Když automobilka Tesla začínala, měla jednoduchý plán: Vyrobit automobil, který nebude drahý na vývoj, ale lidem utkví v paměti. Proto vzali Lotus Elise, vyměnili pohonné ústrojí a položili základ společnosti, která mění běh motoristických dějin.
V dnešních dnech, zhruba 9 let od vytvoření vozu Tesla Roadster, se automobilka připravuje na vydání svého třetího vozu s označením "Model 3", který by měl Teslu konečně dostat na trhy, kde nakupují i běžní smrtelníci. Ostatně při ceně cca 35,000 USD (818,000 Kč) a nulových nákladech na palivo se jedná o více než zajímavou alternativu běžných automobilů se spalovacími motory.
Automobilka je však známá i tím, že se svými myšlenkami ohledně budoucích modelů nijak netají. Nyní už proto víme, že do pár let se dočkáme kompaktního SUV Model Y a plánuje se i elektrický pickup, o který by mohl být na americkém trhu solidní zájem.
Poté by se však automobilka mohla vrátit zpět ke svým kořenům a pustit se do výroby druhé generace "Tesla Roadster", tentokrát už však kompletně ve své režii, od designu až po pohonný systém.
Existence takového vozu však v mnoha lidech budí hlavní otázku, jaké bude zrychlení z 0 na 100 km/h? A přesně na to se na Twitteru zeptal Sam Sheffer samotného Elona Muska. Přesněji řečeno, zeptal se ho, zda nový Roadster zvládne zrychlení 0-60 mph (cca 0-97 km/h) pod dvě vteřiny.
Musk na tuto otázku sice nedal konkrétní odpověď, přesto zmínil, že se jedná o zajímavý cíl, ovšem jen za předpokladu, že by to vůz zvládl se silničními pneumatikami a bez jakýchkoliv úprav. Musk přitom nedávno informoval o tom, že pro Roadster se připravuje speciální jízdní režim "Maximum Plaid mode", který poskytne ještě více výkonu, než "Ludicrous mode" v Modelu S.
Bohužel ale také oznámil, že na příchod nového sportovního automobilu si budeme muset ještě několik let počkat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.