Ačkoliv Porsche 911 patří mezi nejoblíbenější sportovní stroje historie, málokdy se vyplatí investovat do podobně rozpadlého modelu. Tato 911 L Targa však patří mezi výjimky, vyrobeno jich bylo pouze cca 500 kusů v podobné konfiguraci.
Nedávno se na eBay objevil skutečný poklad ze stodoly. Porsche 911L Targa "soft window" pocházející z roku 1968 je sice v příšerném stavu, její hodnota se přesto vyšplhala na cenu necelých 300,000 Kč - ovšem do konce aukce zbývají ještě více než tři dny.
Co je tedy na tomto vozu výjimečné? Podle údajů, které prodejce uvádí, bylo vozů Porsche 911 L Targa s touto unikátně řešenou střechou vyrobenou pouze 500 kusů. Tento konkrétní však patří podle VIN kódu k prvním vyrobeným, jeho sériové číslo je totiž "35".
Motor, převodovka, spojka, starteré, atd.. vše jsou původní a bez zásahů domácího kutila, což potvrzují i fotografie. Uvnitř vozu se nacází budíky typické pro modely 911L. Jejich tachometr ukazuje max. rychlost 150 mph a červená barva otáčkoměru začíná až na hodnotě 6,800 rpm. Ačkoliv tachometr ukazuje nájezd 3,970 mil (6,390 km), podle prodávajícího s ním bylo pravděpodobně manipulováno.
Mezi další silné stránky vozu patří i zachovalá palubní deska a originální skla bez poškození. Ačkoliv jsou sedačky potrhané, jejich rám je dobrým základem pro renovaci. Nechybí ani hlavní díl "Targa" střechya rám zadního plátěného dílu. Plátno však chybí a střecha už také zažila lepší časy.
Vůz však bude potřebovat celkovou renovaci, od podlahy až po střechu. Z původní barvy v odstínu "Burgundské červené" toho příliš nezbylo. Rez některé díly zcela sežrala a jiné značně poškodila. Ačkoliv je k vozu i mnoho náhradních dílů. nový majitel si ještě užije horké chvilky při shánění chybějících karosářských panelů, případně při hledání zdatného karosáře, který dokáže chybějící panely vyrobit a nahradit.
Celkově se však jedná o zajímavý vůz vhodný k investici. Samozřejmě je otázkou, kam až se cena za tento vrak vyšplhá, jeho oprava však bezesporu vyjde pořádně draze. Ve výsledku však bude mít majitel ve sbírce jedinečný stroj ze šedesátých let, který vzbudí obdiv kamkoliv přijede.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?