Že alkohol za volant nepatří víme všichni, přesto to mnozí nedodržují. Možná i proto se mnoho lidí obává, jaké následky na silnicích by mohla způsobit legalizace marihuany. Částečnou odpověď na to přináší čerstvý výzkum z USA.
Během tohoto výzkumu se organizace "Highway Loss Data Institute" (HLDA) a "Insurance Institute for Highway Safety" zaměřily na množství nehod ve státe kde byla Marihuanu legalizována, a porovnaly ho s počtem nehod v sousedních státech, kde je marihuana stále považována za drogu. Výzkum uveřejnil web AutoBlog.
Státy s legalizovanou marihuanou zastupoval Washington, Oregon a Colorado. Množství nehod v těchto státech pak bylo porovnáno s množstvím nehod v sousedících státech, mezi které patřila Nebraska, Idaho, Utah, Wyoming, Nevada a Montana. Ve výsledku pak bylo zjištěno, že ve státech s legalizovanou Marihuanou se stane až o 3% nehod více, než ve státech, kde je Marihuana nezákonná.
Rozdíly mezi jednotlivými státy však byly poměrně velké. Například v Oregonu bylo o 4,5% více dopravních nehod, než v Nevadě, Montaně a Idahu. Washington zaznamenal o 6,2% nehod více, než bylo zaznamenáno v Idahu a Montaně. Smutným výhercem pak bylo Colorado, kde bylo o 13,9% nehod více, než-li v sousední Nebrasce, Utahu a Wyomingu.
Je však potřeba zmínit, že test vycházel z pouze omezeného množství dat, tudíž nárůst nehod nemusel být způsoben právě řízením pod vlivem Marihuany. Na toto téma ostatně vzniklo již několik výzkumů, které porovnávaly nehody ve státech s legalizovanou Marihuanou a státech s tvrdším přístupem k jejímu užívání, jednoznačné výsledky však zatím nepřinesl žádný. Pro více informací na toto téma si tak ještě budeme muset počkat na další řadu výzkumů a šetření.
Nicméně negativní vliv THC na reakce a schopnost řídit motorová vozidla už byl prokázán jinými studiemi. Nejbezpečnější tedy je přistupovat k marihuaně za volantem stejně podobně jako k alkoholu, a nesedat za volant pod vlivem jakékoliv z těchto látek.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?