Řada lidí si stále myslí, že každý vůz se stahovací střechou musí být skvělým sportovním strojem. Pravda je však taková, že pokud technici z automobilu střechu odstraní, musí přidat desítky kilogramů výztuh, aby se karoserie nekroutila a automobil si zachoval vysokou bezpečnost i slušné jízdní vlastnosti.
Kabriolety tak vlastně klamou tělem. Místo plechové střechy často nabízí látkovou, která by přece měla logicky ušetřit kilogramy váhy. Bez střechy také vůz působí vzdušněji, elegantněji a mnohdy i dynamičtěji.
To co však oko běžného člověka nevidí jsou přidané výztuhy, které se nejčastěji nachází v podlaze, dveřích a bocích vozu. Střecha totiž spolu s podlahou představuje jeden z nejdůležitějších prvků, zajišťujících tuhost karoserie. Pokud tak střechu odstraníme, karoserie svou tuhost ztratí a začne se doslova kroutit. To má poté negativní vliv nejen na životnost vozu, ale také na jízdní vlastnosti a hlavně bezpečnost.
Pojďme se ale nyní podívat na opravdové cvaldy mezi kabriolety:
Maserati GranCabrio Sport - 1,887 kg
Elegantní vůz italské produkce vychází z kupé s názvem GranSport. Pro jízdu s větrem ve vlasech is ho však zákazníci mohou objednat i bez střechy, a to rovnou ve třech verzích. V každé však naleznou motor V8 spojený s šestistupňovou automatickou převodovkou. Jeho 460 koní však dokáže rozhýbat jeho 1887 kilogramů z 0 na 100 km/h za 5 vteřin.
Mercedes-AMG C63 S Cabriolet - 1,925 kg
Vrcholný sportovec bez střechy z dílny Mercedes-AMG také nabízí výkonný motor V8 o výkonu 510 koní, který je spojen se speciální sedmistupňovou převodovkou. Necelé dvě tuny, které tento Mercedes váží, dokáže rozhýbat na rychlost 100 km/h za 4,1 vteřiny
BMW M6 Cabriolet - 2,055 kg
Prvním voze, který překračuje magickou hranici dvou tun, je BMW M6 Cabriolet. Jedná se také o největší kabriolet z produkce mnichovské automobilky, díky čemuž však dokáže nabídnout dostatek prostoru pro čtyři dospělé osoby, což u kabrioletů nebývá zvykem.
Pod jeho kapotou opět nalezneme motor V8, tentokrát o výkonu 560 koní, který je spojen s automatickou převodovkou. Akceleraci na 100 km/h zvládá dvoutunové BMW za úctyhodných 4,3 vteřiny.
Mercedes-AMG S65 Cabriolet - 2,255 kg
Druhý zástupcem automobilky Mercedes se stal vůz řady S-Class. Ten jako jediný ze seznamu nabízí motor přeplňovaný V12, který ukrývá 630 koní a z 0 na 100 km/h akceleruje za 4,1 vteřiny. Díky královským rozměrům navíc pohodlně přepraví čtyři dospělé osoby.
Protože S-Class patří na vrchol nabídky vozů Mercedes-Benz, čeká na cestující i bohatá výbava. Váha vozu se však zastavila až na úctyhodných 2,255 kilogramech.
Bentley Continental Supersports Convertible - 2,455 kg
K magické hranici 2,5 tuny se nejvíce přiblížil nejrychlejší čtyřmístný kabriolet na světě a také nejlépe akcelerující automobil značky Bentley, model Continental Supersports Convertible. Pod jeho kapotou bychom nalezli šestilitrový motor W12 o výkonu 700 koní a 1,017 Nm.
Díky této porci výkonu a pohonu všech kol zvládne obézní Bentley akceleraci na rychlost 100 km/h za neskutečných 3,9 vteřiny. Ručička tachoměru se navíc zastaví až u maximální rychlosti 330 km/h. Dostatek prostoru pro čtyřčlennou posádku, luxusní interiér a nejmodernější technologické vymoženosti jsou samozřejmostí.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?