Řada lidí si stále myslí, že každý vůz se stahovací střechou musí být skvělým sportovním strojem. Pravda je však taková, že pokud technici z automobilu střechu odstraní, musí přidat desítky kilogramů výztuh, aby se karoserie nekroutila a automobil si zachoval vysokou bezpečnost i slušné jízdní vlastnosti.
Kabriolety tak vlastně klamou tělem. Místo plechové střechy často nabízí látkovou, která by přece měla logicky ušetřit kilogramy váhy. Bez střechy také vůz působí vzdušněji, elegantněji a mnohdy i dynamičtěji.
To co však oko běžného člověka nevidí jsou přidané výztuhy, které se nejčastěji nachází v podlaze, dveřích a bocích vozu. Střecha totiž spolu s podlahou představuje jeden z nejdůležitějších prvků, zajišťujících tuhost karoserie. Pokud tak střechu odstraníme, karoserie svou tuhost ztratí a začne se doslova kroutit. To má poté negativní vliv nejen na životnost vozu, ale také na jízdní vlastnosti a hlavně bezpečnost.
Pojďme se ale nyní podívat na opravdové cvaldy mezi kabriolety:
Maserati GranCabrio Sport - 1,887 kg
Elegantní vůz italské produkce vychází z kupé s názvem GranSport. Pro jízdu s větrem ve vlasech is ho však zákazníci mohou objednat i bez střechy, a to rovnou ve třech verzích. V každé však naleznou motor V8 spojený s šestistupňovou automatickou převodovkou. Jeho 460 koní však dokáže rozhýbat jeho 1887 kilogramů z 0 na 100 km/h za 5 vteřin.
Mercedes-AMG C63 S Cabriolet - 1,925 kg
Vrcholný sportovec bez střechy z dílny Mercedes-AMG také nabízí výkonný motor V8 o výkonu 510 koní, který je spojen se speciální sedmistupňovou převodovkou. Necelé dvě tuny, které tento Mercedes váží, dokáže rozhýbat na rychlost 100 km/h za 4,1 vteřiny
BMW M6 Cabriolet - 2,055 kg
Prvním voze, který překračuje magickou hranici dvou tun, je BMW M6 Cabriolet. Jedná se také o největší kabriolet z produkce mnichovské automobilky, díky čemuž však dokáže nabídnout dostatek prostoru pro čtyři dospělé osoby, což u kabrioletů nebývá zvykem.
Pod jeho kapotou opět nalezneme motor V8, tentokrát o výkonu 560 koní, který je spojen s automatickou převodovkou. Akceleraci na 100 km/h zvládá dvoutunové BMW za úctyhodných 4,3 vteřiny.
Mercedes-AMG S65 Cabriolet - 2,255 kg
Druhý zástupcem automobilky Mercedes se stal vůz řady S-Class. Ten jako jediný ze seznamu nabízí motor přeplňovaný V12, který ukrývá 630 koní a z 0 na 100 km/h akceleruje za 4,1 vteřiny. Díky královským rozměrům navíc pohodlně přepraví čtyři dospělé osoby.
Protože S-Class patří na vrchol nabídky vozů Mercedes-Benz, čeká na cestující i bohatá výbava. Váha vozu se však zastavila až na úctyhodných 2,255 kilogramech.
Bentley Continental Supersports Convertible - 2,455 kg
K magické hranici 2,5 tuny se nejvíce přiblížil nejrychlejší čtyřmístný kabriolet na světě a také nejlépe akcelerující automobil značky Bentley, model Continental Supersports Convertible. Pod jeho kapotou bychom nalezli šestilitrový motor W12 o výkonu 700 koní a 1,017 Nm.
Díky této porci výkonu a pohonu všech kol zvládne obézní Bentley akceleraci na rychlost 100 km/h za neskutečných 3,9 vteřiny. Ručička tachoměru se navíc zastaví až u maximální rychlosti 330 km/h. Dostatek prostoru pro čtyřčlennou posádku, luxusní interiér a nejmodernější technologické vymoženosti jsou samozřejmostí.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.