Každý rok se během horkých letních měsíců odehrají desítky případů, kdy musí záchranáři vyrážet k malým dětem, které jsou vystaveny přehřátí organismu v rozpálených automobilech. Zdravotní problémy mohou nastat už během pouhých 15 minut
V nedávných dnech jsme věnovali několik článků tématům ohledně klimatizace či jiného chlazení uvnitř automobilu. V letních měsících se totiž vůz dokáže během poměrně krátké doby proměnit v horkou výheň, která drastickým způsobem ohrožuje naše zdraví i životy.
Zatímco u řidiče většinou hrozí ztráta soustředění, mnohem ohroženější jsou v letních měsících malé děti, jejichž organismus je k přehřátí mnohem náchylnější. Mnohdy proto stačí pouhých 15 minut a život dítěte se dostává do smrtelného ohrožení. Je potřeba si uvědomit, že v horkých letních dnech, kdy venkovní teploty dosahují více než 30° C, se teplota uvnitř automobilu dokáže vyšplhat na dvojnásobnou během pouhých 30 minut. Život kojenců přitom může ohrozit i mnohem nižší teplota.
Samotný průběh přehřátí organismu má poměrně rychlý průběh. Nejprve dochází ke zvýšení tělesné teploty, prudké ztrátě tekutin, dítě začne být neklidné a plačtivé. S tím je spojena i vyšší tepová frekvence a zrychlené dýchání. Později se tepová frekvence naopak výrazně zpomalí, dítě začne být apatické a pomalu nastupuje bezvědomí.
Pokud je dítě objeveno včas, nemusí mít žádné trvalé následky. Je-li však vystaveno vysokým teplotám dlouhodobě, může dojít k rozvoji epileptických záchvatů, otoku mozku, trvalému poškození vědomí a v nejhorších případech i k úmrtí.
Jen v USA přitom došlo od roku 1998 ke zbytečnému úmrtí více než 712 dětí. Tamní vláda si tento problém uvědomuje, proto podporuje projekty, které mají stoupání těchto čísel zabránit. K rozšíření povědomí o tomto problému vzniklo v roce 2013 dokonce i video, které názorně ukazuje jakými fázemi dítě v horkém vozidle prochází.
Pokud s dítětem někam cestujete, postarejte se mu o dostatečný přísun tekutin a stín uvnitř vozu. Pokud jste však nuceni svůj vůz opustit, rozhodně nenechávejte své dítě zavřené uvnitř. Pokud si myslíte, že mu zajistíte komfort pootevřeným okénkem, velmi se mýlíte. Ani otevřené okno nestačí u stojícího vozu k dostatečně rychlému odvětrávání horkého vzduchu z interiéru.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?