V České republice jsou pohřební vozy zastoupeny především tmavými dodávkami, které jsou nanejvýš doplněny o jakýsi zlatavý polep. Ve světě si však umí vyhrát i se stavbou těchto smutečních vozů tak, že se ve výsledku jedná o elegantní umělecké dílo. Podobně jako v případě tohoto Jaguaru E-Type Hearse
Samozřejmě se nejedná o skutečný pohřební vůz, to by při rozměrech sportovního kupé, jakým je Jaguar E-Type, snad ani nebylo možné. Jde však o fantastickou repliku vozu, který se objevil v černé komedii Harold and Maude z roku 1971, která se během let stala kultovní záležitostí.
Příběh filmu vypráví o mladíkovi jménem Harold, který je posedlý smrtí a předstíráním sebevražd, čímž se snaží naštvat svou matku. Mezi jeho další koníčky pa patří jízda na pohřby cizích lidí ve starém pohřebním Cadillacu z roku 1959. Jednoho dne však od své matka dostane nový Jaguar E-Type Roadster, který ovšem během krátké doby přemění na pohřební vůz, v angličtině označovaný "Hearse".
Pro natáčení filmu vznikl jen jeden jediný exemplář, který však byl na konci filmu zničen. Stavbu tohoto unikátu měl na svědomí George Barris, který bývá často označován za krále úpravců. Během své kariéry vytvořil desítky unikátních vozů, přičemž mezi nejslavnější patří bezpochyby původní Batmobil. Když v roce 2015 George Barris zemřel, rozhodl se jeho dlouholetý přítel Ken Roberts vzdát mu hold stavbou repliky filmového E-Type Hearse.
Základem se stal Jaguar E-Type 2+2, který však bylo potřeba upravit. Vzhledem k tomu, že o stavbě originálního vozu nebyla žádná dokumentace, musel Ken Roberts pečlivě studovat film, nechat si z něj udělat desítky obrázků a ty poté zkoumat pod mikroskopem. Poměrně dlouho trvalo i nalezení pohřebního vozu, ze kterého pocházela zadní nástavba. Po jeho nalezení a zakoupení už však stačilo jen vyměnit střechu Jaguaru za střechu pohřebního vozu, vše dopasovat, očalounit a nalakovat.
Aby nebyla zadní plocha příliš prázdná, byl sem umístěn obal na benjo, na které hrál lavní představitel filmu. Uvnitř byste však hudební nástroj nenašli. Ukrývá se zde totiž sbírka různých předmětů, se kterými Harold předstíral své sebevraždy.
Stavba celého vozu trvala údajně 14 měsíců a náklady na stavbu nechce autor prozrazovat. Podle všeho však byly astronomické, neboť samotný Jaguar E-Type se řadí mezi velmi ceněné historické vozy.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.