cadillac. V jeho garážích se fakt vystřídalo několik desítek automobilů. Některé byly obyčejné, jiné výjimečné. My jsme se však rozhodli vybrat alespoň pár těch nejzajímavějších.
Elvise na automobilech vždy zajímal především jejich vzhled. Pokud se mu automobil líbil, bylo jedno zda stojí pět nebo padesát tisíc dolarů. Nedíval se dokonce ani na značky. Jak vypověděli Elvisovi blízcí, pokud projížděl kolem auta které se mu líbilo, byl schopen zastavit a prostě si ho šel koupit. V jeho garáži se vystřídaly luxusní limuzíny i sportovní vozy. Největší jeho slabostí však byly bohatě zdobené a opulentní vozy značek Cadillac, Lincoln či Chevrolet. My jsme však vybrali ta nejexotičtější a nejvzácnější vozidla, která kdy Elvis vlastnil.
1959 BMW 507
Tento nádherný roadster značky BMW padl Elvisovi do oka během jeho pobytu v Německu, kam se dostal díky armádě mezi lety 1958 až 1960. Už tou dobou však patřil mezi slavné osobnosti, díky čemuž si mohl pořídit i tento poměrně drahý roadster, který ho tehdy stál 7,100 dolarů, což by nyní, díky inflaci, odpovídalo zhruba 60,000 dolarů. Roadster BMW 507 se však během let stal jedním z nejvyhledávanějších exponátů mezi sběrateli klasických vozů BMW. Není proto divu, že jeho cena na aukcích mnohdy atakuje hodnotu 2 milionů dolarů.
1956 Cadillac Eldorado
Elvis vozy Cadillac doslova miloval. Pro tento konkrétní si dokonce zaletěl až do Houstonu, kde za něj 12.06.1956 zaplatil 10,000 dolarů. Původně bílé Eldorado s černým interiérem však ve své původní podobě dlouho nezůstalo. Podle různých zdrojů měl zpěvák jednoho dne o blatník rozmačkat hrst plnou hroznů a u slavného úpravce si objednal přestříkání vozu právě do tohoto odstínu. Interiér změnil barvu na bílou, koberečky a stropní čalounění dostaly odstín fialové a ve voze se objevily monogramy EP.
1970 Mercedes-Benz 600
Mercedes 600 byl něco jako král mezi Mercedesy, takže pro krále Rock'n'Rollu to byla přesně ta správná volba. Mezi vlastníky tohoto vozu navíc patřily i takové legendy, jako John Lennon, George Harrison nebo Elizabeth Taylor. Oblibu si však šestistovka získala i mezi despoty a diktátory. Vlastnili ho například Pol Pot, Fidel Castro, Kim Jong-Il nebo Sadám Hussain.
1961 Rolls-Royce Phantom V
Když Elvis podepsal v roce 1961 pětiletý kontrakt s Halem Wallisem, rozhodl se to pořádně oslavit. A protože Elvis nebyl žádný troškař, koupil si na oslavu nový Rolls-Royce Phantom V. Tento model byl přitom určen těm nejváženějším zákazníkům. Ostatně o tom svědčí i čísla - mez lety 1959 až 1968 bylo vyrobeno pouze 500 těchto vozidel. Jednomu se potom ani nechce věřit, že Elvis nechal tento ručně lakovaný vůz několikrát přestříkat, protože pokaždé když navštívil svou matku, její kuřata mu z vozu vyklovávala kusy laku.
1973 Stutz Blackhawk
Ačkoliv byl "král" nejčastěji spojován s opulentními vozy značky Cadillac či Lincoln, italské vozy Stutz mu také silně přirostly k srdci - vlastnil jich dokonce pět. Automobilka sídlící v italském Turínu přitom vyráběla pouze karoserie, které roubovala na podvozky amerických automobilů. Dokonce i pohonné jednotky pocházely z vozů Pontiac, Ford nebo Chevrolet. Díky masivnímu použití chromu, dřeva, kůže a zlatých doplňků se však vozy této značky rychle staly symbolem bohatství a vysokého postavení.
1971 De Tomaso Pantera
Tento vůz je svým způsobem unikát. Ostatně o kolika sportovních automobilech se dá říct, že po nich Elvis střílel? Ale hezky od začátku. Sportovní vůz Pantera byl darem pro Elvisovu přítelkyni Lindu Thompson, ovšem i samotný Elvis za volant rád usedl. Jeho dojmy však nebyly příliš pozitivní. Když ho vůz zradil dvakrát krátce za sebou, naštvaný Elvis vytáhl pistoli a do automobilu vystřelil. Střela proletěla volantem a zavrtala se někam do palubní desky. Podle George Kleina, svědka celé situace, pak ale automobil nastartoval.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.