Letiště na poloostrově Gibraltar patří mezi světové unikáty hned několika svými vlastnostmi. Pro většinu motoristů je však nejzajímavější skutečnost, že zde letištní dráhu protíná hlavní silnice vedoucí z Gibraltaru do Španělska.
Historie letiště na poloostrově Gibraltar se datuje do období druhé světové války, kdy byla původní nouzová dráha pro leteckou službu Královského námořnictva prodloužena do moře, pomocí kamene vytěženého z gibraltarské skály během budování vojenských tunelů.
Gibraltarský poloostrov je však opravdu malým územím, které je navíc velmi členité. Během výstavby letiště si tak inženýři nemohli příliš vybírat, a letiště bylo umístěno na samý okraj poloostrova, kousek od hranic se Španělskem. Tudy už však vedla hlavní silnice k jedinému hraničnímu přechodu se Španělskem.
Válečné potřeby Velké Británie však měly přednost, díky čemuž vznikla letištní dráha s křižovatkou pro motoristy směřující do Španělska. Kromě toho se však letiště na Gibraltaru honosí i pár méně slavnostními tituly. Podle pořadu Nejextrémnější letiště vysílaného na kanálu History se jedná o jedno z nejnebezpečnějších letišť v Evropě a páté nejnebezpečnější letiště na světě. Nicméně zpátky k oné křižovatce.
Tento světový unikát trvá na Gibraltaru dodnes, ačkoliv v roce 2007 byl vyprojektován 2,3 kilometrů dlouhý tunel, jehož stavba byla v následujících letech spuštěna. Díky tomu by měla být zajištěna plynulá doprava mezi Gibraltarem a Španělskem. Do současnosti však tunel nebyl otevřen, takže řidiči se musí 15x za den smířit se zdržením díky přistávajícím / odlétajícím letadlům.
Na druhou stranu můžeme řidičům v Gibraltaru možná i závidět. Vždyť co je zajímavější, čekat za závorami až projede pár vlaků, nebo sledovat jak před vámi dosedá či roluje obrovský Airbus?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?