Život Elvise je neodmyslitelně spojen s Rock'n'Rollem i vozy Cadillac. V jeho garážích se fakt vystřídalo několik desítek automobilů. Některé byly obyčejné, jiné výjimečné. My jsme se však rozhodli vybrat alespoň pár těch nejzajímavějších.
Elvise na automobilech vždy zajímal především jejich vzhled. Pokud se mu automobil líbil, bylo jedno zda stojí pět nebo padesát tisíc dolarů. Nedíval se dokonce ani na značky. Jak vypověděli Elvisovi blízcí, pokud projížděl kolem auta které se mu líbilo, byl schopen zastavit a prostě si ho šel koupit. V jeho garáži se vystřídaly luxusní limuzíny i sportovní vozy. Největší jeho slabostí však byly bohatě zdobené a opulentní vozy značek Cadillac, Lincoln či Chevrolet. My jsme však vybrali ta nejexotičtější a nejvzácnější vozidla, která kdy Elvis vlastnil.
1959 BMW 507
Tento nádherný roadster značky BMW padl Elvisovi do oka během jeho pobytu v Německu, kam se dostal díky armádě mezi lety 1958 až 1960. Už tou dobou však patřil mezi slavné osobnosti, díky čemuž si mohl pořídit i tento poměrně drahý roadster, který ho tehdy stál 7,100 dolarů, což by nyní, díky inflaci, odpovídalo zhruba 60,000 dolarů. Roadster BMW 507 se však během let stal jedním z nejvyhledávanějších exponátů mezi sběrateli klasických vozů BMW. Není proto divu, že jeho cena na aukcích mnohdy atakuje hodnotu 2 milionů dolarů.
1956 Cadillac Eldorado
Elvis vozy Cadillac doslova miloval. Pro tento konkrétní si dokonce zaletěl až do Houstonu, kde za něj 12.06.1956 zaplatil 10,000 dolarů. Původně bílé Eldorado s černým interiérem však ve své původní podobě dlouho nezůstalo. Podle různých zdrojů měl zpěvák jednoho dne o blatník rozmačkat hrst plnou hroznů a u slavného úpravce si objednal přestříkání vozu právě do tohoto odstínu. Interiér změnil barvu na bílou, koberečky a stropní čalounění dostaly odstín fialové a ve voze se objevily monogramy EP.
1970 Mercedes-Benz 600
Mercedes 600 byl něco jako král mezi Mercedesy, takže pro krále Rock'n'Rollu to byla přesně ta správná volba. Mezi vlastníky tohoto vozu navíc patřily i takové legendy, jako John Lennon, George Harrison nebo Elizabeth Taylor. Oblibu si však šestistovka získala i mezi despoty a diktátory. Vlastnili ho například Pol Pot, Fidel Castro, Kim Jong-Il nebo Sadám Hussain.
1961 Rolls-Royce Phantom V
Když Elvis podepsal v roce 1961 pětiletý kontrakt s Halem Wallisem, rozhodl se to pořádně oslavit. A protože Elvis nebyl žádný troškař, koupil si na oslavu nový Rolls-Royce Phantom V. Tento model byl přitom určen těm nejváženějším zákazníkům. Ostatně o tom svědčí i čísla - mez lety 1959 až 1968 bylo vyrobeno pouze 500 těchto vozidel. Jednomu se potom ani nechce věřit, že Elvis nechal tento ručně lakovaný vůz několikrát přestříkat, protože pokaždé když navštívil svou matku, její kuřata mu z vozu vyklovávala kusy laku.
1973 Stutz Blackhawk
Ačkoliv byl "král" nejčastěji spojován s opulentními vozy značky Cadillac či Lincoln, italské vozy Stutz mu také silně přirostly k srdci - vlastnil jich dokonce pět. Automobilka sídlící v italském Turínu přitom vyráběla pouze karoserie, které roubovala na podvozky amerických automobilů. Dokonce i pohonné jednotky pocházely z vozů Pontiac, Ford nebo Chevrolet. Díky masivnímu použití chromu, dřeva, kůže a zlatých doplňků se však vozy této značky rychle staly symbolem bohatství a vysokého postavení.
1971 De Tomaso Pantera
Tento vůz je svým způsobem unikát. Ostatně o kolika sportovních automobilech se dá říct, že po nich Elvis střílel? Ale hezky od začátku. Sportovní vůz Pantera byl darem pro Elvisovu přítelkyni Lindu Thompson, ovšem i samotný Elvis za volant rád usedl. Jeho dojmy však nebyly příliš pozitivní. Když ho vůz zradil dvakrát krátce za sebou, naštvaný Elvis vytáhl pistoli a do automobilu vystřelil. Střela proletěla volantem a zavrtala se někam do palubní desky. Podle George Kleina, svědka celé situace, pak ale automobil nastartoval.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.