Speciální vojenské vozidlo Humvee si za desetiletí své vojenské služby vysloužilo respekt pro svou všestrannost, prostupnost terénem i odolnost. Kromě přepravy po vlastní ose navíc může být přepraveno letecky v podvěsu, nebo dokonce shozeno na požadované místo, stejně jako v tomto případě.
Video, které bylo publikováno na YouTube kanále AiirSource Military, zachycuje letecký výsadek osmi vojenských vozidel Humvee z transportního letounu C-17 Globemaster III do výsadkového prostoru nedaleko vojenské základny Fort Brag.
Vše začíná už při nakládání vozů do letadla, které probíhá pomocí speciálního nakladače. Ten do letounu nakládá vozy Humvee již umístěné na speciálních paletách, které jsou vybaveny tlumícím materiálem, který snižuje pravděpodobnost poškození vozidla/podvozku během přistání. Na vozech už jsou také připraveny i speciální padáky.
Díky speciální podlaze letounu C-17, která je přizpůsobená k maniupulaci s těžkými břemeny, vypadá nakládání jako hračka. Přesto je potřeba si uvědomit, že jeden vůz Humvee váží přes 3,5 tuny. C-17 je však stavěn i na těžší náklady, takže přepravit konvoj 8 vozidel pro něj nepředstavuje žádný problém.
Samotný výsadek je pak zdokumentován pomocí několika kamer, takže si můžeme z několika úhlů prohlédnout, jak vozidla ladně opouštějí palubu a okamžitě se jim otevírá padák, který je stabilizuje a zároveň vytahuje tři hlavní nosné padáky. I díky nim působí přistání vcelku hladce a "ladně".
Vozy jsou samozřejmě vysazovány samostatně a posádka k nim seskakuje až později. Náraz, který sice ve videu nepůsobí příliš silně, má dost energie na to, aby 3,5 tunové vozidlo ještě poskočilo. Jaký vliv by tedy měl na lidskou páteř snad ani nechceme vědět.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.