Řada lidí si stále myslí, že každý vůz se stahovací střechou musí být skvělým sportovním strojem. Pravda je však taková, že pokud technici z automobilu střechu odstraní, musí přidat desítky kilogramů výztuh, aby se karoserie nekroutila a automobil si zachoval vysokou bezpečnost i slušné jízdní vlastnosti.
Kabriolety tak vlastně klamou tělem. Místo plechové střechy často nabízí látkovou, která by přece měla logicky ušetřit kilogramy váhy. Bez střechy také vůz působí vzdušněji, elegantněji a mnohdy i dynamičtěji.
To co však oko běžného člověka nevidí jsou přidané výztuhy, které se nejčastěji nachází v podlaze, dveřích a bocích vozu. Střecha totiž spolu s podlahou představuje jeden z nejdůležitějších prvků, zajišťujících tuhost karoserie. Pokud tak střechu odstraníme, karoserie svou tuhost ztratí a začne se doslova kroutit. To má poté negativní vliv nejen na životnost vozu, ale také na jízdní vlastnosti a hlavně bezpečnost.
Pojďme se ale nyní podívat na opravdové cvaldy mezi kabriolety:
Maserati GranCabrio Sport - 1,887 kg
Elegantní vůz italské produkce vychází z kupé s názvem GranSport. Pro jízdu s větrem ve vlasech is ho však zákazníci mohou objednat i bez střechy, a to rovnou ve třech verzích. V každé však naleznou motor V8 spojený s šestistupňovou automatickou převodovkou. Jeho 460 koní však dokáže rozhýbat jeho 1887 kilogramů z 0 na 100 km/h za 5 vteřin.
Mercedes-AMG C63 S Cabriolet - 1,925 kg
Vrcholný sportovec bez střechy z dílny Mercedes-AMG také nabízí výkonný motor V8 o výkonu 510 koní, který je spojen se speciální sedmistupňovou převodovkou. Necelé dvě tuny, které tento Mercedes váží, dokáže rozhýbat na rychlost 100 km/h za 4,1 vteřiny
BMW M6 Cabriolet - 2,055 kg
Prvním voze, který překračuje magickou hranici dvou tun, je BMW M6 Cabriolet. Jedná se také o největší kabriolet z produkce mnichovské automobilky, díky čemuž však dokáže nabídnout dostatek prostoru pro čtyři dospělé osoby, což u kabrioletů nebývá zvykem.
Pod jeho kapotou opět nalezneme motor V8, tentokrát o výkonu 560 koní, který je spojen s automatickou převodovkou. Akceleraci na 100 km/h zvládá dvoutunové BMW za úctyhodných 4,3 vteřiny.
Mercedes-AMG S65 Cabriolet - 2,255 kg
Druhý zástupcem automobilky Mercedes se stal vůz řady S-Class. Ten jako jediný ze seznamu nabízí motor přeplňovaný V12, který ukrývá 630 koní a z 0 na 100 km/h akceleruje za 4,1 vteřiny. Díky královským rozměrům navíc pohodlně přepraví čtyři dospělé osoby.
Protože S-Class patří na vrchol nabídky vozů Mercedes-Benz, čeká na cestující i bohatá výbava. Váha vozu se však zastavila až na úctyhodných 2,255 kilogramech.
Bentley Continental Supersports Convertible - 2,455 kg
K magické hranici 2,5 tuny se nejvíce přiblížil nejrychlejší čtyřmístný kabriolet na světě a také nejlépe akcelerující automobil značky Bentley, model Continental Supersports Convertible. Pod jeho kapotou bychom nalezli šestilitrový motor W12 o výkonu 700 koní a 1,017 Nm.
Díky této porci výkonu a pohonu všech kol zvládne obézní Bentley akceleraci na rychlost 100 km/h za neskutečných 3,9 vteřiny. Ručička tachoměru se navíc zastaví až u maximální rychlosti 330 km/h. Dostatek prostoru pro čtyřčlennou posádku, luxusní interiér a nejmodernější technologické vymoženosti jsou samozřejmostí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?