Speciální vojenské vozidlo Humvee si za desetiletí své vojenské služby vysloužilo respekt pro svou všestrannost, prostupnost terénem i odolnost. Kromě přepravy po vlastní ose navíc může být přepraveno letecky v podvěsu, nebo dokonce shozeno na požadované místo, stejně jako v tomto případě.
Video, které bylo publikováno na YouTube kanále AiirSource Military, zachycuje letecký výsadek osmi vojenských vozidel Humvee z transportního letounu C-17 Globemaster III do výsadkového prostoru nedaleko vojenské základny Fort Brag.
Vše začíná už při nakládání vozů do letadla, které probíhá pomocí speciálního nakladače. Ten do letounu nakládá vozy Humvee již umístěné na speciálních paletách, které jsou vybaveny tlumícím materiálem, který snižuje pravděpodobnost poškození vozidla/podvozku během přistání. Na vozech už jsou také připraveny i speciální padáky.
Díky speciální podlaze letounu C-17, která je přizpůsobená k maniupulaci s těžkými břemeny, vypadá nakládání jako hračka. Přesto je potřeba si uvědomit, že jeden vůz Humvee váží přes 3,5 tuny. C-17 je však stavěn i na těžší náklady, takže přepravit konvoj 8 vozidel pro něj nepředstavuje žádný problém.
Samotný výsadek je pak zdokumentován pomocí několika kamer, takže si můžeme z několika úhlů prohlédnout, jak vozidla ladně opouštějí palubu a okamžitě se jim otevírá padák, který je stabilizuje a zároveň vytahuje tři hlavní nosné padáky. I díky nim působí přistání vcelku hladce a "ladně".
Vozy jsou samozřejmě vysazovány samostatně a posádka k nim seskakuje až později. Náraz, který sice ve videu nepůsobí příliš silně, má dost energie na to, aby 3,5 tunové vozidlo ještě poskočilo. Jaký vliv by tedy měl na lidskou páteř snad ani nechceme vědět.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?