Život Elvise je neodmyslitelně spojen s Rock'n'Rollem i vozy Cadillac. V jeho garážích se fakt vystřídalo několik desítek automobilů. Některé byly obyčejné, jiné výjimečné. My jsme se však rozhodli vybrat alespoň pár těch nejzajímavějších.
Elvise na automobilech vždy zajímal především jejich vzhled. Pokud se mu automobil líbil, bylo jedno zda stojí pět nebo padesát tisíc dolarů. Nedíval se dokonce ani na značky. Jak vypověděli Elvisovi blízcí, pokud projížděl kolem auta které se mu líbilo, byl schopen zastavit a prostě si ho šel koupit. V jeho garáži se vystřídaly luxusní limuzíny i sportovní vozy. Největší jeho slabostí však byly bohatě zdobené a opulentní vozy značek Cadillac, Lincoln či Chevrolet. My jsme však vybrali ta nejexotičtější a nejvzácnější vozidla, která kdy Elvis vlastnil.
1959 BMW 507
Tento nádherný roadster značky BMW padl Elvisovi do oka během jeho pobytu v Německu, kam se dostal díky armádě mezi lety 1958 až 1960. Už tou dobou však patřil mezi slavné osobnosti, díky čemuž si mohl pořídit i tento poměrně drahý roadster, který ho tehdy stál 7,100 dolarů, což by nyní, díky inflaci, odpovídalo zhruba 60,000 dolarů. Roadster BMW 507 se však během let stal jedním z nejvyhledávanějších exponátů mezi sběrateli klasických vozů BMW. Není proto divu, že jeho cena na aukcích mnohdy atakuje hodnotu 2 milionů dolarů.
1956 Cadillac Eldorado
Elvis vozy Cadillac doslova miloval. Pro tento konkrétní si dokonce zaletěl až do Houstonu, kde za něj 12.06.1956 zaplatil 10,000 dolarů. Původně bílé Eldorado s černým interiérem však ve své původní podobě dlouho nezůstalo. Podle různých zdrojů měl zpěvák jednoho dne o blatník rozmačkat hrst plnou hroznů a u slavného úpravce si objednal přestříkání vozu právě do tohoto odstínu. Interiér změnil barvu na bílou, koberečky a stropní čalounění dostaly odstín fialové a ve voze se objevily monogramy EP.
1970 Mercedes-Benz 600
Mercedes 600 byl něco jako král mezi Mercedesy, takže pro krále Rock'n'Rollu to byla přesně ta správná volba. Mezi vlastníky tohoto vozu navíc patřily i takové legendy, jako John Lennon, George Harrison nebo Elizabeth Taylor. Oblibu si však šestistovka získala i mezi despoty a diktátory. Vlastnili ho například Pol Pot, Fidel Castro, Kim Jong-Il nebo Sadám Hussain.
1961 Rolls-Royce Phantom V
Když Elvis podepsal v roce 1961 pětiletý kontrakt s Halem Wallisem, rozhodl se to pořádně oslavit. A protože Elvis nebyl žádný troškař, koupil si na oslavu nový Rolls-Royce Phantom V. Tento model byl přitom určen těm nejváženějším zákazníkům. Ostatně o tom svědčí i čísla - mez lety 1959 až 1968 bylo vyrobeno pouze 500 těchto vozidel. Jednomu se potom ani nechce věřit, že Elvis nechal tento ručně lakovaný vůz několikrát přestříkat, protože pokaždé když navštívil svou matku, její kuřata mu z vozu vyklovávala kusy laku.
1973 Stutz Blackhawk
Ačkoliv byl "král" nejčastěji spojován s opulentními vozy značky Cadillac či Lincoln, italské vozy Stutz mu také silně přirostly k srdci - vlastnil jich dokonce pět. Automobilka sídlící v italském Turínu přitom vyráběla pouze karoserie, které roubovala na podvozky amerických automobilů. Dokonce i pohonné jednotky pocházely z vozů Pontiac, Ford nebo Chevrolet. Díky masivnímu použití chromu, dřeva, kůže a zlatých doplňků se však vozy této značky rychle staly symbolem bohatství a vysokého postavení.
1971 De Tomaso Pantera
Tento vůz je svým způsobem unikát. Ostatně o kolika sportovních automobilech se dá říct, že po nich Elvis střílel? Ale hezky od začátku. Sportovní vůz Pantera byl darem pro Elvisovu přítelkyni Lindu Thompson, ovšem i samotný Elvis za volant rád usedl. Jeho dojmy však nebyly příliš pozitivní. Když ho vůz zradil dvakrát krátce za sebou, naštvaný Elvis vytáhl pistoli a do automobilu vystřelil. Střela proletěla volantem a zavrtala se někam do palubní desky. Podle George Kleina, svědka celé situace, pak ale automobil nastartoval.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.