Život Elvise je neodmyslitelně spojen s Rock'n'Rollem i vozy Cadillac. V jeho garážích se fakt vystřídalo několik desítek automobilů. Některé byly obyčejné, jiné výjimečné. My jsme se však rozhodli vybrat alespoň pár těch nejzajímavějších.
Elvise na automobilech vždy zajímal především jejich vzhled. Pokud se mu automobil líbil, bylo jedno zda stojí pět nebo padesát tisíc dolarů. Nedíval se dokonce ani na značky. Jak vypověděli Elvisovi blízcí, pokud projížděl kolem auta které se mu líbilo, byl schopen zastavit a prostě si ho šel koupit. V jeho garáži se vystřídaly luxusní limuzíny i sportovní vozy. Největší jeho slabostí však byly bohatě zdobené a opulentní vozy značek Cadillac, Lincoln či Chevrolet. My jsme však vybrali ta nejexotičtější a nejvzácnější vozidla, která kdy Elvis vlastnil.
1959 BMW 507
Tento nádherný roadster značky BMW padl Elvisovi do oka během jeho pobytu v Německu, kam se dostal díky armádě mezi lety 1958 až 1960. Už tou dobou však patřil mezi slavné osobnosti, díky čemuž si mohl pořídit i tento poměrně drahý roadster, který ho tehdy stál 7,100 dolarů, což by nyní, díky inflaci, odpovídalo zhruba 60,000 dolarů. Roadster BMW 507 se však během let stal jedním z nejvyhledávanějších exponátů mezi sběrateli klasických vozů BMW. Není proto divu, že jeho cena na aukcích mnohdy atakuje hodnotu 2 milionů dolarů.
1956 Cadillac Eldorado
Elvis vozy Cadillac doslova miloval. Pro tento konkrétní si dokonce zaletěl až do Houstonu, kde za něj 12.06.1956 zaplatil 10,000 dolarů. Původně bílé Eldorado s černým interiérem však ve své původní podobě dlouho nezůstalo. Podle různých zdrojů měl zpěvák jednoho dne o blatník rozmačkat hrst plnou hroznů a u slavného úpravce si objednal přestříkání vozu právě do tohoto odstínu. Interiér změnil barvu na bílou, koberečky a stropní čalounění dostaly odstín fialové a ve voze se objevily monogramy EP.
1970 Mercedes-Benz 600
Mercedes 600 byl něco jako král mezi Mercedesy, takže pro krále Rock'n'Rollu to byla přesně ta správná volba. Mezi vlastníky tohoto vozu navíc patřily i takové legendy, jako John Lennon, George Harrison nebo Elizabeth Taylor. Oblibu si však šestistovka získala i mezi despoty a diktátory. Vlastnili ho například Pol Pot, Fidel Castro, Kim Jong-Il nebo Sadám Hussain.
1961 Rolls-Royce Phantom V
Když Elvis podepsal v roce 1961 pětiletý kontrakt s Halem Wallisem, rozhodl se to pořádně oslavit. A protože Elvis nebyl žádný troškař, koupil si na oslavu nový Rolls-Royce Phantom V. Tento model byl přitom určen těm nejváženějším zákazníkům. Ostatně o tom svědčí i čísla - mez lety 1959 až 1968 bylo vyrobeno pouze 500 těchto vozidel. Jednomu se potom ani nechce věřit, že Elvis nechal tento ručně lakovaný vůz několikrát přestříkat, protože pokaždé když navštívil svou matku, její kuřata mu z vozu vyklovávala kusy laku.
1973 Stutz Blackhawk
Ačkoliv byl "král" nejčastěji spojován s opulentními vozy značky Cadillac či Lincoln, italské vozy Stutz mu také silně přirostly k srdci - vlastnil jich dokonce pět. Automobilka sídlící v italském Turínu přitom vyráběla pouze karoserie, které roubovala na podvozky amerických automobilů. Dokonce i pohonné jednotky pocházely z vozů Pontiac, Ford nebo Chevrolet. Díky masivnímu použití chromu, dřeva, kůže a zlatých doplňků se však vozy této značky rychle staly symbolem bohatství a vysokého postavení.
1971 De Tomaso Pantera
Tento vůz je svým způsobem unikát. Ostatně o kolika sportovních automobilech se dá říct, že po nich Elvis střílel? Ale hezky od začátku. Sportovní vůz Pantera byl darem pro Elvisovu přítelkyni Lindu Thompson, ovšem i samotný Elvis za volant rád usedl. Jeho dojmy však nebyly příliš pozitivní. Když ho vůz zradil dvakrát krátce za sebou, naštvaný Elvis vytáhl pistoli a do automobilu vystřelil. Střela proletěla volantem a zavrtala se někam do palubní desky. Podle George Kleina, svědka celé situace, pak ale automobil nastartoval.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?