Ačkoliv Porsche 911 patří mezi nejoblíbenější sportovní stroje historie, málokdy se vyplatí investovat do podobně rozpadlého modelu. Tato 911 L Targa však patří mezi výjimky, vyrobeno jich bylo pouze cca 500 kusů v podobné konfiguraci.
Nedávno se na eBay objevil skutečný poklad ze stodoly. Porsche 911L Targa "soft window" pocházející z roku 1968 je sice v příšerném stavu, její hodnota se přesto vyšplhala na cenu necelých 300,000 Kč - ovšem do konce aukce zbývají ještě více než tři dny.
Co je tedy na tomto vozu výjimečné? Podle údajů, které prodejce uvádí, bylo vozů Porsche 911 L Targa s touto unikátně řešenou střechou vyrobenou pouze 500 kusů. Tento konkrétní však patří podle VIN kódu k prvním vyrobeným, jeho sériové číslo je totiž "35".
Motor, převodovka, spojka, starteré, atd.. vše jsou původní a bez zásahů domácího kutila, což potvrzují i fotografie. Uvnitř vozu se nacází budíky typické pro modely 911L. Jejich tachometr ukazuje max. rychlost 150 mph a červená barva otáčkoměru začíná až na hodnotě 6,800 rpm. Ačkoliv tachometr ukazuje nájezd 3,970 mil (6,390 km), podle prodávajícího s ním bylo pravděpodobně manipulováno.
Mezi další silné stránky vozu patří i zachovalá palubní deska a originální skla bez poškození. Ačkoliv jsou sedačky potrhané, jejich rám je dobrým základem pro renovaci. Nechybí ani hlavní díl "Targa" střechya rám zadního plátěného dílu. Plátno však chybí a střecha už také zažila lepší časy.
Vůz však bude potřebovat celkovou renovaci, od podlahy až po střechu. Z původní barvy v odstínu "Burgundské červené" toho příliš nezbylo. Rez některé díly zcela sežrala a jiné značně poškodila. Ačkoliv je k vozu i mnoho náhradních dílů. nový majitel si ještě užije horké chvilky při shánění chybějících karosářských panelů, případně při hledání zdatného karosáře, který dokáže chybějící panely vyrobit a nahradit.
Celkově se však jedná o zajímavý vůz vhodný k investici. Samozřejmě je otázkou, kam až se cena za tento vrak vyšplhá, jeho oprava však bezesporu vyjde pořádně draze. Ve výsledku však bude mít majitel ve sbírce jedinečný stroj ze šedesátých let, který vzbudí obdiv kamkoliv přijede.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.